Yamaha RXV765B Beste kjøp under 5000.- ? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 143
    Newcomer tomvanallen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenkte jeg skulle gi dere som ikke har fått Yamaha-en enda, eller tenker på å kjøpe den en kort oppdatering med mitt førsteinntrykk. Starter med noen bilder...

1. Esken.

2. Innholdet.

3. Forsterkeren: Den er veldig mørk svart ferdig installert hos meg. Ikke som den ser ut på bildet med blitz, eller blåaktig som jeg opplevde den i hyllen på El-kjøp Megastore.

4. Ved siden av min gamle forhistoriske forsterker på 12 år: Yamaha-en er litt større, men det har helt klart ikke skjedd noe revolusjonerende designmessig på utsiden her.

Nå kunne jeg legge bort gamle phono-kabler fra fra PC-en, Canal Digitals HD-tuner og PS3-en. Nå er det HDMI all the way. \o/

Umiddelbart la jeg merke til hvor ren og klar lyden ble. Det virket som om stereo-separasjonen var bedre. Susing/støy fra diskantene var helt borte. Utrolig!

Automatisk kalibrering/høyttaleroppsett vha. mikrofon gikk veldig kjapt (YPAO). Den viste tilslutt målt avstand fra høyttalerne i meter. Imponerende!

Det var mer fres i surroundhøyttalerne mine nå. Den gamle forsterkeren hadde svak effekt til disse, i tillegg til at den kun hadde Dolby Pro Logic. Nå har jeg stereo i surroundhøyttalerne med Dolby Pro logic II.

Jeg savner Dolby 3 Stereo (V - S - H). Synes det er fint å høre på musikk i dette formatet. Ser ikke ut som forsterkeren støtter dette. :\ Du kan dog lytte på musikk i full surround. Er også litt usikker på om jeg skal benytte Dolby Pro Logic II eller Neo 6 som dekoder når jeg ser film.

Følgende er basert på umiddelbart inntrykk og med mine Mirage-høyttalere sammenlignet med min gamle forsterker: Det virker som om bassen er litt borte, og at lyden er litt slitsom på høyt volum. Jeg føler plutselig jeg har behov for en sub eller to. Øverst til venstre på framsiden av forsterkeren står det Natural Sound Receiver, og det i selv er kanskje en indikasjon på
    at lyden med Yamaha-en er mer nøytral/lys i forhold til det jeg har blitt vant med. Dette får meg til å lure på om jeg kanskje skal hente meg en Onkyo TX-SR707 for å se hvordan den er.

OBS! Kombinasjonen med dine høyttalere kan gi et helt annet resultat.

For å være litt banal: Selv om innmaten i min nye forsterker er noe helt annet, så har jeg i praksis byttet ut en svart boks med en annen. :P Det er likevel selvfølgelig en stor oppgradering for meg å få HDMI, Dolby Pro Logic II, HD-lyd, pre outs osv.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott med litt synspunkter, venter selv på min.
    Og som du sier, så er jeg forberedt på "designet" men jeg synes den egentlig er ganske kul, liker det litt "plain", men den var uhyggelig lik din 12 år gammle reciever, hehe. rart dem ikke oppgraderer litt designmessig, mulig dem vil ha dem slik for å holde på et image.

Du synes den ble litt lys ja, jeg skal jo drive alt med emotiva, så håper på litt løft der.
    Men det du mener med (H-V-S).. 3CH stereo..
    Dette må da finnes på denne? synes selv det er ganske digg å lytte til musikk i dette formatet inniblandt..

Supert med bilder !
    Vurderer du å bytte til Onkyo? dæven jeg burde jo nesten ha kjøpt yamahaen av deg

Kombinasjonen min skal drive Proson Reality, og etterhvert Klipsch..

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg er selv for simplistisk og rent design. Jeg har absolutt ikke noe mot utseende på Yamaha-en. Da ville jeg ikke ha kjøpt den. :P Teksten i displayet er etter min smak for øvrig litt vel lyssterk i et mørklagt rom når du skal se film, men jeg har sett at du kan dimme det i flere trinn i manualen. Det jeg prøvde å poengtere var at forsterkere i dag utseendemessig er ganske lik de for 12 år siden. NB! Min gamle forsterker var ikke en Yamaha, men faktisk en Kenwood.

Ja, klar og len lyd, men kanskje litt lys, men dette er med mine høyttalere. Emotiva har jeg selv veldig lyst på.

Mente tre-kanals stereo ja. Ser ikke ut som den støtter det nei. :\ To-kanals stereo i Pure Direct-modus er dog bra. Da slår den av all unødvendig elektronikk inklusive display for best mulig lyd. Da er det kun et lite blått lys som indikerer at den er på og i Pure Direct-modus.

Jeg vurderer hvertfall å høre på Onkyo for å sammenligne de to, så får jeg se hvem jeg beholder. Problemet er at det er ingen El-kjøp i nærheten som har den på lager. El-kjøp er jo ypperlig til formålet på grunn av 30 dagers returrett. Lurer på om det er noen andre i Oslo-området som låner ut en Onkyo til demo mot depositum? :P

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, du kan vel kanskje kjøre surround med alle ht. og stille ned alle utenom center front og right? eller blir det kanskje ikke helt optimalt?

Jeg gleder meg til å teste pure direct, virker som en kjekk sak!

det er nok noen som er villig til å la deg teste Onkyo for et depositum, hadde jeg vært i nærheten, med en Onkyo vel og merke, så hadde jeg ikke nølt et sekund, men det er meg.

Hvordan opplever du kontrollen? den er vel ikke bakrundsbelyst?
    Bra det gikk an å dimme lyset på den, blir nok aktuelt hos meg og.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se litt nærmere på det med 3-kanals Stereo.

Fjernkontrollen er ikke bakgrunnsbelyst, men er helt grei. Det er mange knapper, og det så ut som du kan programmere den til å fungere mot TV og lignende uten at jeg har sett så nøye på det.

Tror kanskje jeg skal ta meg en liten runde i dag og ser om jeg kan få tak i en Onkyo til test. Skal hvertfall prøve å få dratt en film for å få litt mer følelse av Yamaha-en. Får se...

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yamaha

Sitat Opprinnelig postet av tomvanallen
    Skal se litt nærmere på det med 3-kanals Stereo.

Fjernkontrollen er ikke bakgrunnsbelyst, men er helt grei. Det er mange knapper, og det så ut som du kan programmere den til å fungere mot TV og lignende uten at jeg har sett så nøye på det.

Tror kanskje jeg skal ta meg en liten runde i dag og ser om jeg kan få tak i en Onkyo til test. Skal hvertfall prøve å få dratt en film for å få litt mer følelse av Yamaha-en. Får se...

jeg har en yamaha rx-v863. den er det en knapp så jeg får bakgrunnsbelyst de nødvendigste "film knappene"

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    jeg har en yamaha rx-v863. den er det en knapp så jeg får bakgrunnsbelyst de nødvendigste "film knappene"
    Det er nok noe som kommer av at din er en høyere modell.
    Det stod vertfall på beskrivelsen om 765:
    " Bakrundsbelyst: Nei "
    Jeg for min del kommer til å bruke harmony ONE etterhvert som jeg får alle innstillinger på topp og blir god venn med den

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet andre forskjeller på 765 og 1065 enn
    - nytt "design" på OSD menyen + album cover art
    - hurtigvalgtaster til BD/DVD m.m.

Ellers er vel disse klin like? Og begge har max 400w strøm (mens min aldrende 659 har 440w.....)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Noen som har funnet andre forskjeller på 765 og 1065 enn
    - nytt "design" på OSD menyen + album cover art
    - hurtigvalgtaster til BD/DVD m.m.

Ellers er vel disse klin like? Og begge har max 400w strøm (mens min aldrende 659 har 440w.....)
    Album cover art? fra hvilke kilder fungerer dette? typisk en dock som må til?

edit; så nå at det var en YDS-11 som støtter dette..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Album cover art? fra hvilke kilder fungerer dette? typisk en dock som må til?

edit; så nå at det var en YDS-11 som støtter dette..
    "V1065 benytter strengt tatt ikke OSD, men GUI - så forbedringen er betydelig med tanke på brukergrensesnitt."

(hemmelig kilde - nope...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "V1065 benytter strengt tatt ikke OSD, men GUI - så forbedringen er betydelig med tanke på brukergrensesnitt."

(hemmelig kilde - nope...)
    GUI på disse receiverene er meget primitivt og ligger langt etter andre produkter som for eksempel PS3. Jeg ble meget skuffet over at GUI på Yamaha RX-V2065 bare vises i 576i og ikke i 1080p.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    GUI på disse receiverene er meget primitivt og ligger langt etter andre produkter som for eksempel PS3. Jeg ble meget skuffet over at GUI på Yamaha RX-V2065 bare vises i 576i og ikke i 1080p.
    Er det strengt tatt viktig med HD kvalitet på menyene? On-screen display fra en receiver er ikke akkurat det "fjernsynsprogrammet" jeg ser mest på

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker den OSD-menyen ideelt sett kun en gang, nemlig til å kalibrerere høyttalerene (YPAO).

Har stått masse i bilkø i rushtrafikken i dag for å få tak i Onkyo TX-SR707. :P Reiste helt til Elkjøp i Sandvika. De var den eneste i Oslo-området som hadde Onkyo-en på lager (selv om lagerstatus på elkjop.no ikke reflekterte dette).

Jeg kommer tilbake med bilder og synspunkter etterhvert.

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomvanallen
    Tenkte jeg skulle gi dere som ikke har fått Yamaha-en enda, eller tenker på å kjøpe den en kort oppdatering med mitt førsteinntrykk. Starter med noen bilder...

Nå kunne jeg legge bort gamle phono-kabler fra fra PC-en, Canal Digitals HD-tuner og PS3-en. Nå er det HDMI all the way. \o/

Umiddelbart la jeg merke til hvor ren og klar lyden ble. Det virket som om stereo-separasjonen var bedre. Susing/støy fra diskantene var helt borte. Utrolig!

Automatisk kalibrering/høyttaleroppsett vha. mikrofon gikk veldig kjapt (YPAO). Den viste tilslutt målt avstand fra høyttalerne i meter. Imponerende!

Det var mer fres i surroundhøyttalerne mine nå. Den gamle forsterkeren hadde svak effekt til disse, i tillegg til at den kun hadde Dolby Pro Logic. Nå har jeg stereo i surroundhøyttalerne med Dolby Pro logic II.

Du kan dog lytte på musikk i full surround. Er også litt usikker på om jeg skal benytte Dolby Pro Logic II eller Neo 6 som dekoder når jeg ser film.

OBS! Kombinasjonen med dine høyttalere kan gi et helt annet resultat.
    Sitter med ganske samme mening om den. Den var veldig merkbart bedre på både musikk og film. Har ikke hatt HD-lyd før, kun dd og dts, så det var mye bedre. Renere, mer dynamikk og moro!
    På musikk er den MYE bedre enn min gamle Sony "ett-eller-annet" ES, og selv på mine små høyttalere (SVS SBS 01) var det betydelig bedre musikk lyd. Synes ikke den var spesiell hard i toppen, men bare ett stort steg i riktig retning. Eneste som er litt kjedelig er at den i "pure direct" kutter subben (SVS PB12NSD) også. Musikk uten sub på de små høyttalerne blir litt tamt. Men har cd-spiller koblet til via digital coax, og bruker da den inngangen for å få med sub.

Hvilket format er best til musikk i surround? Har bare prøvd såvidt litt, men er det et av formatene som er bedre til dette?

Er så langt veldig fornøyd, ja!!:razz:

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det strengt tatt viktig med HD kvalitet på menyene? On-screen display fra en receiver er ikke akkurat det "fjernsynsprogrammet" jeg ser mest på
    Helt enig! Om det er det ene eller det andre spiller null rolle for meg.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg med ekstern effekt, og kun det, få noe nytte av Pure direct'n på Yamaha'n?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som lovet så kommer mitt førsteinntrykk av Onkyo TX-SR707 og noen flere betraktninger angående Yamaha-en. Starter med et par bilder..

1. Esken.

2. Innholdet.

3. Forsterkeren.

Onkyo-en var umiddelbart veldig overbevisende med mine høyttalere. Både musikk og film i surround var deilig (til og med ukalibrert). Jeg kommer til å høre litt mer på Yamaha-en for å være helt sikker.

Onkyo-en blir veldig varm. Er som ha en ekstra varmeovn i stua, som forsåvidt passer bra i disse dager. :P På den annen side så kan det kanskje føre til at levetiden på forsterkeren/komponenter blir redusert. Spørs om den holder 12 år som min gamle Kenwood? :P

Onkyo-ene har som jeg har forstått det fått kritikk for utseende. Jeg synes ikke denne er så ille, men jeg liker likevel Yamaha-en bedre. Den er mer diskre. Onkyo-en er litt mer fancy med blått lys rundt volumknappen og masse grønn tekst i displayet (heldigvis kan det dimmes). I Pure Direct-modus har den ytterligere et blått lys for å indikere nettopp denne modusen.

Terminalene på Onkyo-ene er definitivt mye enklere siden det bare er en rad. På Yamaha-en er det veldig knotete siden det er to rader og blir trangt. Bananplugger til terminaler gjør nok ting litt enklere her, men hvis man bare skal gjøre dette en gang så har det uansett ikke så stor betydning.

Fjernkontrollen til Onkyo-en er mer stilig i og med at den er svart og bedre matcher annet utstyr. Den har også noen bakgrunnsbelyste knapper. Likevel så virker fjernkontrollen til Yamaha-en å være mer funksjonell.

Det var det jeg kom fram til etter kort tid i går kveld. Jeg personlig heller veldig mot Onkyo-en for øyeblikket selv om den er litt dyrere.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da i dag levert inn min Yamaha på Posten. 229 kr kostet det bomkjøpet meg. :/

Det ble slik siden Onkyo-en rett og slett var bedre match med mine høyttalere. I tillegg var testen av Onkyo-en i siste nummer av Hjemmekino svært overbevisende.

Yamaha-en er dog utvilsomt et røverkjøp til 3495 kr for de av dere som har vært så heldige å få den til den prisen. Har du fått din nå hustlin?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg fikk min på lørdag, jeg har ikke hatt så godt tid, så har ikke fått testet den skikkelig enda, men førsteintrykket er kjempe bra.
    Det ser ut til å være en meget god match til Proson ht mine.
    Emotivan, yamahaen og proson trives godt i sammen i mine ører.
    Kommer tilbake senere med mer inntrykk, må teste litt mer

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende greier. Lurer på hvor mye Emotiva-en farger lyden. Hmm..

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •