Komplett hjemmekino annlegg, budsjett 80-100k...forslag? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig i det du skriver i siste innlegg Electra, og det er helt sikkert at det er for lite strøm, men det jeg trok utgangspunkt i var totalsummen, og da må en prioritere innen de gitte rammene. Hva er egentlig prioriteringen for brukeren, 2 kanals lyd, kino, 5 kanals musikk?? Det vil gjøre det lettere å prioritere pengen. Alt blir ikke helt topp selv med 100k i budsjett (når en skal ha en dyr plasma i alle fall)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Tykkjer sjøl at det er spekkulativt alternativ her.. Kan ikkje samenlikna separat løysning VS intrigert.
    Klart man kan, så lenge jobben de skal gjøre er den samme. Vi må ikke miste av syne hvem som skal ha dette anlegget heller, og det skal være lett å bruke. Siden vi er så mye inne på Rotel her, hvorfor er det ingen som foreslår en integrert Rotel-løsning?

Tipper at Rotel RSDX-02 vil dekke "onkels" behov helt greit til 13000,- :shock:
    Alternativet for å få en bedre DVD-spiller er jo å velge en Pioneer-DVD til ca 7000,- som mange andre har foreslått og gå for en Rotel RSX-1056 Receiver til ca 16000,-.
    Panasonics flatskjermer har jo scoret høyt i det siste, så en 42" til ca 36000,- høres bra ut.
    Da er vi oppe 59000,- for DVD, forsterker og skjerm.

La oss si at man da står igjen med 30000 til høyttalere. Med 3 B&W FPM4 + 2 B&W FPM2 til tilsammen ca 20000,- får han dekket sitt behov, vil jeg tro.
    Sub til 10000,- burde ikke være så vanskelig å finne, spesielt siden "onkel" sikkert ikke har voldsomme krav til dette. Jeg ville satset på noe musikalsk her. Tror faktisk Audio Pro Bravo til ca 7000 vil holde i bassevis.
    Da har man fortsatt over 10000 igjen til kabler og stativer og slikt.

Audiovector er sikkert gode greier, men jeg fikk vel inntrykk av at "onkel" også vil ønske noe som ikke tar så voldsomt med plass, derfor forslaget om B&W FPM-serie. Alternativer er f.eks. Audio Pro Bravo FX-10 som er en større gulvstående høyttaler, men har innebygget sub, og altså sparer plass på den måten. Bravo CX-02 (senter) og Bravo FX-01 (bak) kompletterer det hele og gir en totalpris på 30000, da uten separat subwoofer. Ikke noe dårlig valg!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk at lydkvaliteten på B&W'ene ikke vil slå Dali Royal Menuette MK2 hvis det er gode og virkelig små høyttalere en er på utkikk etter, men like pent som B&W blir det jo ikke.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sardaq53
    Tror faktisk at lydkvaliteten på B&W'ene ikke vil slå Dali Royal Menuette MK2 hvis det er gode og virkelig små høyttalere en er på utkikk etter, men like pent som B&W blir det jo ikke.
    For å være ærlig, så mener jeg svært ofte (ved sammenligningstester) at gode stativhøyttalere spiller vel så bra som store gulvstående. Spesielt hvis de får litt hjelp av en god subwoofer i den dypeste bassen. Jeg bruker fortsatt mine gamle Dali 2A som sammenligningsgrunnlag når jeg tester høyttalere, bare fordi jeg kjenner lydkarakteristikken deres så godt. De blir en slags minstekravsreferanse, og selv om jeg kjøpte dem for 1200 kr/paret for over 10 år siden, så er det fortsatt sjelden jeg hører høyttalere til under 4000 som er like bra i diskant og mellomtone ved moderate lydtrykk.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg var nede på hifiklubben og hørte 602s3 så har jeg også fått troen på stativhøytalere. disse spilte serdeles voksent.
    Tenker ofte på det. Gjorde stort inntrykk i min lille sjel.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordelen med gulsvtående er punchen. du skal en meget bra subwoofer for å få den til å slå på samme kjappe måten.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    fordelen med gulsvtående er punchen. du skal en meget bra subwoofer for å få den til å slå på samme kjappe måten.
    Ja, men samtidig er det spesielt i toveiskonstruksjoner slik at bassmellomtoneenhetene mister litt presisjon når de spiller dypt. Det er også slik at gulvstående ofte er bestykket med større membraner som sliter litt i mellomtonen. Heldigvis ser det ut til at det er en trend mot flere, mindre og kjappere elementer i de gulvstående konstruksjonene.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •