Yamaha RXV765B Beste kjøp under 5000.- ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 143
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Larsemann
    På L-Sound står denne oppgitt til 7 x 95w i 8 Ohm. Stemmer ikke det da?

Lurer veldig på denne selv, derfor nysgjerrig!:-D
    Hos Yamaha opplyser de at den leverer 7x90W, med to kanaler i drift... Egentlig en rar måte å si det på, men de måler med to kanaler i drift, og siden de andre kanalene er like, så slenger de med dem også. men pga. at strømforsyningen ikke helt er konstruert for å levere såpass mye strøm så vil uteffekten synke en del om du kjører alle kanaler samtidig. Antakelig vil den da levere i området 7x45-7x50W. Vill gjetting, men ut fra andre receiveres målinger vil jeg anta at det havner ca. der.

Arcamen som det refereres til derimot er målt med fem kanaler i drift til 5x70W, og til 2x90 med to kanaler i drift. Ikke mange som oppgir det på den måten ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig!

Rart de skriver det sånn, da. Men det skal vel se flott ut! :-?

Tror likevel jeg går for denne, det er ett kjempekjøp til 3500 som den koster hos Lefdal nå.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis 765'en er målt til 7x90w i to kanaler så er det vel 2x90w den klarer å levere. Dvs 180w fordelt på 7 kanaler = 25,7w. Ikke rare greiene, men med et par Klipsch med følsomhet på 95dB så burde det bli mer enn høyt nok uansett.

Newcomer tomvanallen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte også en fra lefdal.com i går. Får håpe jeg får den. I dag har de nemlig grået ut kjøpeknappen på lefdal.com. Litt teit siden det er denne de reklamerer for i ukens avis.

Er veldig spent på denne. Både pga. 400 watts strømforsyning, bi-amping, pre outs og HDMI. Bør bli en bra oppgradering fra min 12 år gamle Kenwood. :P

Oppdatering: Fikk akkurat vite av Lefdal at de sender den ut til meg etter at de har fått den inn på lager 13. januar. Jeg får holde ut. :P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nok verd å vente på. Skulle hatt en jeg óg, men klarer ikke helt å forsvare kjøpet bare pga 2 HDMI'er ekstra i forhold til den jeg har.

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomvanallen
    Oppdatering: Fikk akkurat vite av Lefdal at de sender den ut til meg etter at de har fått den inn på lager 13. januar. Jeg får holde ut. :P
    Heldig du, fikk ikke kjøpt den hos Lefdal Sandefjord igår. Fikk beskjed av en ganske så sur selger at Lefdal hadde tapt så mye penger på selge denne reciveren, at de aldri kom til selge den igjen og at det var kun snakk om et lite parti med førstemann til mølla prinsippet. Noe som jeg synes er merkelig siden de har annonsert den i 3 kampanjeaviser siden romjulen..

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan forsikre deg om at dersom du bestiller en en avr 355 fra netonnet til 5090kr slik som jeg gjorde, så har du en av de beste receiverene i 10.000kr klassen

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis 765'en er målt til 7x90w i to kanaler så er det vel 2x90w den klarer å levere. Dvs 180w fordelt på 7 kanaler = 25,7w. Ikke rare greiene, men med et par Klipsch med følsomhet på 95dB så burde det bli mer enn høyt nok uansett.
    Det er lite trolig at den er konstruert slik at den klarer å få all effekt ut på to kanaler. Så du vil nok kunne hente ut noe mer enn 25W pr kanal.

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Heldig du, fikk ikke kjøpt den hos Lefdal Sandefjord igår. Fikk beskjed av en ganske så sur selger at Lefdal hadde tapt så mye penger på selge denne reciveren, at de aldri kom til selge den igjen og at det var kun snakk om et lite parti med førstemann til mølla prinsippet. Noe som jeg synes er merkelig siden de har annonsert den i 3 kampanjeaviser siden romjulen..
    Var i Sandefjord idag jeg og. Tror nok jeg møtte samme selger... Var utsolgt, ja, kjedelig...

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jeg kan forsikre deg om at dersom du bestiller en en avr 355 fra netonnet til 5090kr slik som jeg gjorde, så har du en av de beste receiverene i 10.000kr klassen
    Uenig.. Er en forferdelig sammensetning med Klipsch, SVS eller CV.. En elendig etterlinging av en romkorreksjon er det også..

Fikk min Onkyo 707 i dag som jeg betalte ca. 4900 for fra Lefdal.. Er så langt STORFORNØYD! Er ikke samme "fancy"-menyen, men en romkorreksjon som virkelig fungerer og gjør lyden BEDRE og ikke dårligere! Er mer enn nok forsterkerkraft også! Støtter fullt ut Bi-wire og ikke minst en aaaaaltfor mange funksjoner enn hva man trenger!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Uenig.. Er en forferdelig sammensetning med Klipsch, SVS eller CV.. En elendig etterlinging av en romkorreksjon er det også..

Fikk min Onkyo 707 i dag som jeg betalte ca. 4900 for fra Lefdal.. Er så langt STORFORNØYD! Er ikke samme "fancy"-menyen, men en romkorreksjon som virkelig fungerer og gjør lyden BEDRE og ikke dårligere! Er mer enn nok forsterkerkraft også! Støtter fullt ut Bi-wire og ikke minst en aaaaaltfor mange funksjoner enn hva man trenger!
    har også hørt at HK ikke funker så bra med klipsch, men det funker rått med mine JBL! romkorreksjonen har jeg aldri brukt egentlig

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du justert avstand og nivå manuelt da? Eller har du bare slått på og latt det stå til?

I så tilfelle uttaler du deg vel på relativt tynt grunnlag ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer tomvanallen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsemann
    Var i Sandefjord idag jeg og. Tror nok jeg møtte samme selger... Var utsolgt, ja, kjedelig...
    Oi! Ja, da har jeg vært heldig. Var forresten på El-kjøp og sjekket den ut. Der skal de ha 5999 kr for den.

Eneste jeg er usikker på er om den går godt med mine Mirage. Både forsterker og høyttalere skal visstnok spille med varm klang. Vi får se..

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har du justert avstand og nivå manuelt da? Eller har du bare slått på og latt det stå til?

I så tilfelle uttaler du deg vel på relativt tynt grunnlag ...
    Den funker fint om du kjører romkorreksjon, skriver ned avstander og hvordan den justerer volum (noe som den fucka veldig med).. EQ'en derimot er helt HÅPLØS.. Fjernet ALT av midd hos meg, ble bare ett dårlig CV-lignende lydbilde fra SVS og Klipsch..

Så etterpå stiller du den tilbake til fabrikatinstillinger, så fyller du inn volum og distanser.. Da har du ett greit utgangspunkt.. Når jeg igår derimot kjørte Audssey fra min nye Onkyo 707 (<3) så fikk jeg konge resultat med en gang!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen er Harman Kardon AVR 355 opp emot denne ?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Åssen er Harman Kardon AVR 355 opp emot denne ?
    jeg hakke testa onkyen men har eid HK receivere i 4 år, og det jeg har erfart er at de passer veldig godt med jbl høyttalere som har som regel opp til to elementer fra 6-10 og spiller veldig bra med f.eks 2 8 tommere, de gir masse krutt og effekt, hørte på es 90 med HK stereoforsterker, makan til dynamikk og kraft, det var rått til den prisen. Men 355en har jo det meste av de nye lydformatene og følger med ipo docking, romkorreksjon (selvom den ikke har et godt rykte) osv...og så er den jo helt rå å se på, imotsetning til onkyo som ser ut som den er designet av en 5 åring

Harman/Kardon AVR355 Surroundreceiver | Soundgarden

merk at du må opp i 16k for å matche/overgå effekten til avr 355...få receivere som har så mye krutt, og du får den for 5 lapper på netonnet, det er en rå deal...3 andre har bestilt samme receiver i løpet av forrige uke, inkludert meg:P

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hakke testa onkyen men har eid HK receivere i 4 år, og det jeg har erfart er at de passer veldig godt med jbl høyttalere som har som regel opp til to elementer fra 6-10 og spiller veldig bra med f.eks 2 8 tommere, de gir masse krutt og effekt, hørte på es 90 med HK stereoforsterker, makan til dynamikk og kraft, det var rått til den prisen. Men 355en har jo det meste av de nye lydformatene og følger med ipo docking, romkorreksjon (selvom den ikke har et godt rykte) osv...og så er den jo helt rå å se på, imotsetning til onkyo som ser ut som den er designet av en 5 åring

Harman/Kardon AVR355 Surroundreceiver | Soundgarden

merk at du må opp i 16k for å matche/overgå effekten til avr 355...få receivere som har så mye krutt, og du får den for 5 lapper på netonnet, det er en rå deal...3 andre har bestilt samme receiver i løpet av forrige uke, inkludert meg:P
    H/K er en veldig bra film-forsterker da kan du si.. Men den låter fælt iforhold til Onkyo etter min erfaring (gått fra H/K Avr255 til Onkyo 707).. Jeg sitter med like mye krutt jeg, må bare skru volumet litt høyere opp

Det kommer vel ann på hvilke høyttaler trådstarter har? Kan være en fordel og teste først, da de billigste H/K modellene er skarpe i toppen.

Yamaha, Onkyo, Denon osv. gir deg ett mer "musikalsk" bilde som er varmt og behageligt, mens H/K kan virkelig overraske deg på en film.. Men det kan Onkyo og etter erfaring

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke sikker enda på hvilke høytallere jag skal ha. Men vurderer SVS... Kanskje B&W.

Kommer brukes mest til film og spilling

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og hvilken forsterker tenker du på da?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Og hvilken forsterker tenker du på da?
    H/K Avr355 som han skrev? ..

Om du vurderer å gå for SVS så vil ikke mine ører anbefale deg H/K.. Det ble ganske tamt, tomt og skarpt (hvertfall på de små SBS-01 og SCS-01)

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •