Forsterker switch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker switch?

Sitter i daag med en surround reciver på mine rf82. leker med tanken på og prøve rør-forsterker når jeg hører musikk. finnes det noe slikt som en forsterker switch? switche mellom de to forstrekerene. noe slikt:

switch.jpg picture by 123fire - Photobucket

eller er det så enkelt som og dra ett sett med kabler fra reciver til høytalere og ett sett fra rør til høytalere

splitt.jpg picture by 123fire - Photobucket

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men det kaldes en høyttaler omskifter, kan fås fra B-Tech ved Expert etc...
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...73-finnes.html

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cossie87
    Sitter i daag med en surround reciver på mine rf82. leker med tanken på og prøve rør-forsterker når jeg hører musikk. finnes det noe slikt som en forsterker switch? switche mellom de to forstrekerene. noe slikt:

switch.jpg picture by 123fire - Photobucket

eller er det så enkelt som og dra ett sett med kabler fra reciver til høytalere og ett sett fra rør til høytalere

splitt.jpg picture by 123fire - Photobucket
    Som Niels Nielsen sier, dette lar seg løse. Bl.a. B-Tech hadde slike omskiftere for mange år siden da jeg var i markedet for slikt - og har det sikkert ennå.

Svaret på det siste spørsmålet er "NEI!" - og det er viktig å få med seg hvis man skal gå på en DIY-løsning - som er fullt mulig å få til. Men da må man være sikker på at kontakten fra høyttalerne til den ene forsterkeren brytes før det etableres kontakt med den andre forsterkeren. Altså ingen løsning hvor man kan riskere at det er kontakt samtidig. Det er besnærende å tenke at "jeg kan jo bare slå av forsterkerne..." - men den dagen man glemmer det, eller noen andre trykker på knappene, kan det bli skikkelig dyrt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •