Yamaha RXV765B Beste kjøp under 5000.- ? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 143
    Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ja

Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Vil jeg med ekstern effekt, og kun det, få noe nytte av Pure direct'n på Yamaha'n?

jeg har ekstern effekt på min, pure direct kjører jeg alltid da jeg hører på musikk

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomvanallen
    Spennende greier. Lurer på hvor mye Emotiva-en farger lyden. Hmm..
    Jeg har ikke testet med bare yamahaen, men jeg tror Emotiva'n har veldig stor innvirkning på lyden. Kanskje mest fordi lyd med mye (eller rett) mengde watt blir helt annerledes.

Jeg har ikke fått testet dem særlig "høyt-spillende", men på lavt volum og moderat ++ så spiller dem meget bra, merker at høytalerene har stålkontroll!
    Det sykeste var på film, da jeg gikk fra å se 5x50 watt til 5x200w, den forskjellen var syyyyk!
    Det skal også sies at kalibreringen på Yamahaen (YPAO) var 10 ganger bedre en på min gamle harman/kardon. Dette hjalp nok endel på.
    Nå blir neste steg å få meg kalibreringsutstyr, er ikke 100% fornøyd med subbene.

Jeg er generelt veldig fornøyd me yamaha'en (og emotiva'n), gleder meg til å få testet å utforsket litt mer ikveld.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    jeg har ekstern effekt på min, pure direct kjører jeg alltid da jeg hører på musikk
    Ja jeg kjørte Pure direct endel på musikk jeg og, meget finfin funskjon.
    Digger at den slår av alt lyset og lar den blå dioden være på. Matcher det blåe lyset i emotiva'n min perfekt Meget rå detalj!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet Precence med RXV765, dette var som å se film i en helt ny dimmensjon, artige greier! varierer dog veldig fra film til film hvor effektivt det er. Uansett, et digert løft i lydbilde, bokstavelig talt

Newcomer tomvanallen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he! Du gjorde det ja. Jeg har hørt det skal være fett i filmer hvor det f.eks. regner. Presence er det vel Yamaha kaller høydekanaler. Har selv tenkt på det de siste par dagene. Driver derfor og vurderer om jeg skal skaffe meg et par høyttalere til. Høres bra ut og bl.a. få løftet dialogen fra senterhøyttaleren mer opp i høyde med diskanten på fronthøytalerene så lyden kommer mer fra midten av lerretet i stedet for under. Synes det dog blir litt vel mange høyttalere i en stue så spørs om det er aksept for det. :P

Jeg testet selv ut det som Onkyo/Audissey kaller Dynamic EQ (siden man i fleste tilfeller ser på film under referansenivå 0) sammen med Dynamic Volume. Adaptive DRC og DSP kalles det vel på Yamaha. Jeg syntes det var genialt!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja stemmer, Adaptive DRC var også genialt, så faktiskt en film med det i går kveld. Adaptive DRC ilag med Dialog lift (presence) var en herlig kombinasjon for "nattfilm".

Akkurat, jeg føler faktiskt at dialogene kommer fra midten av lerretet, er nesten litt freaky, forstod ikke helt i starten hvordan det kunne bli sååå BRA?
    Fornøyd er jeg vertfall, som sagt tidligere, eneste jeg mangler nå er en god del kalibrering av subene, har bestilt RadioShack. Så det blir vel litt tweaking til helga

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hustlin: Hvor mye betalte du for din XPA-5?

Skal sette opp min Yamaha 765 skikkelig jeg også når jeg får min concept pakke, ser ikke vitsen å kalibrere osv med noen ht jeg ikke skal ha merenn et par dager til

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei da hadde jeg også ventet
    Har alldri kalibrert noe før (med lydtrykkmåler) så det kan bli spennende, har sett litt på hellnoobs guide, tenkte å følge den litt og se hvordan det går!

Jeg betalte 699$ for XPA-5, frakten kom på 180$
    Moms/toll har jeg ikke fått enda, men det er nok en liten sum der også

Skifter du fra Image pga dårlig match eller bare generell oppgradering?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skifter du fra Image pga dårlig match eller bare generell oppgradering?
    ER mange tin som spiller inn her. For det første likte jeg ikke helt PSB-tonen om jeg kan kalle det for det. For meg et litt uklart lydbilde, men jeg er ingen ekspert. Men jeg vet hva jeg vill ha For det andre fikk jeg en veldig god pris på Conceps settet så kunne rett å slett ikke si nei. Så er det jo det at alle her inne mener at Yamaha og Dali er en fin kombi, så da falt jeg til slutt for "gruppetrykket".

Hva tipper du avgifetene på XPA-5 vill komme på da? sitter selv å lurer på om jeg skal bestille en eller ikke.

Newcomer tomvanallen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adaptive DRC ilag med Dialog lift (presence) var en herlig kombinasjon for "nattfilm". Akkurat, jeg føler faktiskt at dialogene kommer fra midten av lerretet, er nesten litt freaky, forstod ikke helt i starten hvordan det kunne bli sååå BRA?
    Urgh! Nå gjør du det ikke akkurat lett for meg. :(

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomvanallen
    Urgh! Nå gjør du det ikke akkurat lett for meg.
    hehe beklager:| Tenker du i forhold til stua, eller fordi du sendte tilbake yamahaen?
    Onkyo har vel også en likedan funksjon? leste den ikke skulle være like bra, men den bør da absolutt være god nok?

edit; aah du nevnte jo det tidligere..

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hva tipper du avgifetene på XPA-5 vill komme på da? sitter selv å lurer på om jeg skal bestille en eller ikke.
    Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det enda, eneste jeg vet er at totalprisen er mer en verdt det. Men jeg leser noen rykter om en 1000-1500,- i avgifter. Men dette varierer vel litt, jeg bestilte noe utenom XPA-5'en også ser du..
    På Emotiva Pristråd finner du sikkert noen som har nevnt noe mer eksakt..

Men hvis jeg skal tippe; ca 6500,- ink. alt

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det enda, eneste jeg vet er at totalprisen er mer en verdt det. Men jeg leser noen rykter om en 1000-1500,- i avgifter. Men dette varierer vel litt, jeg bestilte noe utenom XPA-5'en også ser du..
    På Emotiva Pristråd finner du sikkert noen som har nevnt noe mer eksakt..

Men hvis jeg skal tippe; ca 6500,- ink. alt

Kanskje jeg får ta å bestille det da Men åssen er det med strøm? må man ha en konverter osv for å bruke vanlig stikkontakt?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får med en strømdings, men den er til USA kontakter, hvis du har en strømkabel likedan som den du bruker til en PC så bruker du bare den, de koster forøvrig 30kr på CO.
    Men du som alle andre har vel alltids en ekstra PC strømkabel liggende?

og Emotiva'n velger automatisk 230v selv.

edit: utover det så får du med en 3,5mm mono til 3,5 mono, denne kan brukes til 12v trigger, slik at når du skrur på Yamahaen så skrus Emotivan på Automatisk, ganske digg!

så trenger du 5 stk RCA kabler, fordi dette følger ikke med som du helt sikkert visste. så er du rett og slett i mål!
    Ganske billige og gode kabler hos emotiva btw!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får med en strømdings, men den er til USA kontakter, hvis du har en strømkabel likedan som den du bruker til en PC så bruker du bare den, de koster forøvrig 30kr på CO.
    Men du som alle andre har vel alltids en ekstra PC strømkabel liggende?

og Emotiva'n velger automatisk 230v selv.

edit: utover det så får du med en 3,5mm mono til 3,5 mono, denne kan brukes til 12v trigger, slik at når du skrur på Yamahaen så skrus Emotivan på Automatisk, ganske digg!

så trenger du 5 stk RCA kabler, fordi dette følger ikke med som du helt sikkert visste. så er du rett og slett i mål!
    Ganske billige og gode kabler hos emotiva btw!
    Stemmer... sitter å vurderer å ta med RCA fra dem ja. var det de du gjorde? Tenkte da på X-Series RCA Cable. Blir da rundt 100.-/kabel. ikke så allt for dyrt det... for ser da ut å være en grei kabel det der.

Kan man ha Emotiva`n til å slå seg på sammen med Yamahaen er jo det bare guld

Det er klart jeg har noen PC kabler liggendes

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg bestilte med en liten haug med kabler derav 5 av de kablene du referer til ja!
    kjøpte noen finslige feite ht kabler og! tar seg godt ut med et par svære slanger bak ht

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg bestilte med en liten haug med kabler derav 5 av de kablene du referer til ja!
    kjøpte noen finslige feite ht kabler og! tar seg godt ut med et par svære slanger bak ht
    Vilken type kabler kjøpte du ? trenger selv nye... og er det billigere der så hvorfor ikke kjøpe med i samme slengen

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vilken type kabler kjøpte du ? trenger selv nye... og er det billigere der så hvorfor ikke kjøpe med i samme slengen
    Dem har vel bare 2 typer ht kabler, ultra og X-series.
    Jeg kjøpte den billigeste.. Ultra blir vel det, Banana plug type, 3meter.
    Prisløftet var ganske stort i mellom dem 2 (tror jeg?), og jeg synes de billigeste var penere. Men det er min smak da

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem har vel bare 2 typer ht kabler, ultra og X-series.
    Jeg kjøpte den billigeste.. Ultra blir vel det, Banana plug type, 3meter.
    Prisløftet var ganske stort i mellom dem 2 (tror jeg?), og jeg synes de billigeste var penere. Men det er min smak da
    Alle mine kabler kommer å gå skjult uansett... så åssen dem ser ut spiller igrunn liten rolle... men har ikke samme kabel på allt nå å det vill jeg ha

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle mine kabler kommer å gå skjult uansett... så åssen dem ser ut spiller igrunn liten rolle... men har ikke samme kabel på allt nå å det vill jeg ha
    Ja da er det ikke så mye vits, i mitt tilfelle så er front ht kablene synlige, så litt feite fine kabler gjør susen

Hvor shopper du concept pakka de?

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •