hjelp til kjøp av anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp til kjøp av anlegg

Håper noen kan hjelpe meg litt her.

budsjett er ca 15000kr

har funnet denne: "Onkyo-TX-SR607EB" men jeg kan ingen ting om dette så vet ikke om det er bra/dårlig..

Så hva tror dere? Er dette bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til AvForum.

Er det surround eller stereo du er på jakt etter?

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciveren er ihvertfall bra. Men jeg hadde ikke kjøpt de høytalerne. Skeptisk til merket, bare 4" basselementer på frontene, fargen, osv.

Jeg hadde heller kjøpt denne pakken her: DALI Concept 6 Høyttalersystem - Høyttalersystem - Høyttalere | Hi-Fi Klubben Disse høytalerne har fått god kritikk flere steder og jeg vet de låter godt.

Reciveren hadde jeg forresten kjøpt på Netshop. Der var den billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    suround tror jeg (film, fotball, ps3)

takk for tipset sjefern, kjøper kanksje den hvis jeg ikke finner noe annet iløpet av dagen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for 807 eller helst 875. Tror 607 blir litt pinglete, har selv 605. Vekten på 607 er 11 kg, mens 875 er mer enn 23 kg... 875 er en 2 år gammel modell, men det gjør ingenting, den kommer til å blåse liv i høytalerpakken:-)

Har selv fått erfare at det er vanlig å bruke for lite gryn på reciever i forhold til høytalere. Alle ekserter jeg kjenner mener man bør bruke like mye på forsterker som på høytalere.
    Onkyo TX-SR875 Sølv A/V Receiver - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-SR875 Sølv A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Tror du vil greie det innenfor budsjettet dit.

Onkyo TX-SR875 Anmeldelser | Beste Onkyo Mottakere og forsterkere Anmeldelser - alaTest Norge

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er selvfølgelig sant som jovisk sier. Om du kan overskride beløpsgrensen med ca 750kr får du deg en reciver som vil trøkke mye mere. Onkyo TX-SR707EB A/V Receiver - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-SR707EB A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Hadde nok gjørt det selv, selv om 607 er et veldig godt kjøp for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har forstått, er 3007 etterfølgeren til 876 og 875. De billigste nettbutikkene selger den for 14000-15000, altså dobbelt så mye som 875.

Tror ikke 3007 er så veldig mye bedre enn 875. Men den har vel litt mer moderne lydformater etc. Slik jeg ser det, er 875 til 8000 et Røverkjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant "Onkyo TX-NR807" til nedsatt pris litt dumt at den er sølv da men virker uansett som et veldig bra tilbud.

Da gjenstår det bare høytalere.. Noen som har flere anbefalinger der også?
    (ca 10000kr)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS SBS-01 5.0 til 3500kr + en SVS PB/PC12-NSD til 6300kr. Uslåelig til prisen.

Kart - L-Sound AS

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir så jeg kjøper disse DALI IKON 5 5.1 og kombinerer det med denne recievern Onkyo TX-NR807

hvis det ikke blir bra kombinasjon håper jeg noen sier ifra her..

Foresten når jeg skal bestille står det: farve M/sub eller U/sub..

hva skal jeg velge? (skal se film, fotball og ps3)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dex8
    Det blir så jeg kjøper disse DALI IKON 5 5.1 og kombinerer det med denne recievern Onkyo TX-NR807

hvis det ikke blir bra kombinasjon håper jeg noen sier ifra her..

Foresten når jeg skal bestille står det: farve M/sub eller U/sub..

hva skal jeg velge? (skal se film, fotball og ps3)
    Hehe. Fikk du plutselig litt mere penger å rutte med da? Blir kjempeanlegg det der. Men når du skal se film og spille PS3 er sub en nødvendighet. Så det må du ha

Edit: Når du først er oppe i den prisklassen bør du også vurdere denne pakken: SVS PC12-NSD & Klipsch RF-52 5.1 Combo PC12-NSD | RF-52 | RS-52 | RC-52 - SVS/Klipsch - L-Sound AS

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Hehe. Fikk du plutselig litt mere penger å rutte med da? Blir kjempeanlegg det der. Men når du skal se film og spille PS3 er sub en nødvendighet. Så det må du ha

Edit: Når du først er oppe i den prisklassen bør du også vurdere denne pakken: SVS PC12-NSD & Klipsch RF-52 5.1 Combo PC12-NSD | RF-52 | RS-52 | RC-52 - SVS/Klipsch - L-Sound AS
    takk for tipset men har nå bestilt og sprengt budsjettet mitt ganske mye

B&W DM685 bak Høyttalere.
    B&W DM683 Front Høyttalere.
    B&W HTM61 Senter høyttaler.

ble tipset om dem og jeg synes de ser helt ville ut.. Hva synes du?
    (kan fortsatt avbestille hvis det er mer verdi i noe annet)

Edit: ser du skriver at jeg burde kjøpe en sub til IKON5, gjelder det til dette opsettet også?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott pakke du har bestilt, 683 er gode høytalere, men de krever jo litt effekt for å spille bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Flott pakke du har bestilt, 683 er gode høytalere, men de krever jo litt effekt for å spille bra.
    takk, har bestilt Onkyo TX-NR807 receiver så håper den greier jobben

foresten hva tror du, burde jeg kjøpe en subwoofer eller holder det med de høytalerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dex8
    foresten hva tror du, burde jeg kjøpe en subwoofer eller holder det med de høytalerne?
    Jeg mener at sub er et must i en hjemmekino, men du kan jo teste med den pakken din først, og se an behovet.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner stadig penger under sofaen ser jeg Nå var grensen oppe i 22000?

Jeg syntes du burde ha kjøpt en sub i tillegg... Når det er sagt er den nye B&W 683 dyrere og "snillere" i lyden enn Klipsch RF-82 f.eks er. Klipsch er en høytaler der morrofaktoren er litt høyere og bassen trykker litt mere.

Så Klipsch mener jeg er bedre egnet til film og spill og festmusikk enn B&W.

B&W er mere egnet til lytting til musikk. Dempet beslysning og synke ned i godstolen med et glass rødvin.

Så om du ikke skal lytte så veldig mye til musikk mener jeg du burde gå for Klipsch isteden.

Fronter:Klipsch RF-62 Gulvhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - Klipsch - L-Sound AS

Eller om du har råd til å kjøpe storebroren med 8": Klipsch RF-82 Gulvhøyttaler - 2 x 8" basselement - Klipsch - L-Sound AS

Center: Klipsch RC-62 Senterhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - Klipsch - L-Sound AS

Bakhøytalere:Klipsch RS-42 Black Bakhøyttaler - 2 x 4" basselement - Klipsch - L-Sound AS

Subwoofer: SVS PC12-NSD Subwoofer - 12" basselement og 325W - SVS - L-Sound AS

Totalt 22000,- inkludert sub

Jeg tror du hadde blitt mere fornøyd med dette valget ut ifra det bruksområdet jeg har forstått at du skal ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Du finner stadig penger under sofaen ser jeg Nå var grensen oppe i 22000?

Jeg syntes du burde ha kjøpt en sub i tillegg... Når det er sagt er den nye B&W 683 dyrere og "snillere" i lyden enn Klipsch RF-82 f.eks er. Klipsch er en høytaler der morrofaktoren er litt høyere og bassen trykker litt mere.

Så Klipsch mener jeg er bedre egnet til film og spill og festmusikk enn B&W.

B&W er mere egnet til lytting til musikk. Dempet beslysning og synke ned i godstolen med et glass rødvin.

Så om du ikke skal lytte så veldig mye til musikk mener jeg du burde gå for Klipsch isteden.

Fronter:Klipsch RF-62 Gulvhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - Klipsch - L-Sound AS

Eller om du har råd til å kjøpe storebroren med 8": Klipsch RF-82 Gulvhøyttaler - 2 x 8" basselement - Klipsch - L-Sound AS

Center: Klipsch RC-62 Senterhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - Klipsch - L-Sound AS

Bakhøytalere:Klipsch RS-42 Black Bakhøyttaler - 2 x 4" basselement - Klipsch - L-Sound AS

Subwoofer: SVS PC12-NSD Subwoofer - 12" basselement og 325W - SVS - L-Sound AS

Totalt 22000,- inkludert sub

Jeg tror du hadde blitt mere fornøyd med dette valget ut ifra det bruksområdet jeg har forstått at du skal ha.
    Tusen takk for forslaget, dette virker veldig bra.
    (er faktiskt billigere også for med sub blir B&W over 30k)

Må bestemme meg iløpet av noen timer, argh.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch'ene er uendelig mye lettere å drive enn B&W'ene så du kan spille høyt uten at receiveren blir sliten. Det er en stor fordel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •