Ny stereo til soverommet med LAN og radio?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny stereo til soverommet med LAN og radio?

Me skal ha oss eit nytt anlegg til soverommet snart, og lurer på om dåke har tips. Prisklasse er helst under 3000 kr, og det er ein stor fordel visst eg kan kjøpe det gjennom expert, da eg får innkjøpspris der
    Kravene er at det skal ha mulighet til å streame musikk fra server og ha radio/internettradio. Den må også ha fjernkontroll, da anlegget blir stående i motsatt ende enn senga. Er heller ikkje negativt visst det har cd-spiller, men det er ikkje så viktig. Det må også vær lite fancy lys på det, da eg HATER ting som lyser på soverommet! Helst bør det ha mulighet til å dimme vekk all lys. Det kommer til å stå under eit TV, så visst det finnes noke som kan koples opp mot TV så hadde det vært fantastisk, men det er vell litt mykje å be om...
    Har dåke tips til kva som er bra?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg vet ikke helt men foreslår denne: SONOS ZonePlayer S5 - Trådløs lyd | Hi-Fi Klubben
    Selv om den ligger litt over budsjettet.
    Denne kan få inn alle de norske kanalene på nettradio og mange flere, spiller også musikk fra pc ol. Etter det som står under spesifikasjoner har den også line inn. Ikke noe fancy lys.

EDIT: Glemte fjernkontrollen SONOS CR100 Kontroller - Trådløs lyd | Hi-Fi Klubben

Eller SONOS CR200 Controller - Trådløs lyd | Hi-Fi Klubben Dersom du ikke har en iPhone.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut den, men det blir litt dyrt med nesten 6000kr for spilleren og fjernkontroll..
    Kva med Logitech Squeezebox Boom? Er denne brukandes?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Den har jeg ingen erfaring med, men her er en tråd http://avforum.no/forum/av-prosessor...ebox-duet.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt rundt så trur eg at eg går for Squeezebox boom. Genialt at den kan styres med iphone/ipod touch! Ser ikkje vekk fra at Squeezebox kommer til å bli kjøpt inn til resten av huset også!

Newcomer tormichael sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan absolutt anbefale Squeezebox Boom! Har en slik på kjøkkenet, og den fyller rommet fint med meget god lyd (kilden er tross alt nettradio så dette setter uansett begrensninger). Virker også veldig stabil og pålitelig i bruk. Spilleren gir massevis av muligheter for pengene, og SqueezeNetwork-softwaren man bruker for å sette opp og administrere nettradioen er intuitiv og lett å bruke. Hvis du går for en slik løsning kan man jo også streame musikk fra PCen til Squeezeboxen, evt fra en NAS (nettverksdisk), noe som er en ytterligere bonus.

PS: det har kommet en versjon som heter Squeezebox Radio nå, vet ikke så mye om den men det kan være verdt å sjekke ut den og

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •