Beresford DAC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28

Tråd: Beresford DAC

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilke negative ting da? Står mellom Beresford og Matrix Mini-I

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Hvilke negative ting da? Står mellom Beresford og Matrix Mini-I
    Tja, litt av problemet, så vidt jeg har klart å forstå, er at alt du leser av super-positiv omtale av denne DAC'en gjerne er postet av Beresford selv, under diverse forskjellige navn...
    Han ble bannet på headfi for å ha 3 forskjellige profiler, en som seg selv to for å skryte opp produktet, han truer til stadighet med å saksøke folk som snakker negativt om produktet hans eller legger ut bilder av innmaten....
    Jeg hadde tenkt å prøve ut en, men etter å ha lest gjennom noen av trådene på headfi kommer jeg til å la være...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah. ok. Takk for info Da heller jeg nok mer mot Matrixen.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Tja, litt av problemet, så vidt jeg har klart å forstå, er at alt du leser av super-positiv omtale av denne DAC'en gjerne er postet av Beresford selv, under diverse forskjellige navn...
    Han ble bannet på headfi for å ha 3 forskjellige profiler, en som seg selv to for å skryte opp produktet, han truer til stadighet med å saksøke folk som snakker negativt om produktet hans eller legger ut bilder av innmaten....
    Jeg hadde tenkt å prøve ut en, men etter å ha lest gjennom noen av trådene på headfi kommer jeg til å la være...
    Hjelper det deg noe om jeg kan fortelle at produktet er supert? (subjetivt)
    Hjelper det deg noe om jeg kan fortelle deg at det for en god studn siden ble avholdt en DAC-test hvor medlemmer her fra forumet var med. Beresford kom godt ut - bedre enn DacMagic (finner dessverre ikke testen nå, men jeg håper andre kan korrigere meg om min erindring er helt feil).

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det hjelper trådstarter, jeg blir ekstremt negativ til å handle med mennesker/firmaer som har en slik fremgangsmåte.
    Eneste gode grunnen jeg klarer å se for å kjøpe en Beresford DAC (god grunn for meg altså) er å se om han forsøker å saksøke meg hvis jeg legger ut bilder av innmaten.
    Amerikanere blir nok skikkelig skremt av de truslene, de er jo vant til å kunne bli saksøkt for de merkverdigste ting, tror ikke jeg hadde blitt riktig like skjelven....

Nei, etter å ha sett hvordan den mannen oppfører seg på forumer rundt omkring har jeg veldig lite lyst til å putte penger i lomma på ham, uten at jeg skal fortelle andre hva de skal kjøpe eller ikke.....

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Mulig det hjelper trådstarter, jeg blir ekstremt negativ til å handle med mennesker/firmaer som har en slik fremgangsmåte.
    Gode poeng, og integritet er alltid et fin ting å ha. Derfor kjøper jeg ikke Sony og Panasonic.
    Jeg har et Beresford, og jeg liker den , til tross for enkelte svakheter i designet, men alt følger et prislapp, så alt i alt er jeg fornøyd!

Og så tror jeg at jeg ikke fant andre som var "like billig og like god" som Beresforden, så jeg gikk for den, jeg måtte spare penger.

Matrix mini-i 24/192 Balanced DAC + Headphone Amp | eBay

Innmaten:

10V og 5V supply. Viktig å legge merke til at det er ingen 0V ; flytende jord (*1*), bare GND. Jeg prøvde THS4032 (som har et minumskrav på 9V spenningsdifferanse) men så ble jeg litt bekrymret fordi spenningen kunne vært for lavt til at det kan "kjøres forsvarlig", jeg tør ikke å stole på ørene mine!
    Jeg vet ikke. Jeg bruker og foretrekker OPA2132P, jeg har alltid vært svak for BurrBrown sitt varme lyd. Når jeg føler meg "klar" skal jeg prøve THS4032!

Jeg syntes at det er littegrann rart at 12V inputspenningen blir regulert ned til 10V, det hadde vært bedre å kjøre 12V helt frem til opampene. Jeg har ikke sett på undersiden av kretskortet så jeg vet ikke helt hvor 10V går til.

Ellers er det meste tatt fra datasheets og er relativ simpel, og det forklarer hvorfor han er så vill gjeldene bilder av DAC'en sin: det er absolutt ingenting å skrive hjem om.

(1) Flytende jord = -5V , 0V , +5V er litt bedre enn 0V , 10V , men hever prislappen pga dobbelt sett av regulatorere og bla-bla-bla. I seg selv er ikke GND,10V kritikkverdig!

Jeg liker Beresforden min veldig godt, et no-nonsense produkt som gjør jobben sin, og jeg har ikke funnet noe "dritt" til tross for noe enkel design, simplere kondensatorer enn "normalt" , men alt følger et prislapp!
    Og jeg likte å lære litt om DAC-design da jeg kikket i den! Priceless!

Irrasjonelle argumenter mot Matrix'en:

Alt for høy! (48mm er FEIL!)
    Alt for få inputs! (3 er FEIL! Jeg teller ikke med AES/EBU!)
    AES/EBU er FEIL! (det finnes konvertere, jeg har et, men hvem bryr seg?)
    fjernkontroll? hvem **** trenger det?!
    LCD? hvem **** trenger det?!
    BNC? akk og ve, huff og huff, enda en ny kabel til tross for at BNC er overlegent RCA vedr. impedansematching!
    AD1955 har garantert tynn og pipete lyd!

Seriøs spørsmål:
    Åssen er egentlig AD1955 ?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt rare argumenter mot Matrixen..

Det at den er for høy?

Ser ikke helt problemet her...

Det at den har LCD ser jeg som praktisk. Hvert fall når jeg skal bruke det i forbindelse med hodetelefoner. Da vet man nøyaktig hvilket punkt man ikke skal over (med tanke på hørsel).

Jeg skal ikke bruke den som forsterker, kun DAC.

Det at den kun har tre innganger betyr heller ingenting. Skal kun koble den til pc. Fra dacen skal den inn i vanlig stereoforsterker og en hodetelefonforsterker. Da i form av RCA splitter. Veldig uvanlig at en DAC har to outputs.

Du klager på at det er BNC utgang, så klager du i tillegg på at det er for få innganger... Klager på at det er fjernkontroll(!), det er utrolig praktisk dersom man har denne under tven. Da slipper man å gå ut av sofaen for å endre på lydnivået.

Jeg går hvertfall for Matrixen. Den har fått varm omtale på head-fi.

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Litt rare argumenter mot Matrixen..

Det at den er for høy?
    Ser ikke helt problemet her...
    (...)
    Klager på at det er fjernkontroll(!)
    Hehe. Derfor "irrasjonelle argumenter" slik at jeg slipper å kjøpe den....
    Det var egentlig et forsøk på satire. Beklager hvis jeg var altfor krass eller ekstrem her, jeg trodde at jeg var "tydelig" nok i å vise at jeg var/er irrasjonell og satiriskt nok?

Jeg skal ikke bruke den som forsterker, kun DAC.
    Jeg ser tydelig at våres behov er forskjellige, så no big deal, beklager nok en gang til for mitt satiriske post.

Jeg går hvertfall for Matrixen. Den har fått varm omtale på head-fi.
    Og her står det mye fint.
    Matrix Mini-i Balanced DAC | Headfonia
    Vil ikke ha!

Og jeg ble noe sjokkskadet av lese omtalen av Beresforden: (side 2 og 3)
    The PCM1719 chip used on the TC-7520 DAC seems to be an odd choice when I compare it to most other DACs based on the popular WM8740 or PCM1794 chip or their variants.

The TC-7520 DAC has a forward and slightly bright charcter, and it would work well on systems needing more boost toward that direction.

Not so on the TC-7520, where the coaxial sounds bright, dry, and lacking body and yet the USB sounds much more pleasant with a good amount of body in the music and instruments, less bright, and more musical overall. Whatever the explanation is beyond me.

(jeg lurer på om det kommer av et feildesign/impedansematching hos coax'en eller hva-det-nå-gjelder. Kompromisser?)

When compared to the $345 HRT Music Streamer II+, the TC-7520 offers slightly less refinement and low end body, and although it’s quite fine on its own. I’m not sure if the difference is caused by the PCM1716, 24/96 D/A chip, or the circuit design.
    Har ihvertfall gamma1 og gamma2 "på vei", kjøpte det januar 2010, men har ikke fått gjort noe med det enda! Så da skal jeg ta en nøye lyttetest.
    "tomme tømmer buldrer mest"

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •