Kjøpe hjemmekino. Løskomponent eller Pakke???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe hjemmekino. Løskomponent eller Pakke???

Jeg har planer om å skaffe meg hjemmekino. Maks pris tenker jeg sånn cirka 5.000kr, det jeg har som må kobles på er tv,xbox360 og ps3 pluss kanskje pc.
    Jeg er først og fremst ute etter å gi litt mer "liv" til filmene mine ettersom jeg ser mye dvd og blu-ray. Gulvplass er det også dårlig med så satelitt høytalere er det jeg ser for meg. Helst 5.1 lyd,men 7.1 hadde også vært greit.
    Da er spørsmålet: Bør jeg gå for en av de ferdig pakkene på elkjøp og lignende eller gå for løskomponent?

Jeg tror de ferdig pakkene er bra nok,men jeg er bekymret for at det er umulig å koble på mer på dem enn den dvd\recivern som følger med.

Håper noen har noen gode råd eller anbefalinger her!
    Takker for svar!

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal gå for et enkelt hjemmekinoanlegg vil jeg anbefale samsung HT-TXQ120som min bror nå har hatt i snart et års tid. Dette har desverre ikke blu-ray, men masse tilgang til å koble på extra via hdmi og analog lyd for eks en platespiller... Spiller overraskene til å være et alt-i-ett sak...!

Hele spilleren og alle høyttalerne kan henges på veggen. (- utenom subwooferen da)

Test av Samsung HT-TXQ120 DVD-receiver m høyttaler - Tester - Lyd og Bilde

1 000 W 5,1 Hjemmekinosystem HT-TXQ120 - Hjemmekinoanlegg - Hjemmekino | SAMSUNG

Ligger et sett på finn du kan prute litt på kanskje...
    Samsungs Toppmodell HT-TXQ120 - FINN Torget
    Til 4000,- er dette mye for pengene i mine øyne... ( Dette settet kostet 13k da det kom ut)

Dette er mest beregnet på film. Om musikk er vikigst ville jeg nok kjøpt reciver og høyttalere...

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du handler brukt så kan du få noen som er brukbart til den prisen i løskomponenter. Det vil sparke pakkeanleggene langt ned i støvlene. En blue ray til 1500 en god brukt surrondreciver til ca 2000 og det samme for et par front høyttalere + en noen billgige front og bakhøyttalere. Komplett har som er greit til noen hundrelapper. Da vil du også kunne kjøpe løskomponenter etterhvert. Da har du en bra begynnelse så kan du bygge på og forbedre anlegget.

En grei sub kan du evt gå for etterhvert og det får du også for ca 2000.

Etter min mening så låter disse ferdig pakkeanleggene.. ikke bra iallfall.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du.

Du må gå en runde med deg selv og spørre deg, er du klar for å bli smittet av den uhelbredelige oppgraderingssyken eller velge et enklere liv, å leve lykkelig med et bra pakkeanlegg å aldrig tenke noe mer over det:twisted:

Nei, skal vi lytte til de andre her. Du slår en ny pakke til 5k lydmessig med å shoppe litt her på forumet og finn. Lite tvil om det, men det krever litt innsats fra din side, å finne de produktene som passer best sammen er nøkkelen.
    Jeg så nylig en fyr som mer eller mindre ga bort ett surround oppset med litt eldre Monitor Audio, helt ok sort finish med gulvere forsn og stativ bak, stor senter. Så det finnes muligheter å sette sammen et bra anlegg til dine penger. Det kan ta noe tid bare.

Raskere å løse det med en pakke, og bedre en tvlyden blir det i massevis. Det er det ingen tvil om. Det er store lyd forskjeller på pakkene. Noen av dem ser skikkelig bra ut også. Men jeg har desverre ingen råd om disse, har ikke satt meg in i det. Annent en at KEF har noen som er litt dyrere som har fått bra tilbakemeldinger, men da er det bare høytalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Du kan finne mye bra på AvTorget, Finn.no osv.

Ta en titt på denne siden, her får du mye for pengene: Surround.no - Høyttaler spesialisten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •