Et lite problem med salg av receiver - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 147 av 147
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    det betyr jo at du ikke plikter å gi de 3 k ene
    Nei, jeg hadde ingen forpliktelser å gi han 3K, men gjorde det da jeg skjønte hvor kjipt det var for han + at jeg ville bli raskt ferdig med saken :-)

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er jo nettopp det det ikke er.

Kjøpsloven sier som sagt: "Selv om tingen er solgt «som den er» eller med liknende alminnelig forbehold, foreligger mangel når [...] selgeren ved kjøpet har forsømt å gi opplysning om vesentlige forhold ved tingen eller dens bruk som han måtte kjenne til og som kjøperen hadde grunn til å rekne med"

Er det et "vesentlig forhold" at fjernkontrollen ikke følger med? Ja.
    Burde selger ha visst at fjernkontrollen manglet? Ja.
    Hadde kjøper grunn til å regne med å få med fjernkontroll? Ja.
    Står det f.eks i en annonse "Selges i den stand den står/er i", så kan man så ikke kjøpe og gå tilbake igjen. Nå vet jeg ikke om dette var tilfellet her, men da er det KJØPERS eget ansvar å påse slike ting.. Det var dette jeg siktet til, ble litt feil formulert så jeg

Jeg ser ikke helt poenget med å fortsette diskusjonen om selger eller kjøper er retard.. Men i mitt hodet virker det som kjøper er mer retard når han ikke vil gå med på noe, men heller bare vil slå seg vrang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahhaa, skal du gå så langt å sammenligne dette her med svindel så skal du godt vite at jeg ALDRI fikk med en fjernkontroll, hvorfor plikter jeg da å skaffe en for kjøper da? det er jo **** meg ekstra regning på min del uten noen som helst grunn!
    Nei, jeg sier ikke at du har svindlet kjøper med hensikt, men det er naturlig at kjøper føler det slik. Din naivhet og dumhet vil kjøper aldri godta som en unnskylding eller argeument, med mindre du villig til å rette opp i feilen som har skjedd.

Kjøper er like frustert som deg og han har forhastet seg med å kjøpe en ny fjernkontroll. Hvis han har lyst så kan han levere den tilbake å få penge sin igjen, og så kan du legge 300kr på bordet eller sende han en ny orginal fjernkontroll. Han har ingen sak utover dette, dette er noe han bør godta for da har du all rett på din side når du har gitt han dette tilbudet.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som å selge en bruktbil over finn, og den har ikke cd spiller, og så sender du bilen med truck over til nord norge, og så finner kjøper ut at bilen ikke har cd spiller og skal plutselig kreve det fordi han tar det som en selvfølge at bilen har en cd spiller....wtf?
    Vel.... Hvis alle biler av denne typen ble levert med CDspiller originalt fra fabrikken, kan en kjøper ta det som en selvfølge at en CDspiller følger med bruktbilen. Og - med mindre annet er sagt fra selgers side - han kjøper også ta det som en selvfølge at CDspilleren virker - uten mer slark og problemer enn man må kunne regne med at slike CDspillere fremviser - alderen tatt i betraktning. At nettopp din bruktbil eventuelt - p.g.a. en produksjonsfeil - aldri hadde en slik CDspiller innmontert, er saken uvedkommende. Det er også saken uvedkommende at du i alle år har klart deg utmerket uten CDspiller i bilen - du burde uansett ha visst at dette ikke var normalt for biler av denne typen.

Men tilbake til saken din - hvis kjøperen din ikke godtar en 50-50-deling av de 700 kronene han har lagt ut i form av en prisreduksjon - noe som må være en god deal for ham slik han har opptrådt - avslutter du bare med å si at den manglende originale fjernkontrollen vil bli ettersendt. Det koster deg en 2-300 kroner å kjøpe en slik - og saken er ute av verden. Kjøper må finne seg i å vente i rimelig tid på denne - og at han da har valgt å bryte spillereglene ved å kjøpe noe annet i mellomtiden, er hans problem.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den tiden så var ikke fjernkontroll det jeg tenkte på, heller ikke nå, netopp bestilt en avr 355, visste ikke at det var med fjernkontroll, og er heller ikke interessert i den nå heller, den kan like godt gå rett i søpla! i og med at avr 130 var en av de minste og gamleste modellene på den tiden, så er det faktisk ikke å forvente å få med fjernkontroll....
    Moderator: Fjernet personangrep

Lykke til med å selge noe her på Avforum! :lol:

Det heter eldste modeller foresten, ikke gamleste! Det vet selv en ignorant som meg! :lol:

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Selger har ikke rett til å heve kjøpet når kjøper har oppfylt pliktene sine (dvs. betalt).

Dessuten vil en heving av kjøpet koste to norgespakker, noe som blir 460,- hvis forsterkeren veier over ti kilo (300,- hvis den veier mindre). I tillegg må han allikevel skaffe fjernkontrollen når han skal selge den på nytt. Da er det bedre å bare skaffe fjernkontrollen med en gang.
    så jeg kanke heve kjøpet? er du sikker på det? jeg sendte han receiveren med porto og alt for 300kr, den veier 10,7kg. Og dersom jeg selger på nytt, så skaffer jeg IKKE fjernkontroll, da skriver jeg bare i annonsen at jeg ikke har fjernkontroll, det er jo det som er min feil egentlig. Etter det så utsletter jeg ordet "fjernkontroll" fra mitt vokabular.

Mener fortsatt at kjøper er uhyre dum for å ikke spørre om dette når det utjgør er så viktig for han.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator: Tråden lukkes da argumentasjonen i det siste er mer preget av skitslenging mellom noen debatanter.

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •