Et lite problem med salg av receiver - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 147
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Frexen
    Min mening er at du tar feil Razor. Men det er jo ett alternativ til da: Heve kjøpet.
    Razor har nok retten på sin siden, men det er lov å mene noe annet..... Jeg er enig med både Razor og loven

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    takk for er utfyllende og godt svar. Jeg har ikke nektet å sende en ny fjernkontroll, jeg har bare sagt at jeg ikke har en, men ikke at jeg ikke kan skaffe en, det ble påpekt at en kontroll for 400kr kan gjøre jobben, og jeg tilbød jo å betale halvparten...
    Hvilken fjernkontroll er det?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heve kjøpet blir litt uaktuelt, det blir så mye styr, noe jeg ikke har tid til, har bestilt ny forsterker også. Men slik det ser ut nå virker det som at kjøper "må"? godta at jeg betaler halvparten av summen, eller skaffer en ny kontroll? Har bestilt avr 355, får med en kontroll der, kan jo bare sende han den? hakke bruk for kontroll selv....

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Hvilken fjernkontroll er det?
    en sånn universalkontroll fra komplett en bruker istad snakka om

Newcomer AV-Frexen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kjøper skal ikke belastet for at selger ikke gadd å lese i brukermanualen hvor det står at fjernkontroll medfølger. Dette kommer jo også tydelig frem i brukermanualen om hvordan man bruker den medfølgte fjernkontrollen.

Jeg og sikkert at de fleste her inne ikke hadde nøyet seg med en fjernkontroll fra biltema/ clas ohlson.

Nei..dette må nok selger ta på sin egen kappe og ordne opp i.
    Makan for ett svar da! Ble nesten provosert
    Her er det snakk om en brukt vare som er 3-4 år gammel. Da må man forvente at det vil kunne være urimelig dyrt eller umulig for selger å skaffe orginal kontroll. Hadde det vært ny vare, altså som i helt ny, burde selger skaffe orginal kontroll uten noe mer om og men.

Jeg er enig i at det er en mangel her, uten tvil. Men alt må sees i sammenheng

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vist du har kviteringen til reciveren kan du jo gå til soundgarden å kreve å få fjernkontrollen du aldri fikk..

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tilsvarende fjernkontroll må i såfall ha alle de samme funksjonene som orginalfjernkontrollen.
    Det er ingen vits i å skaffe en fjernkontroll der halvparten av funksjonene ikke eksisterer.

Saken er egentlig grei.
    Selger må skaffe kjøper det manglende tilbehøret som orginalt følger produktet, og ettersende dette.
    At kjøper allerede har skaffet en ny fjernkontroll uten forvarsel får være hans problem.
    Den får han bare levere tilbake igjen når selger ettersender manglene.
    Å bruke 700kr på en fjernkontroll til en forsterker verdt 2k er helt bak mål.
    Selger kan sjekke om han kan få etterlevert fjernkontrollen fra soundgarden siden han hevder å ha betalt full pris og ikke fått den med.
    Hadde det vært opp til meg hadde jeg heller skaffet fjernkontrollen enn å gitt han penger for den han allerede har kjøpt.
    Når kjøperen er så vanskelig å ha med å gjøre kan han bare få bli sittende med 2 fjernkontroller og 700 kr fattigere.

Det er i allefall mitt synspunkt i saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heve kjøpet blir litt uaktuelt, det blir så mye styr, noe jeg ikke har tid til, har bestilt ny forsterker også. Men slik det ser ut nå virker det som at kjøper "må"? godta at jeg betaler halvparten av summen, eller skaffer en ny kontroll? Har bestilt avr 355, får med en kontroll der, kan jo bare sende han den? hakke bruk for kontroll selv....
    Han må ikke godta at du betaler halvparten, men han må nok godta det om du sender han en orginal kontroll/tilsvarende. Hør med soundgarden hva en ny koster, så tar du det derfra. Viser det seg at den koster 500, så tilbyr du han det. Men om den skulle koste 1000 kr ville jeg betalt de 700, før han evt. får vite at han har rett på en dyrere kontroll. Om han allikevell skulle nekte og krever 700 for den kontrollen han har anskaffet, sender du han bare en i posten, så er det hans problem at han sitter på to kontroller.

Ville absolutt ikke sendta han din nye kontroll til 355, da du garantert vil ha glede av og bruk for denne. Og du vil vel ikke komme i samme knipe ved et fremtidig salg av 355?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Makan for ett svar da! Ble nesten provosert
    Her er det snakk om en brukt vare som er 3-4 år gammel. Da må man forvente at det vil kunne være urimelig dyrt eller umulig for selger å skaffe orginal kontroll. Hadde det vært ny vare, altså som i helt ny, burde selger skaffe orginal kontroll uten noe mer om og men.

Jeg er enig i at det er en mangel her, uten tvil. Men alt må sees i sammenheng
    Er du på heksejakt etter meg nå? Siden du ikke angriper de andre som sier det samme som meg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kjøper ikke vil være løsningsorientert så er det hans problem. Sørg bare for å gi ham tilstrekkelig med tilbud om løsninger, feks prisavslag, ny kontroll (som i tilsvarende vare), halvparten av prisen han betalte for kontrollen han anskaffet eller heve kjøpet.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Han må ikke godta at du betaler halvparten, men han må nok godta det om du sender han en orginal kontroll/tilsvarende. Hør med soundgarden hva en ny koster, så tar du det derfra. Viser det seg at den koster 500, så tilbyr du han det. Men om den skulle koste 1000 kr ville jeg betalt de 700, før han evt. får vite at han har rett på en dyrere kontroll.

Ville absolutt ikke sendta han din nye kontroll til 355, da du garantert vil ha glede av og bruk for denne. Og du vil vel ikke komme i samme knipe ved et fremtidig salg av 355?
    haha, neida, men da snakker jeg med soundgarden imorgen og ser hva de har å si om det. det enkleste for meg ville vært å bare betalt halve beløpet, men om jeg kan skaffe en annen kontroll så hadde det vært bedre, fordi da må kjøper ta bryet med å returnere kontrollen han kjøpte =D

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du på heksejakt etter meg nå? Siden du ikke angriper de andre som sier det samme som meg.
    Er ikke det. Beklager hvis det oppfattes slik. Bare uenig med deg. Synes du er for bastant på at det skal være ORGINAL vare selger skal skaffe til veie eller betale det kjøper har betalt for ny kontroll. Min mening er jo at dette er urimelig å regne for selgers del.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men om jeg kan skaffe en annen kontroll så hadde det vært bedre, fordi da må kjøper ta bryet med å returnere kontrollen han kjøpte =D
    Det er jeg enig i. Hvis det står mellom å kjøpe en ny kontroll til 700,- eller å betale kjøper 700,- for den kontrollen han har kjøpt, så ville jeg garantert kjøpt en ny fjernkontroll og sendt ham den

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det. Beklager hvis det oppfattes slik. Bare uenig med deg. Synes du er for bastant på at det skal være ORGINAL vare selger skal skaffe til veie eller betale det kjøper har betalt for ny kontroll. Min mening er jo at dette er urimelig å regne for selgers del.
    Jeg er IKKE enig i det som kjøper har gjort med å kjøpe ny kontroll uten å bli enig med selger først om hvordan det skal ordnes. Det skrev jeg i ett tidligere innlegg.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt hende at soundgarden har fjernkontroll liggende.
    Det forekomer jo at produkter blir defekte, men fjernkontroller blir jo gjerne tatt vare på i tillfelle saker som dette skulle dukke opp...man vet jo aldri.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er IKKE enig i det som kjøper har gjort med å kjøpe ny kontroll uten å bli enig med selger først om hvordan det skal ordnes. Det skrev jeg i ett tidligere innlegg.
    Da må du forklare meg hva du mener er en annen løsning, for selger!, enn at han skaffer ny orginal kontroll. For kjøper hevder rett til å få dekket sine utgifter til ny uorginal kontroll. Og det er der saken står nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du forklare meg hva du mener er en annen løsning, for selger!, enn at han skaffer ny orginal kontroll. For kjøper hevder rett til å få dekket sine utgifter til ny uorginal kontroll. Og det er der saken står nå.
    At det er selgers oppgave å anskaffe ny fjernkontroll, og hvis kjøper kun godtar original h/k kontroll så har han rett på å få det. Han har ikke rett på ny hvis en brukt kan anskaffes via soundgarden eller en annen plass. Hvis ikke brukt er å oppdrive så må nok selger bite i det sure eplet og kjøpe ny. Det er ærlig og rett.
    Om kjøper går med på en universal så er vel logitech sine de eneste som er brukende til å laste ned komandoene fra nettet til den recieveren, og den rimeligste koster jo endel den også.

Men nå må det være nok. Nå kan du heller mase på de andre som skriver det samme som meg!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må jo ta i betraktning kjøpsloven. Er det urimelig for selger å få tak i lik kontroll brukt og eneste mulighet er flonka ny kontroll, så vil prisen på denne avgjøre om det er urimelig for selger, noe det etter sannsynlighet vil være i dette tilfelle, Da jeg antar at ny kontroll koster selger mer enn 700,- å skaffe til veie.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva som er ærlig og rett synes ikke jeg at det du som skal bestemme. Ikke ta det som noe mer enn at jeg er uenig nå da

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen av dere tror at en ny orginalkontroll kommer til å koste oppimot 1000lappen.
    Jeg måtte selv skaffe ny orginalkontroll til et h/k-produkt engang etter at noen badet den i pils på ei fest en gang.
    Ringte Dalens Elektronikkverksted, og de sendte meg en flunkende ny orginalkontroll for ca 250kr.
    Dette var riktignok fjernkontrollen til en dvd-spiller, men akkurat det tror jeg ikke det er så utrolig stor prisforskjell på.

Jeg tror hvertfall selger kan komme unna med langt billigere enn 700kr.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •