Yamaha RXV765B Beste kjøp under 5000.- ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 143
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RXV765B Beste kjøp under 5000.- ?

Hei!!

Tenkte dra å kjøpemeg denne idag men vill forsikre meg om at det er et bra køp Ser det er mulighet og henge på et effekt trinnpå den vid seinere oppgradering. Skal ikke ha noe voldsomme greier men duganes i noen år fremover.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor du har tenkt å handle, men billigste butikken er lefdal fro tida på denne ser det ut til.
    Lefdal - Yamaha AV receiver

Uten tvil et knallkjøp
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Vet ikke hvor du har tenkt å handle, men billigste butikken er lefdal fro tida på denne ser det ut til.
    Lefdal - Yamaha AV receiver

Uten tvil et knallkjøp
    Hei!

Tenkte svippe innom lefdal ja... ikke noen vits å betale mer enn det man må. Men budjettet til Reciver er ca. 5000.- men kommer jeg unna med 3500.- så er jo det gull

Men greit å høre med dere her inne som kan endel mer enn meg om AV.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte TV rommet med ny receiver nå i sommer. Der har jeg et 5.0 system bestående av Dali Consept 6 og senter + et par Infinity bokhøytalere bak. Tv'en er en Panasonic 42" plasma.

Denne receiveren erstatter en eldre Pioneer VSX 812. Kan med en gang si at denne receiveren er så uvant framoverlent at jeg må lene meg tilbake. Som Gammel Denon mann. Så voldsomt er detaljer og lyden i denne.

Virket i første omgang som at Dali høytalerne trivdes godt med sin nye makker. Receiveren driver høytalerne godt. Ingen tvil om det. Det første jeg har lagt merke til er hvor bass tung denne forsterkeren føles som. Som om den legger til en ekstra oktaver nedover i registeret.
    I tillegg virker den så fremoverlent at jeg må lene meg tilbake. En artig oppgradering av tv stua, så jeg kan vel si jeg er fornøyd. Men dette med egne bruker erfaringer skal man jo ikke ta alt for tungt på. Så hvordan andre opplever den kan jeg ikke si noe om.

Den har mulighet for iPOD dokking stasjon som ekstrautstyr fra Yamaha. Har en slik og den er utprøvd av datteren min som ble svært fornøyd med funksjonene og ikke minst lyden. Den lader ipodden samtidig og det syns datteren min gikk kjapt til den var fult oppladet.

-ipod-3-jpg
    -yamaha-20750-20-5-jpg
    Linker til http://avforum.no/forum/receivere-fo...rfaringer.html

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok en slik en idag tipper jeg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De alternativene du har er Onkyo 607 og Denon 1910, men personlig ville jeg nok gått for Yamahaen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-SR707 får man vel og for under 5000 hos lefdal/elkjøp. Eg gjekk for den. Yamahaen er jo grisestygg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Arcam AVR200. Hvordan er Yamaha RXV765B kraftmessig sett i forhold til receiveren jeg har i dag?

Mvh Riceman

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Onkyo TX-SR707 får man vel og for under 5000 hos lefdal/elkjøp. Eg gjekk for den. Yamahaen er jo grisestygg
    Ingen som ser den i min TV benk uansett... bare den yter godt så spiller det ikke så stor rolle

Men har en Harman Kardon AVR 247 nå... så lurer litt på HVOR mye bedre denne Yamahaen egentli er

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du receiver for å sitte å se på den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 765 er et MEGET bra kjøp. Har den + en 2065 og er godt fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Arcam AVR200. Hvordan er Yamaha RXV765B kraftmessig sett i forhold til receiveren jeg har i dag? Jeg er egentlig fornøyd med Arcamen, men har lyst på HD-lyd til film...

Mvh Riceman

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektmesssig er nok Arcam bedre, ifølge Hjemmekinos arkiv yter den 5x70W med allekanaler i drift, og 2x90 med to kanaler i drift.
    Yamahaen leverer også 2x90, men jeg tror ikke den greier 5x70W.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Da må jeg nok høyere i pris. Egentlig har jeg mest lyst på 3900, så jeg får heller bruke fornuften og spare til noe jeg blir fornøyd med...

Mvh riceman

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en test i januarnummeret av Hjemmekino hvor yamahaen få karakteren 5, samme som denon 2310 til 6500,- der er det Onkyo 707 som får tittelen beste kjøp.

Ikke stirr deg blind på effekt heller, det kan jo være at det har skjedd andre ting etter at Arcamen var ny som gjør det verdt å prøve en nyere receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha slått meg løs på nyttårsaften og bestilt langweekend for oss alle fire til London i påsken og to ukers sommerferie til Milano er det ikke rom for de aller største utskeielsene på hifi-fronten de nærmeste månedene. Jeg får heller holde meg i skinnet og vente til 3900 faller i pris når arvtakeren blir presentert til høsten...

Mvh Riceman

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går jo an med en 765 nå, og så spe på med et effekttrinn eller fem til høsten

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at Yamahaen er stygg, men Onkyoen er heller ikke noe jeg hadde hengt på juletreet, for å si det mildt. Stygge begge to, men penere saker koster dessverre endel mer, om man kun legger det estetiske til grunn. Hvor vanskelig kan det være å lage noe pent ut av dette?! Virker som om Pioneer er de eneste som i det hele tatt prøver (av de "rimeligere")

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Effektmesssig er nok Arcam bedre, ifølge Hjemmekinos arkiv yter den 5x70W med allekanaler i drift, og 2x90 med to kanaler i drift.
    Yamahaen leverer også 2x90, men jeg tror ikke den greier 5x70W.
    På L-Sound står denne oppgitt til 7 x 95w i 8 Ohm. Stemmer ikke det da?

Lurer veldig på denne selv, derfor nysgjerrig!:-D

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    Enig at Yamahaen er stygg, men Onkyoen er heller ikke noe jeg hadde hengt på juletreet, for å si det mildt. Stygge begge to, men penere saker koster dessverre endel mer, om man kun legger det estetiske til grunn. Hvor vanskelig kan det være å lage noe pent ut av dette?! Virker som om Pioneer er de eneste som i det hele tatt prøver (av de "rimeligere")
    Nei sant det, Onkyoen er ikkje noko fruktfat, men i alle fall noko meir "clean" look enn Yamahaen har. Den ser jo ut som den var laga på tidlig nittitalet... Men men, smaken er vel som baken..... delt og hårete

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •