Et lite problem med salg av receiver - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 147
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Kjøper har - slik saken er fremstilt - krav på å få en original fjernkontroll som ikke er eldre enn det selve boksen er, og som ikke er mer slitt og medtatt enn man kan forvente ut fra omstendighetene. Hvis utstyret er solgt som "pent brukt", må fjernkontrollen også være pent brukt.

Selger har rett til å løse problemet på billigste måte - forutsatt at han gjør det i rimelig tid. Det innebærer i dette tilfellet at kan kjøpe en tilsvarende eller nyere fjernkontroll på e-bay - og ettersende den til kjøper. Her blir jo dette litt dumt, da - i og med at kjøper allerede har kjøpt en fjernkontroll. Jeg lander igjen på at selger bør tilby kjøper et prisavslag tilsvarende det en e-bay-øvelse ville ha kostet - og at kjøper bør godta dette.
    Joda, kan ikke seg meg annet enn helt enig. Det vil være voksent gjort av selger å gi kjøper disse to alterntivene, hvor jeg mener kjøper "må" godta et av dem.

Edit: Antageligvis så vil kjøper gå for enkleste løsning, en løsningen som en enklest for begge, og det er å få prisavslag.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Nei selvsagt.... Fjernkontrollen er jo ikke noe vesentlig del av anlegget. Det du forsøker å gjøre nå, er å fortelle eventyr. Jeg sluker ikke det eventyret du forteller ispedd med at du kun er 18 år gammel og forsøk på å gjøre deg selv til offer fordi du "glemte".

Er du gammel nok til å selge reciveren, må du jammen meg være gammel nok til å ta konsekvensene av det også. Gammel nok til å stå for din feil med å "glemme" at vesentlige delere av utstyret mangler.

Jeg har i hvertfall krysset av i boka mi over hvem jeg skal unngå å kjøpe utstyr av:!:
    fortelle eventyr? er du seriøst dum? jeg prøver jo å rette opp i det her da? istedet for å bli lurt av kjøper? du er sikkert en sånn kar som hadde prøvd å lure en uerfaren gutt som meg! makan til å prøve å ta fordel av det!

Er det EN ting jeg har lært av brukthandel så er det å spørre om alt man forventer at man skal få! eller så kan du like godt sitte hjemme å grine å se deg selv lurt for *******!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Joda, kan ikke seg meg annet enn helt enig. Det vil være voksent gjort av selger å gi kjøper disse to alterntivene, hvor jeg mener kjøper "må" godta et av dem.

Edit: Antageligvis så vil kjøper gå for enkleste løsning, en løsningen som en enklest for begge, og det er å få prisavslag.
    jeg har jo tilbødt han [slettet av moderator] et prisavslag på halve summen det kosta han å skaffe den kontrollen, noe jeg fortsatt mener er langt over det man kan få en brukt kontroll for. Jeg plikter ikke å betale for en NY kontroll, men heller en BRUKT kontroll, da kan jeg gjerne ta prisen for en NY receiver av han også da? eller hva?

Moderator: Pass på språkbruken!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flott at du innrømmer feil her og tar ansvar :-D

Men det er ikke forstålig for kjøper at du har det rotete og ikke lest i bruksanvisning eller du ikke skjønte at det skulle følge med en fjernkontroll.

Som noen andre nevnte så vil jeg anbefale deg å gi tilbudet til selger at han enten får en ny orginal fjernkontroll eller refundert verdien av hva den vil koste deg.
    TAKK GUD at noen ser det!:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper har ikke krav på noe annet enn en original fjernkontroll eller prisen det ville kostet deg å skaffe han en original fjernkontroll.

En original fjernkontroll fra ebay vil uten tvil dekke dette. Så ved å tilby han dette har du ordnet opp i tabben din.

Du får bare gi han beskjed om at du dekker 300 kroner eller så ordner du en original fjernkontroll som du sender til han innen rimelig tid.

Ørjan...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orjanp
    Kjøper har ikke krav på noe annet enn en original fjernkontroll eller prisen det ville kostet deg å skaffe han en original fjernkontroll.

En original fjernkontroll fra ebay vil uten tvil dekke dette. Så ved å tilby han dette har du ordnet opp i tabben din.

Du får bare gi han beskjed om at du dekker 300 kroner eller så ordner du en original fjernkontroll som du sender til han innen rimelig tid.

Ørjan...
    Jeg har fortalt han at det skal gå an å få tak i en via soundgarden, og at jeg jobber med saken, de skal sjekke i lagrene sine, dersom de ikke har en så forteller jeg han om ebay, eller 300kr

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jeg har jo tilbødt han [slettet av moderator] et prisavslag på halve summen det kosta han å skaffe den kontrollen, noe jeg fortsatt mener er langt over det man kan få en brukt kontroll for. Jeg plikter ikke å betale for en NY kontroll, men heller en BRUKT kontroll, da kan jeg gjerne ta prisen for en NY receiver av han også da? eller hva?

Moderator: Pass på språkbruken!
    Et realt tilbud du har kommet med her - hvis de e-bay-prisene som har versert i denne tråden er riktige. Om selger ikke har håndtert denne saken helt etter boken - og må svi litt for det - så har neimen ikke kjøper gjort noe fremragende håndverk heller - og må sånn sett bære konsekvensene av sine feil.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Et realt tilbud du har kommet med her - hvis de e-bay-prisene som har versert i denne tråden er riktige. Om selger ikke har håndtert denne saken helt etter boken - og må svi litt for det - så har neimen ikke kjøper gjort noe fremragende håndverk heller - og må sånn sett bære konsekvensene av sine feil.
    er vel det jeg prøver å gjøre, uten at noen gidder å forstå det! ikke minst kjøper!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke å lese tråden helt. Men selger man en reciver så er det klart at fjernkontrollen skal medfølge, med mindre det er oppgitt i annonsen at den mangler.

Blir som å kjøpe en bil, uten å få med nøklene :P. Står ikke spesifikt at de er med .

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fortelle eventyr? er du seriøst dum? jeg prøver jo å rette opp i det her da? istedet for å bli lurt av kjøper? du er sikkert en sånn kar som hadde prøvd å lure en uerfaren gutt som meg! makan til å prøve å ta fordel av det!

Er det EN ting jeg har lært av brukthandel så er det å spørre om alt man forventer at man skal få! eller så kan du like godt sitte hjemme å grine å se deg selv lurt for *******!
    Ja - du forteller eventyr. Selvsagt var det med overlegg at du ikke nevnte at fjernkontrollen ikke var med - noe annet er dårlige forsøk på å fortelle eventyr. Og kom ikke med den uerfaren gutt og offer rollen.... Det er like gjennomskulig som en blank plastpose.

Nei, jeg prøver ikke å lure folk. Jeg nevner aldri fjernkontroll, men så sender jeg den med hver gang også!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kan gjøre feil, men disse unnskyldningene du kommer med er og blir for dumt.
    Hva med litt ydmykhet og innrømme at du har dreti deg ut, isteden for å bruke alderen som et alibi og skylde på rotete rom osv.
    Er forferdelig irriterende å betale for et produkt og ikke få det man har betalt for. Såpass skjønner du? Unnskyldninger som dine burde man ha lagt ifra seg på barneskolen. Det som definerer om folk har karakter eller ikke er nettop forskjellen mellom de som innrømmer feil straks og prøver å finne en løsning, imotsetning til deg, som til å begynne med gjør alt for å ro seg unna.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignorant
    Alle kan gjøre feil, men disse unnskyldningene du kommer med er og blir for dumt.
    Hva med litt ydmykhet og innrømme at du har dreti deg ut, isteden for å bruke alderen som et alibi og skylde på rotete rom osv.
    Er forferdelig irriterende å betale for et produkt og ikke få det man har betalt for. Såpass skjønner du? Unnskyldninger som dine burde man ha lagt ifra seg på barneskolen. Det som definerer om folk har karakter eller ikke er nettop forskjellen mellom de som innrømmer feil straks og prøver å finne en løsning, imotsetning til deg, som til å begynne med gjør alt for å ro seg unna.
    jeg har inrømmet det....flere ganger i løpet av tråden...til og med på STARTEN av tråden, jeg er fult klar for en løsningsorientert måte å gjøre opp for, men når kjøper ikke er interessert i det...hva gjør jeg da?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å komme med påstanden om at man ikke tenkte på at fjernkontroll mangler, når man informere om at bruksanvsining følger med - er en ren skjære løgn. Trådstarter "dreit seg ut" som vi sier i Indre Akershus og nå må han rette opp. Så enkelt er det.
    Jeg er sånn halvveis enig. Jeg er tilbøyelig til å la tvilen komme ham til gode. Hvis han faktisk har brukt forsterkeren i nesten ett år uten å ha fjernkontroll, og ikke har opplevd mangelen som et problem, så kan jeg gå med på at fjernkontrollen ikke er det første han tenker på når den skal selges.

Men, selger har ikke akkurat gitt uttrykk for at han mener dette er en vesentlig opplysning. Han har også flere ganger forsvart seg med at annonsen ikke nevner fjernkontrollen i det hele tatt, og at den ikke er med på bildene. Dette er etter min mening absolutt med på å forsterke inntrykket av at han visste hva han gjorde.

Men, egentlig er det ikke så fryktelig interessant om unnlatelsen var overlagt eller ikke. Vi har konkludert for lenge siden at dette er et brudd på kjøpsloven, og at selger må skaffe kjøper en ny fjernkontroll, gi ham prisavslag, eller ta tilbake forsterkeren og heve kjøpet.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - du forteller eventyr. Selvsagt var det med overlegg at du ikke nevnte at fjernkontrollen ikke var med - noe annet er dårlige forsøk på å fortelle eventyr. Og kom ikke med den uerfaren gutt og offer rollen.... Det er like gjennomskulig som en blank plastpose.

Nei, jeg prøver ikke å lure folk. Jeg nevner aldri fjernkontroll, men så sender jeg den med hver gang også!
    du er så trangsynt som det bare går an, se en sak fra flere sider! alt trenger ikke å bære negative motiv som du tenker på bare:!:

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg er sånn halvveis enig. Jeg er tilbøyelig til å la tvilen komme ham til gode. Hvis han faktisk har brukt forsterkeren i nesten ett år uten å ha fjernkontroll, og ikke har opplevd mangelen som et problem, så kan jeg gå med på at fjernkontrollen ikke er det første han tenker på når den skal selges.

Men, selger har ikke akkurat gitt uttrykk for at han mener dette er en vesentlig opplysning. Han har også flere ganger forsvart seg med at annonsen ikke nevner fjernkontrollen i det hele tatt, og at den ikke er med på bildene. Dette er etter min mening absolutt med på å forsterke inntrykket av at han visste hva han gjorde.

Men, egentlig er det ikke så fryktelig interessant om unnlatelsen var overlagt eller ikke. Vi har konkludert for lenge siden at dette er et brudd på kjøpsloven, og at selger må skaffe kjøper en ny fjernkontroll, gi ham prisavslag, eller ta tilbake forsterkeren og heve kjøpet.
    grunnen til at jeg brukte det i mitt forsvar er fordi folka regner med det som en sevlfølge, og det gjør slett ikke jeg, om jeg noen gang skal kjøpe en receiver, så spør jeg om fjernkontroll følger med! i et bruktmarked er INGENTING en selvfølge....

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det kommer til brukt kjøp, så er det egentlig AKKURAT det annonsen viser, og beskriver du får. Da er du ikke nødt til å sende med annet tilbehør, enn det som egentlig er for salgs.. Ja selvfølgelig regner man med en fjernkontroll når man kjøper en forsterker eller en TV, men EGENTLIG har man ingen rett på det. Det er derfor mange foretrekker butikkjøp fremfor bruktkjøp..

Må si at jeg synes det blir litt drøyt når også mange her angriper han personlig, samma det om han fikk en fjernkontroll ifra starten av eller ikke, om han forteller en historie eller ikke.. De fleste her er vel over 18 år og kan vel klare og holde seg NOENLUNDE saklig?

Moderator Edit: Fjernet hetsing. Tenk litt over hva man sier om andre...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men du har gjort en tabbe, og du kan derfor ikke se på hva en reciver kostet ny eller hva du solgte den for. Fjernkontrollen skulle ha vært med uansett og du plikter å rydde opp i dette. Du kan selvfølgelig gi han en brukt fjernkontroll hvis du har det, hvis du ikke har det må du dessverre gå for en ny. Hvis du hadde annonsert reciveren uten fjernkontroll så vil den naturligvis være mindre verdt hvor kjøper hadde fått kompensasjon for feil og mangler, i værste tilfelle her så ville du kansje ikke fått solgt den i det hele tatt.

Det som er viktig fremover nå er at du holder en god kontakt og god tone med kjøper, gi klare meldinger på at dette skal ryddes oppi. Lage gode e-mailer med alle opplysninger (blant annet copy fra soundgarden osv) og linker slik at han selv kan se hva det koster å få tak i ny og hvilken lørsninger dere kan bli enig om. Den fjernkontrollen han har bestilt kan han leveres tilbake og da har der alle forutsetninger for at dette ordner seg og at begge blir fornøyde.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men du har gjort en tabbe, og du kan derfor ikke se på hva en reciver kostet ny eller hva du solgte den for. Fjernkontrollen skulle ha vært med uansett og du plikter å rydde opp i dette. Du kan selvfølgelig gi han en brukt fjernkontroll hvis du har det, hvis du ikke har det må du dessverre gå for en ny. Hvis du hadde annonsert reciveren uten fjernkontroll så vil den naturligvis være mindre verdt hvor kjøper hadde fått kompensasjon for feil og mangler, i værste tilfelle her så ville du kansje ikke fått solgt den i det hele tatt.

Det som er viktig fremover nå er at du holder en god kontakt og god tone med kjøper, gi klare meldinger på at dette skal ryddes oppi. Lage gode e-mailer med alle opplysninger (blant annet copy fra soundgarden osv) og linker slik at han selv kan se hva det koster å få tak i ny og hvilken lørsninger dere kan bli enig om. Den fjernkontrollen han har bestilt kan han leveres tilbake og da har der alle forutsetninger for at dette ordner seg og at begge blir fornøyde.
    takk for et ordentlig og seriøst svar, hadde jeg møtt han fyren på gata hadde jeg sikkert slått han ned, men jeg prøver å være så profesjonell som mulig, og har gitt han gode oppdateringer på at jeg prøver å løse problemet, og har også presentert alternativer som universal kontroll, eller kjøp via ebay, eller at jeg kan skaffe fra soundgarden dersom de har en liggenede i god stand.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som egentlig vet hundre prosent at fjernkontroll medfølger med en avr 130? har hørt med noen andre som mener at så lenge fjernkontrollen ikke var annonsert i annonsen, eller at det sto "tilbehør og ekstrautstyr" medfølger, så kan han ikke kreve det, men lurer på om kjøpsloven faktisk påpeker at dette skal være med selvom det aldri var annonsert eller aldri ble forvekslet ord om fjernkontrollen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, egentlig er det ikke så fryktelig interessant om unnlatelsen var overlagt eller ikke. Dette er vel hovedpoenget.

Du står fortsatt på ditt og mener det er kjøpers ansvar å spørre om fjernkontroll medfølger tydeligvis. Med et slik utgangspunkt blir diskusjonen med deg meningsløs. Er det dette du kaller løsningsorientert?
    Som kjøper ville jeg tatt kontakt med mammaen og pappaen din jeg, :grin: men det spørs om det er mer å hente der, med tanke på at eplet ikke faller langt fra stammen.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •