Et lite problem med salg av receiver - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 147
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se HER for eksempel.

Det koster mindre enn 200kr inkludert frakt for en ny fjernkontroll.
    Bestill en og send den til kjøperen.
    Værre er det ikke!
    Så får kjøperen bare sitte der med den råflotte fjernkontrollen sin til 700kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Se HER for eksempel.

Det koster mindre enn 200kr inkludert frakt for en ny fjernkontroll.
    Bestill en og send den til kjøperen.
    Værre er det ikke!
    Så får kjøperen bare sitte der med den råflotte fjernkontrollen sin til 700kr.
    Den var fin. Godt utvalg også

Newcomer AV-Frexen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke verre nei, da løser det seg jo.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke sant, hva finner man ikke på ebay???

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe han leser dette før han går å kjøper en av soundgarden.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på det.
    Hvis ikke kan han jo benytte angreretten sin.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det en sak, har du allerede tapt den. Så unngå det så stort som mulig.

Siden du vil tape i saken, så vil du bli pålagt å skaffe han orginal fjernkontroll eller en tilsvarende + prislappen saken i seg selv har.

Du skal heller ikke på noen som helst måte betale de 700 kr til han. Det vil bli hannes problem og ikke ditt.

Pga løgn (ubevist, men fremdeles) i annonse, så burde du rette opp i sakens kjerne så ubemerket som mulig.
    Samt, at du skrev "osv" i hva som fulgte med receiveren. Da er det naturlig å tro at fjernkontroll (også) følger med.

Nå har du noen snille personer som har funnet fjernkontroll til en grei pris til deg, så om du ikke får noe gratis ifra soundgarden, så burde du satse på det.
    Så sender du bare mail til kjøper at du har bestilt en ny orginal fjernkontroll, og at du vil sende den til han så raskt du mottar den.

Når det er gjort, vil saken være ute av verden for din del, og han vil ikke tjene noe som helst på å evt ta saken videre, evt kreve de 700 kr ifra deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tenk dere om.

Jeg har handlet mye på avforum.no opp gjennom årene. Receivere og mye annet. Det har aldri fallt meg inn å spørre om fjenkontroll eller annet tilbehør fulgte med (før denne tråden). Har alltid sett på avforum som et seriøst sted å handle derfor ser jeg det som beklagelig at enkelte her (bevisst eller ubevisst) ser ut til å forsvare selgeren... I mine øyne er det selgerens ansvar å informere om mangler (noe også loven er enig i). Selger burde lagt seg flat og ordnet opp med det samme. Med de løgnene og fantehistoriene selger presenterer viser han ingen eller ekstremt liten vilje til å ordne opp. Hadde jeg kjøpt en receiver her og fjernkontrollen hadde manglet hadde jeg blitt mektig irritert. Så jeg håper at alle her er enig i at det er selger som har rotet det til og at det er hans fordømte plikt å ordne opp. Om ikke han gjør det burde han svartelistes her. Trist om så useriøse folk får fortsette å bruke AVforum.no.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Annonsen er forresten fortsatt synlig

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/57460

Den ligger også ute på finn.no

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20097955
    To forskjellige annonsetekster her på det kritiske punktet - bare for å vise hvor viktig det er å formulere seg korrekt:

Den første annonsen: har ikke original emballasje eller kvittering, men har bruksanvisninger.

Den andre annonsen: har ikke original emballasje, men har bruksanvisninger OSV. (min utheving)

Den første annonseteksten åpner - under tvil - for at fjernkontroll muligens ikke er inkludert. Kjøper burde kan hende ha skjønt at han burde sjekke det ut. Derimot synes jeg den siste teksten - den med osv. - klart antyder at alt originalt tilbehør er inkludert, med unntak av originalemballasjen. Med utgangspunkt i den teksten, er saken klar: kjøper har all grunn til å forvente at en fjernkontroll er inkludert.

Kjøper kan imidlertid ikke uten videre gjøre slik han har gjort - å gå ut og kjøpe en fjernkontroll og forvente at selger skal dekke kostnaden. Først må selger få sjansen til å rette opp mangelen, og greier han det i rimelig tid - f.eks. ved å levere en fungerende original fjernkontroll som han kjøper til 200 kroner på e-bay - har selger oppfylt sine forpliktelser.

Det er ikke noe stort poeng å gjøre livet surt for kjøper ved å sende en ekstra fgjernkontroll som selger vet at han ikke har bruk for - tilby heller en prisreduksjon tilsvarende det denne e-bay-fjernkontrollen koster pluss porto for å få den frem fra selger til kjøper. I litt runde tall snakker vi om 300 kroner i prisavslag.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thogstad
    Jeg har handlet mye på avforum.no opp gjennom årene. Receivere og mye annet. Det har aldri fallt meg inn å spørre om fjenkontroll eller annet tilbehør fulgte med (før denne tråden). Har alltid sett på avforum som et seriøst sted å handle derfor ser jeg det som beklagelig at enkelte her (bevisst eller ubevisst) ser ut til å forsvare selgeren... I mine øyne er det selgerens ansvar å informere om mangler (noe også loven er enig i). Selger burde lagt seg flat og ordnet opp med det samme. Med de løgnene og fantehistoriene selger presenterer viser han ingen eller ekstremt liten vilje til å ordne opp. Hadde jeg kjøpt en receiver her og fjernkontrollen hadde manglet hadde jeg blitt mektig irritert. Så jeg håper at alle her er enig i at det er selger som har rotet det til og at det er hans fordømte plikt å ordne opp. Om ikke han gjør det burde han svartelistes her. Trist om så useriøse folk får fortsette å bruke AVforum.no.
    +1

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thogstad
    +2.

Når man klarer å opplyse om at bruksanvisningen følger med, da burde man klare å informere om at fjernkontrollen ikke følger med. Etter min mening er dette direkte undragelse av informasjon. Å komme med påstanden om at man ikke tenkte på at fjernkontroll mangler, når man informere om at bruksanvsining følger med - er en ren skjære løgn. Trådstarter "dreit seg ut" som vi sier i Indre Akershus og nå må han rette opp. Så enkelt er det.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    +2.

Når man klarer å opplyse om at bruksanvisningen følger med, da burde man klare å informere om at fjernkontrollen ikke følger med. Etter min mening er dette direkte undragelse av informasjon. Å komme med påstanden om at man ikke tenkte på at fjernkontroll mangler, når man informere om at bruksanvsining følger med - er en ren skjære løgn. Trådstarter "dreit seg ut" som vi sier i Indre Akershus og nå må han rette opp. Så enkelt er det.
    Det må være forståelig at når man skal sette receiveren ut på salg så leter man litt rundt om kring i et rotete rom og finner en gammel bortlagt bruksanvisning....fjernkontrollen falt aldri inn

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Får håpe han leser dette før han går å kjøper en av soundgarden.
    takk for all hjelpen, har lest dette, tror jeg vet hvordan jeg skal løse dette nå, håper det ikke blir mer dildall!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk til alle som har støtta meg! og til de som ikke gjorde det....vel alle kan gjøre feil!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Frexen
    Er ikke det. Beklager hvis det oppfattes slik. Bare uenig med deg. Synes du er for bastant på at det skal være ORGINAL vare selger skal skaffe til veie eller betale det kjøper har betalt for ny kontroll. Min mening er jo at dette er urimelig å regne for selgers del.
    Nei, det er urimelig at kjøper må ta til takke med noe som ikke er like bra som en orginal. Det spiller ingen rolle hvor gammel forsterkeren er hvis den nye erstattede fjernkontrollen ikke har dem funksjonene som den orginale har, da vil det fremdeles være feil og mangler. At 700kr høres mye i forhold til forsterken kan nok stemme, men ikke i forhold til en fjernkontroll i seg selv koster. Hvis kjøper krevet kjøpet hevet så tipper jeg selger taper mer enn dem 700kronene når han i sin neste annonse oppgir at fjernkontroll ikke er med. Iallefall hadde neppe jeg kjøpt enn en reciver uten orginal fjernkontrollen og til det nesten uansett hvor lav prisen er.

Edit: Endret, ser jo at man får billig fjernkontroll på Ebay, det er jo ingen tvil hva selger bør gjøre her.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Nei, det er urimelig at kjøper må ta til takke med noe som ikke er like bra som en orginal. Det spiller ingen rolle hvor gammel forsterkeren er hvis den nye erstattede fjernkontrollen ikke har dem funksjonene som den orginale har, da vil det fremdeles være feil og mangler. At 700kr høres mye i forhold til forsterken kan nok stemme, men ikke i forhold til en fjernkontroll i seg selv koster. Hvis kjøper krevet kjøpet hevet så tipper jeg selger taper mer enn dem 700kronene når han i sin neste annonse oppgir at fjernkontroll ikke er med. Iallefall hadde neppe jeg kjøpt enn en reciver uten orginal fjernkontrollen og til det nesten uansett hvor lav prisen er. Nei, selger slipper antagelivis rimelig unna med 700kr for den blemma han gjorde der. Ofte koster en orginal fjernkontroll langt over 1000kr.
    det tviler jeg på, originalprisen på receiveren var ca 4 til 4500kr om jeg husker riktig...litt vanskelig å se for seg at fjernkontrollen skal være 1/4 av prisen....:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Det må være forståelig at når man skal sette receiveren ut på salg så leter man litt rundt om kring i et rotete rom og finner en gammel bortlagt bruksanvisning....fjernkontrollen falt aldri inn
    Det er flott at du innrømmer feil her og tar ansvar :-D

Men det er ikke forstålig for kjøper at du har det rotete og ikke lest i bruksanvisning eller du ikke skjønte at det skulle følge med en fjernkontroll.

Som noen andre nevnte så vil jeg anbefale deg å gi tilbudet til selger at han enten får en ny orginal fjernkontroll eller refundert verdien av hva den vil koste deg.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Nei, det er urimelig at kjøper må ta til takke med noe som ikke er like bra som en orginal. Det spiller ingen rolle hvor gammel forsterkeren er hvis den nye erstattede fjernkontrollen ikke har dem funksjonene som den orginale har, da vil det fremdeles være feil og mangler. At 700kr høres mye i forhold til forsterken kan nok stemme, men ikke i forhold til en fjernkontroll i seg selv koster. Hvis kjøper krevet kjøpet hevet så tipper jeg selger taper mer enn dem 700kronene når han i sin neste annonse oppgir at fjernkontroll ikke er med. Iallefall hadde neppe jeg kjøpt enn en reciver uten orginal fjernkontrollen og til det nesten uansett hvor lav prisen er.

Edit: Endret, ser jo at man får billig fjernkontroll på Ebay, det er jo ingen tvil hva selger bør gjøre her.
    Kjøper har - slik saken er fremstilt - krav på å få en original fjernkontroll som ikke er eldre enn det selve boksen er, og som ikke er mer slitt og medtatt enn man kan forvente ut fra omstendighetene. Hvis utstyret er solgt som "pent brukt", må fjernkontrollen også være pent brukt.

Selger har rett til å løse problemet på billigste måte - forutsatt at han gjør det i rimelig tid. Det innebærer i dette tilfellet at kan kjøpe en tilsvarende eller nyere fjernkontroll på e-bay - og ettersende den til kjøper. Her blir jo dette litt dumt, da - i og med at kjøper allerede har kjøpt en fjernkontroll. Jeg lander igjen på at selger bør tilby kjøper et prisavslag tilsvarende det en e-bay-øvelse ville ha kostet - og at kjøper bør godta dette.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei selvsagt.... Fjernkontrollen er jo ikke noe vesentlig del av anlegget. Det du forsøker å gjøre nå, er å fortelle eventyr. Jeg sluker ikke det eventyret du forteller ispedd med at du kun er 18 år gammel og forsøk på å gjøre deg selv til offer fordi du "glemte".

Er du gammel nok til å selge reciveren, må du jammen meg være gammel nok til å ta konsekvensene av det også. Gammel nok til å stå for din feil med å "glemme" at vesentlige delere av utstyret mangler.

Jeg har i hvertfall krysset av i boka mi over hvem jeg skal unngå å kjøpe utstyr av:!:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det tviler jeg på, originalprisen på receiveren var ca 4 til 4500kr om jeg husker riktig...litt vanskelig å se for seg at fjernkontrollen skal være 1/4 av prisen....:???:
    Å jo tro meg, fjernkontrollen i seg selv er nok ikke verdt 1/4 av prisen, men det anses å være ekstrautstyr og da tar dem blod pris, dog så er det ikke sikkert dette er tilfelle med H/K.

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •