Koblingsproblem - reciver -> dvd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koblingsproblem - reciver -> dvd

Jeg har et gamelt hjemmekinosett fra philips. Her er det en ok sub, som jeg ønsker å ta i bruk(og muligens de trådløse bakhøytalerne). Problemet er at denne suben er forsterker for alle høytalerne i det gamle oppsettet, og det er derfor ingen vanlig aktiv sub. Den er koblet opp mot en dvd/forforsterker med en rar kabel, og dette er eneste valg. Og det finst ikke noen lignende inngang på min reciver.

Jeg lurer da på om det er mulig å få lyd fra min Onkyo 807 ut til denne dvd/forforsterkeren? Denne har aux in og optical in ser det ut som.

Noen tips? Er det mulig i det hele?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, egentlig ikke.
    Hvorfor vil du ha lyd FRA Onkyoen til dvd komboen? Var det ikke bedre andre veien?
    Om din dvd har hdmi eller komponent bide utgang kan du koble denne til hdmi/komponent inn på din receiver, da klipper du over ledningene til dine 5 høyttalere og tilslutter disse Onkyoens høyttaler utgange, subben er jeg mer usikker på...., så ja, anbefaler deg kanskje å selge din dvd kombo og kjøpe ny dvd spiller og høyttalere.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg kunne koblet sub rett til Onkyoen hadde jeg såklart gjort dette. Jeg kobler alt som kan kobles til 807, men med subben lar det seg ikke gjøre pga den rare kabelen(sender 5.1 signal) som går fra sub til dvdspilleren. Dette er gamle greier, med scart osv.

Det jeg tenkte var at det kanskje var mulig å koble dvdspilleren til som preout eller noe. Evt. på sub out. Men det går vel kanskje ikke?

Ønsker kun å bruke denne subben til jeg har spart opp penger til en SVS PB10 eller 12. Så det hadde jo vært en midlertidig løsning.

Selge ja, hehe. Tror nok ikke jeg får noe penger for dette gamle systemet. Og det fungerer utmerket alene som pc/tv høytalere.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk din dvd kombo som du gjør nå, PS3 kan du koble til denne med optisk.
    Skjønner ikke helt hva det er du har koblet til Onkyo`en, og hvorfor du vil ha den på systemet, men om du absolutt vil kan du jo bruke Tape Out fra Onkyo til AUX på din dvd kombo. Om du har noe tilsluttet Onkyoen velger du på denne inngangen du bruker, og signalet vil gå via Tape Out til din Aux på din dvd kombo. Men dette giver ikke surround lyd.

Surroundlyd får du ikke medmindre din Onkyo har optisk ut, denne kan du da koble til optisk inn på din dvd kombo, og da får du jo surroundlyd...så du kan jo prøve dette......
    Det blir dog et rot, for du må fortsatt ha hdmi fra Onkyoen til tv`en for å se hva du holder på med i menyen, og du må ha din dvd tilkoblet tv`en på en annen inngang (scart) for å se film.

Vet ikke, tror du misforstår det med inn-og utganger. Du vil ha at signalet skal gå FRA din dvd kombo TIL din Onkyo, eneste måte å gjøre dette på er med en hdmi ut fra dvd komboen til hdmi inn på Onkyo.
    Så igjen, det går ikke....medmindre en annen får en genial ide jeg ikke har tenkt på, får håbe det da....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Bruk din dvd kombo som du gjør nå, PS3 kan du koble til denne med optisk.
    Skjønner ikke helt hva det er du har koblet til Onkyo`en, og hvorfor du vil ha den på systemet, men om du absolutt vil kan du jo bruke Tape Out fra Onkyo til AUX på din dvd kombo. Om du har noe tilsluttet Onkyoen velger du på denne inngangen du bruker, og signalet vil gå via Tape Out til din Aux på din dvd kombo. Men dette giver ikke surround lyd.

Surroundlyd får du ikke medmindre din Onkyo har optisk ut, denne kan du da koble til optisk inn på din dvd kombo, og da får du jo surroundlyd...så du kan jo prøve dette......
    Det blir dog et rot, for du må fortsatt ha hdmi fra Onkyoen til tv`en for å se hva du holder på med i menyen, og du må ha din dvd tilkoblet tv`en på en annen inngang (scart) for å se film.

Vet ikke, tror du misforstår det med inn-og utganger. Du vil ha at signalet skal gå FRA din dvd kombo TIL din Onkyo, eneste måte å gjøre dette på er med en hdmi ut fra dvd komboen til hdmi inn på Onkyo.
    Så igjen, det går ikke....medmindre en annen får en genial ide jeg ikke har tenkt på, får håbe det da....
    Ja, jeg er fullt klar over at det blir mye rot. Hehe, men greit om muligheten hadde vært der.

Jeg har fronter, center, bakhøytalere, ps3, dekoder osv koblet til onkyo direkte nå. Så dvdkompoen er ikke i bruk pr. dags dato/bruker den litt på gamingpcn.

807 har ikke optisk ut ser det ut som nei. Så vil tro denne muligheten ikke eksisterer. Og at hele "prosjektet" er dødt allerede. Ikke noen krise sånn i utgangspunktet, da det 5.0 fungerer greit.

Og nei, meningen var ikke at det skulle gå fra dvd til onkyo, (dette hadde vært lett), men omvendt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •