Forslag til enkel forsterker til Sonos system?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til enkel forsterker til Sonos system?

Har et Sonos system, med 200 controlleren og ZP120 som er koblet med et par Mission høyttalere på stua som fungerer helt fint

Er en S5 på vei som skal til soverommet, samt en ZoneBridge som erstatter den ZP90 som jeg har som "gateway" for systemet.

Har et sett Sonos SP100 høyttalere på hånden til en latterlig sum, men trenger da eventuelt en forsterker som kan dra dette.
    Tenker da på en enkel sak som skal gjemmes bort oppe i en krå, og helst slår seg på/av med signal.

Løsninger under 500,-kr takkes veldig for

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei og velkommen til forumet.

Jeg har satt opp SONOS her hos meg men jeg har en Denon avr 4308 som formidler lyden fra zp 90.

Uten at jeg har studert problem stillingen din må det vel finnes mange forsterkere som kan henges på line out. Når du ser på zp 120 så er den på 2x55 w og høyttalerne er tilpasset dette.

Ikke så mye til hjelp, men det dukker vel opp noen som vet.:-P

Edit: Sorry, tenkte ikke over budsjettet dit.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forstår deg rett, så tenker du å bruke en ZP90 + en billig forsterker + Sonoshøyttalerne til dette anlegget ditt.

En løsning kan være å få tak i en rimelig stereoforsterker på bruktmarkedet. Merker som Rotel, Marantz, Cambridge og Nad har jo fine rimelige forsterkere som ny koster fra 2000 og oppover. Bør være mulig å finne noe slikt billig brukt. De slår seg riktignok ikke på selv...

Ellers så er jo en mulighet å selge din ZP90 og bruke pengene på en ZP100 eller ZP120 som har forsterker innebygd. Hender jo at slikt også dukker opp på brukten, og en ZP100, som er forgjengeren til ZP120, kan funke like fint.

Løsninger under 500.- er det nok ikke enkelt å finne, men det er ikke sikkert det behøver å koste så innmari mye mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Hvis jeg forstår deg rett, så tenker du å bruke en ZP90 + en billig forsterker + Sonoshøyttalerne til dette anlegget ditt.

En løsning kan være å få tak i en rimelig stereoforsterker på bruktmarkedet. Merker som Rotel, Marantz, Cambridge og Nad har jo fine rimelige forsterkere som ny koster fra 2000 og oppover. Bør være mulig å finne noe slikt billig brukt. De slår seg riktignok ikke på selv...

Ellers så er jo en mulighet å selge din ZP90 og bruke pengene på en ZP100 eller ZP120 som har forsterker innebygd. Hender jo at slikt også dukker opp på brukten, og en ZP100, som er forgjengeren til ZP120, kan funke like fint.

Løsninger under 500.- er det nok ikke enkelt å finne, men det er ikke sikkert det behøver å koste så innmari mye mer.
    du har vel antatt riktig ja, tenkte ZP90 + en forsterker av noe slag + Sonos høyttalerene. :-D

får vel følge med litt på bruktmarkedet da ja, så ser jeg hva jeg finner.

Jeg mente å ha sett en tråd her inne, om en effektamp som noen brukte på et Sonos system (den hadde ikke engang chassis rundt engang tror jeg? )
    Mulig jeg har blandet kortene litt her

Problemet med å bytte ut ZP90 og bruke ZP100 er at den bruker den "gamle" overføringsprotokollen og ikke den nye (som ZP90 og ZP120)
    Det fungerer jo, men da "tvinges" hele systemet ned på den gamle systemet.
    (vet dette var dårlig forklart, men håper dere skjønner)
    Om dette har noen forskjell, vet jeg jo ikke. Men det er noe med å ha noe dårligere enn det du vet du egentlig har

Å få tak i en ZP120 til blir jo en dyr affære...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •