Yamaha RXV765B Beste kjøp under 5000.- ? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 143
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Og hvilken forsterker tenker du på da?
    da mente jeg altså i HK sine egne modeller Harman/Kardon AVR660 Surroundreceiver | Soundgarden AVR 660 har mer effekt enn 355, dobbelt så mer. Men veit ikke om receivere fra andre merker som har like mye effekt som 355, vet du om noen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomvanallen
    THX-sertifiseringen med THX Loudness Plus virker jo særdeles praktisk. Hvorfor i all verden har ikke Yamaha-ene THX-sertifisering? Må jo opp på toppmodellen for å få dette ut i fra det jeg kan se.
    Det er snakk om lisenser. Enhver produsent som vil sette THX på et produkt må betale endel pr. produkt det skal stå THX på, blir endel penger av sånt når de uansett kommer til skuffe receivere ut selv uten denne sertifiseringen. Dessuten er det kanskje enda en grunn til at folk skal velge en dyrere receiver...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Daså ;P Virket litt rart med formuleringen din.. Det er nok ganske bullshit at du må opp til 16k for å få noe bedre enn 355.. Dessuten er ikke effekt alt! Lønner seg mer med en effektforsterker og en billig receiver med pre-outs.. Og da får man bedre kraft enn uansett hvilken forsterker man har (selvfølgelig avhengig av hvor mye man legger i effektforsterkeren).
    finnes sikkert flere receivere som har fler funksjoner og tilkoblinger enn 355 under prisen hos soundgarden = 10k, du får jo den for 5k nå....tviler på at det er mye som er bedre enn den til 5 k da....Men hvilke onkyo og Yamaha slår 355 på effekt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stiller med min 876

Newcomer tomvanallen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    nå....tviler på at det er mye som er bedre enn den til 5 k da....Men hvilke onkyo og Yamaha slår 355 på effekt?
    Er jo bra at H/K oppgir effekt på alle kanalene i drift, men de oppgir ikke effekten på strømforsyningen. Ser ut som det står 400 watt på baksiden av den, og det er jo tilsvarende Yamaha-en, og svakere en Onkyo-en. Pen synes jeg heller ikke H/K-en var med halvparten av fronten i svart og andre halvpart i grått, men smaken er som baken. :P

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det står 400 watt på baksiden av den, og det er jo tilsvarende Yamaha-en, og svakere en Onkyo-en.
    Det med effekt har vel vore diskutert fleire gonger og det talet som står bak på strømforsyninga er vel ikkje nødvendigvis maks den klarar å gi kontinuerlig. Det er vel meir eit gjennomsnittstal elns.

Pen synes jeg heller ikke H/K-en var med halvparten av fronten i svart og andre halvpart i grått, men smaken er som baken. :P
    Design er veldig individuelt og kjem helt an på korleis resten av utstyret ut. Men uansett så er det vel eit kompromiss som med alt anna. Uten at eg har høyrt H/K så lese eg her at dei ser ut til å ha ei noko dårlegare kalibreringsløysing enn f.eks Onkyo som har Audyssey. Derimot har H/K sannsynligvis meir effekt og eit heilt anna design.
    Kvar enkelt må vel sjå på kva han vil prioritere. Eller gjere som Ole Brum(meg) å kjøpe ein receiver med gode tilkoblingsmogelegheiter og bra kalibrering (Onkyo) og effekt i tillegg(emotiva). Men då blir jo prisen plutselig det doble.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo bra at H/K oppgir effekt på alle kanalene i drift, men de oppgir ikke effekten på strømforsyningen. Ser ut som det står 400 watt på baksiden av den, og det er jo tilsvarende Yamaha-en, og svakere en Onkyo-en. Pen synes jeg heller ikke H/K-en var med halvparten av fronten i svart og andre halvpart i grått, men smaken er som baken. :P
    det stemmer jo det du sier med strømforsyningen, men hvorfor er da HK sine receivere kjent for å både være pene og strømsterke? de skal jo være muskelbuntene i sin klasse, tester fra LYD og BILDE samt produktbeskrivelser generelt sier jo dette, og jeg lurer på om du har hatt et helt bekmørt rom og så satt slått på en av de nyeste HK modellene, de ser rålekre ut!

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsemann
    4500,- på Komplett! Bestilte der idag, får den inn til uka. Greit litt dyrere enn Lefdal, men ikke noe juks ihvertfall!! (Håper jeg!!):-D I så tilfelle blir jeg overrasket, etter min erfaring er Komplett en av de mer ryddige!
    Hva mener du med juks hos Lefdal? Tror du det er forskjell på dem, eller tenker du på parallellimport? I så fall er ikke Komplett den snilleste gutten i klassen akkurat!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Hva mener du med juks hos Lefdal? Tror du det er forskjell på dem, eller tenker du på parallellimport? I så fall er ikke Komplett den snilleste gutten i klassen akkurat!
    Jeg kan godt si meg enig her.. Komplett har en feilfri kundeserice og er generellt sett veldig flinke på å drive nettbutikk.. Lefdal, elkjøp, hifiklubben til og med osv. kan være generellt sett dårligere etter min erfaring

H/K har en del ekstra amper ja og leverer en god del, men det betyr jo ikke at du trenger alt i sammen eller at det låter FINT, for den saks skyld! Dessuten det er få høyttalere som trenger så mye strøm som høres FINE ut.. Du kan ikke bruke H/K på CV f.eks uansett uten å sprenge ørene dine..

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Jeg kan godt si meg enig her.. Komplett har en feilfri kundeserice og er generellt sett veldig flinke på å drive nettbutikk.. Lefdal, elkjøp, hifiklubben til og med osv. kan være generellt sett dårligere etter min erfaring

H/K har en del ekstra amper ja og leverer en god del, men det betyr jo ikke at du trenger alt i sammen eller at det låter FINT, for den saks skyld! Dessuten det er få høyttalere som trenger så mye strøm som høres FINE ut.. Du kan ikke bruke H/K på CV f.eks uansett uten å sprenge ørene dine..
    skjønner poenget ditt, JEG, som tror er en av de få entusiastene som er mer optatt av trøkk og dynamikk enn raffinement og lydbilde

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Med "juks" mente jeg at Komplett ikke averterer ett kjempetilbud gang på gang (Fikk 3 reklameaviser fra Lefdal med samme tilbud), og så har varen vært utsolgt siden 2-3 Januar!! Og var ikke å få tak i! Var akkurat det som skjedde med Rxv 765'en jeg prøvde å kjøpe fra Lefdal.

Når selgeren i tillegg er passe sur og vrang frister det ikke veldig å handle der i fremtiden...

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt enig der, har ikke noe særlig positive minner fra turer til Lefdal. Trist men sant..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var den i stua!!

Hentet 765'en tidligere idag, og nå er den ferdig innstallert i stua!

1. intrykket er veldig bra! Mye og sette seg inn i, er den første med videodel jeg har, så ikke helt vant til alt! Blir moro og knote seg fram til forhåpentligvis gode opplevelser!!

(Kommer sikkert spm etterhvert!!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldiggrisen! Får kanskje min på fredag/lørdag jeg. Er veldig spent på hva den gjør med hjemmekinoen min.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt jeg og, får den forhåpentligvis før helga en gang
    Kanskje dette kunne blitt en "Yamaha 765 offisiell tråd" ?

Blir nok endel spørsmål og synspunkter fra min side også etterhvert
    Dæven jeg gleder meg, artig med nye dingser i hus!!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Har bestilt jeg og, får den forhåpentligvis før helga en gang
    Kanskje dette kunne blitt en "Yamaha 765 offisiell tråd" ?

Blir nok endel spørsmål og synspunkter fra min side også etterhvert
    Dæven jeg gleder meg, artig med nye dingser i hus!!!
    God ide! Har ikke fått ordna så mye med den idag, alt mulig annet å gjøre idag!:neutral:

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsemann
    Hentet 765'en tidligere idag, og nå er den ferdig innstallert i stua!

1. intrykket er veldig bra! Mye og sette seg inn i, er den første med videodel jeg har, så ikke helt vant til alt! Blir moro og knote seg fram til forhåpentligvis gode opplevelser!!

(Kommer sikkert spm etterhvert!!
    Gratis med kjempe fin receiver.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat melding på mobilen om at min har ankommet postkontoret. Det var overraskende kjapt. Wohooo!!! \o/

Uff, bare bli ferdig på jobb nå så. :P

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat melding på mobilen om at min har ankommet postkontoret. Det var overraskende kjapt. Wohooo!!! \o/

Uff, bare bli ferdig på jobb nå så. :P
    Når og hvor bestilte du fra?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte fra lefdal.com 4. januar. Fikk vite at den ikke var forventet på lager før i dag 13. januar, og at den ville bli sendt meg etter det. Ventet derfor ikke å få den før tidligst fredag/lørdag.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •