Vienna Acoustic Mozart Grand

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vienna Acoustic Mozart Grand

jeg har vurdert tanken og kjøpe meg ett anlegg som kun skal være stereo som da kun vill fungere som lytte høytaler.

valget har falt på Vienna Acoustic Mozart Grand. jeg har også sett på og testa a-s2000 fra yamaha sammen med lille-broderen Bach Grand, noe som var rett og slett fantastisk. hvordan vill a-s2000 klare seg med Mozart Grand som da er større? har vurdert tanken på og ta ibruk effektforsterker itillegg, men veit ikke om a-s2000 har preout eller hvilken som vill passe.
    så det jeg er ute etter av info er da, hvilken effektforsterker jeg burde gå for og om a-s2000 bli bra sammen med resten eller om det er noe anna jeg burde se nærmere på.

som cd spiller blir det cd-s2000.

kan rørforsterker være tingen kansje?

håper på svar fra folk som har vært borti disse komponentene fra før, og som gjør at jeg slipper og bli mer usikker en det jeg allerde er.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på effektforsterkeren? rørforsterkeren? viet ikke hva slikt koster for og få noe som holder.

men en effektforsterker som gjenngir lyden på samme måte som høytalerne hadde vært fint. veit ikke noe om hvilke merker som gjenngir på den og den måten.

men a-s2000 ligger på 15000 og cd spilleren på 13000.

Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spillt Beethoven Concert Grand på en A-S1000, det spilte fremdeles bra, men de spilte mye bedre når vi fikk litt mer kraft på de. Tror nok at A-S2000 vil drive Mozart ganske bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du noen innvendinger på ett evt effekt trinn? for at den skal få ordentlig med strøm, eller hvordan høytaleren vill høres ut med rør?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian86
    har du noen innvendinger på ett evt effekt trinn? for at den skal få ordentlig med strøm, eller hvordan høytaleren vill høres ut med rør?
    Tror det vil være en god match med rør!
    Anfield brukte akkurat samme Ayon Spirit II som ligger på brukten til sine Mozart Grand. Ellers? Vienna har vært en god match med bla. Talk så kan tenke meg til andre merker som Arcam og Cyrus kan være ok?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Vienna har vært en god match med bla. Talk så kan tenke meg til andre merker som Arcam og Cyrus kan være ok?
    ..og Naim? Hva med Meridian?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være litt vanskelig å oppgi noen konkrete anbefalinger uten å vite de økonomiske rammene. Men Spirit II som det blir skrevet om over her er en meget god match. Mye fordi Ayon sine produkter ikke er spesielt avrundet og "bløte" i sin diskantgjengivelse, og bidrar til masse informasjon i diskantområdet. Noe jeg har sett på som positivt med Vienna sine høyttalere, da de som kjent ikke er blant de mest hissige høyttalerne i diskanten. Spirit II får du vel for 16-17k på brukten, og har "Direct"-funksjon som gjør at den også kan benyttes som ren effekt om ønskelig.

Noe av det aller beste resultatet jeg har fått med Vienna Mozart, (i de mer økonomiske rammer) er Roksan Kandy K2 integrert. Fantastisk synergi på den comboen, uhørt bra til prisen. Av de andre engelske merkene som er oppgitt her har jeg kun hørt Naim i direkte sammenligning, og mellom XS og K2 i ren "shoot-out" foretrakk jeg K2.

Men dette er min mening, og ingen fasit. Kan en høre selv er jo det det beste.

Lykke til!

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Anfield anbefaler deg noe, ville jeg prøvd det om jeg var deg.

Før jeg reiste inn for å bytte ut anlegget mitt la jeg inn en tråd her og spurte hva som passet sammen, men fikk ikke tid til å lese før jeg måtte gå. Handlet på Resonans, hvor betjeningen er dyktige og ærlige, og de loset meg gjennom hva som var bra og ikke.

Når jeg kom hjem ble kameraten min (som hadde kjøpt mitt gamle anlegg) og meg sittende frem til 1 på natten, helt oppslukt i det nye anlegget. Fra da av var jeg bitt av Ayon-basillen, og kan ikke slutte å mase om dem, føler meg som en unge når jeg guffer opp anlegget

Dagen etterpå sjekket jeg hva folk hadde svart på innlegget mitt, Anfield sa nøyaktig det samme som de på Resonans.
    Det var veldig betryggende for meg at 2 uavhenige kilder mente det sammme, og med tanke på hvor fornøyd jeg ble så har de fått en stjerne i boken min :-D .
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takker for den i ydmykhetens tegn. For er det noe jeg har lært så er et at lyd er subjektivt. Så å bruke sine egne ører og gjøre seg sine egne oppfatninger er fremdeles veien å gå.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    ..og Naim? Hva med Meridian?
    Sikkert det også
    Finfine merker altihop!

...men som Anfield sier: Lyd er subjektivt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •