Søker anbefalinger til hodetelefoner rundt 500-700 kroner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Søker anbefalinger til hodetelefoner rundt 500-700 kroner

Hei. Jeg har til dags dato klart meg med et par Koss SB45 og Razer Barracuda hodetelefoner. Sistnevnte er de jeg bruker mest, og de er mildt sagt veldig ukomfortable. Vet ikke helt hvorfor jeg kjøpte dem egentlig. Går utifra at det var det blå lyset som trakk. De låter også helt forferdelig når surround-mode er aktivert. I stereo er de heller ikke så mye å skryte av.

Derfor søker jeg nå etter et par nye hodetelefoner. Først og fremst skal de være komfortable å ha på. Kravet er også at de skal ha god lyd til prisen. De skal heller ikke koste veldig mye over 700 kroner. Jeg er ikke ute etter noe spessielt merke, så dere får bare anbefale det dere mener er bra. Jeg har selv ikke peiling. En ting til: Er usikker på om jeg bør gå for stero hodetelefoner eller surround. Er ute etter best mulig lyd, så stereo er kanskje veien å gå?

Preferanser:
    Kilde: Hodetelefonene skal brukes til en PC, og lydkortet er vel ikke verdens beste men ok.
    Bruksområder: Skal brukes til å lytte på musikk i vanlig MP3 kvalitet. Skal også brukes til spill, hovedsakelig spill kanskje.
    Lekkasje til omgivelsene: Bør isolere fra støy utenfra. Ikke farlig om de slipper ut litt lyd.
    Musikk som skal lyttes til: Egentlig alt mulig rart, selv om det nok mest kommer til å bli brukt til rock, pop og den slags. Litt maskulin lyd med potent bass kan derfor være av interesse.
    Trenger ikke mic. =)

Mvh

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visste ikke at jeg var utdatert på hodetelefoner. 7.1 altså? Aldri sett eller hørt. Ikke 5.1 heller for den saks skyld.
    Er vel ment for sånne "gamere" tenker jeg 8)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Visste ikke at jeg var utdatert på hodetelefoner. 7.1 altså? Aldri sett eller hørt. Ikke 5.1 heller for den saks skyld.
    Er vel ment for sånne "gamere" tenker jeg 8)
    Selv synes jeg dette er litt unødvendig. Mine hodetelefoner er 5.1 og lyder veldig metallisk og innestengt. Ikke noe god oppløsning her nei. Derfor er jeg så skeptisk til de fra Steelseries også.

Tror selv at stereo er veien å gå, i alle fall for god lyd til musikk og sånt. Noen anbefalinger her? =)

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du med fordel kan opplyse litt mer om:

Bruksområder? (f.eks. stasjonær/portabel, gaming/musikk/film)
    Kilder? (PC, receiver, egen hodetelefonforsterker, iPod, osv.)
    Lydlekkasje til omgivelsene OK?
    Hva slags musikkpreferanser?
    osv.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Tror du med fordel kan opplyse litt mer om:

Bruksområder? (f.eks. stasjonær/portabel, gaming/musikk/film)
    Kilder? (PC, receiver, egen hodetelefonforsterker, iPod, osv.)
    Lydlekkasje til omgivelsene OK?
    Hva slags musikkpreferanser?
    osv.
    Beklager det der. Trodde ikke det var så mange valg for akkurat dette i den prisklassen jeg søker hodetelefoner i.

Skal oppdatere førstepost.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Skal også brukes til spill, hovedsakelig spill kanskje.
    Trenger du integrert mikrofon eller er dette bare for å høre / ikke snakke selv ?

Hvis du ikke trenger mic ville jeg kanskje sett på følgende modeller:

To veldig gode til prisen:

AKG K 530

Sennheiser HD555

Og de to billigste som kanskje gir aller mest "bang for the buck":

Sennheiser PX100

Koss Porta Pro Ear

Alle disse er relativt lettdrevne selv for et standard lydkort eller en iPod, de er komfortable og gir god lyd.

Det finnes sikkert også en haug andre alternativer der ute.

Head-Fi.org kan du lese til øyet blir vått om alskens hodetelefoner, og på HeadRoom finner du også dybdetester og omtaler av det meste.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grado SR 60 er vel noe av det bedre du får til din bruk.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her er en link til de også: Grado SR60

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både AKG og Grado så interessante ut. =)

Må si at AKG sine er penere enn Grado sine, men er lyden bedre? Grado koster jo litt mer.

Har også funnet frem til disse: SONY MDR-XB700 SVART DJ HÖRLUR - - - Undefined - Lyd og Bilde

Liker jo som sagt bass, men hvordan er disse sammenlignet med Grado og AKG sine? Går utifra at du mister en del i toppen og i mellomtonen. Bass kan jo bli tøft i spill og på rock og pop. Men jeg hører jo på andre ting også. Mulig det blir litt for mye av det gode? Jeg kan vel kalle meg selv for bassfanatiker, men jeg liker også å høre andre deler ved musikken. Mye bass, men ikke så mye at lyden forsvinner.

En ting til, er Grado sine hodetelefoner komfortable å ha på over lengre perioder? Er de lettdrevne nok?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan vel kalle meg selv for bassfanatiker, men jeg liker også å høre andre deler ved musikken. Mye bass, men ikke så mye at lyden forsvinner.
    Vel, dette var jo en vesentlig ny opplysning du kom med her, og ingen av de jeg foreslo ovenfor vil egne seg for deg. Trolig ikke Grado'en heller, da alle disse blir for "korrekte" i frekvensgangen.

De Sony'ene du har funnet er derimot usannsynlig sterke på bass, ifølge HeadRoom (graf) og HeadRoom (omtale).

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Vel, dette var jo en vesentlig ny opplysning du kom med her, og ingen av de jeg foreslo ovenfor vil egne seg for deg. Trolig ikke Grado'en heller, da alle disse blir for "korrekte" i frekvensgangen.

De Sony'ene du har funnet er derimot usannsynlig sterke på bass, ifølge HeadRoom (graf) og HeadRoom (omtale).
    Vel, bassfanatiker ble vel kanskje å ta litt hardt i. Men jeg liker litt bass, det skal jeg ikke legge skjul på. Mulig Sonyene blir å overdrive, også for min del, men da jeg aldri har hørt dem er det litt vanskelig å uttale seg om det. Men vil si at det står i mellom de tre: Grado, AKG og Sony. Skal lese litt mer om de ulike hodetelefonene. Takk for tipsene forresten. =)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, bassfanatiker ble vel kanskje å ta litt hardt i. Men jeg liker litt bass, det skal jeg ikke legge skjul på. Mulig Sonyene blir å overdrive, også for min del, men da jeg aldri har hørt dem er det litt vanskelig å uttale seg om det. Men vil si at det står i mellom de tre: Grado, AKG og Sony. Skal lese litt mer om de ulike hodetelefonene. Takk for tipsene forresten. =)
    Da er i alle fall Sony utelukket tror jeg. Så da står jeg igjen med tre kandidater: Grado SR60, AKG K142 (bestemte meg for å gå opp et hakk) og Sennheiser HD555. Hvilke hodetelefoner er best til mitt bruk av disse tre?

Nå henger også AKG i en tynn tråd pga. dårlig comfort, dvs. de er vel utelukket. Så da står jeg igjen med Sennheiser og Grado. Sony er vel fortsatt med i mine drømmer, men utifra det jeg har lest om dem til nå er bassen ikke den type bass som jeg ønsker meg. Har hørt romlebass, og det er ikke den definerte bassen jeg ønsker meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG og Sennzene er foner som omslutter ørene helt, å er nok klart mer komfortable enn gradoene. Eneste som kan være ukomfortabelt er om bøylene ikke passer helt hodet. Gradoene sin fordel i denne sammenhengen blir vel at de er mer portable...
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser står sterkt her nå må jeg si. =)

Men er det noen som vet om noen gode forsterkere til en billig penge? Leste at de var rimelig tungdrevne, og for å utnytte dem fullt ut måtte man ha en form for forsterker. Er dette virkelig nødvendig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt AKG K530 i et halvt år selv.
    Mine erfaringer er at de er veldig komfortable, sitter godt, slipper inn lite støy og har veldig klar og tydlig lyd. Bassen kan kanskje virke litt lav i starten, i hvertfall for meg som har brukt Koss ThePlug veldig ofte. Men etter hvert så legger du merke til at det harmoniserer lydbilde bedere og man legger merke til detaljer i musikken en ikke har hørt før. Men som sagt, litt lite bass men ikke noe en savner noe veldig med tida.
    Byggekvaliteten er bra, myke puter med skinn og myk skinnpute på bøyle over hodet.
    Alt i alt jeg fornøyd, hvertfall når cdon selger de til en rimelig pris som de har gjort ei stund.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emil: Takk for tilbakemelding. =)

Da er vel valget muligens tatt. Sennheiser HD555 blir vel bestillt snart tenker jeg. Er litt bekymret for at det skal bli for lite bass da, men bør jeg være det? Synes Koss Porta Pro har litt lite bass, men på musikk som har en del bass i seg er jeg rimelig fornøyd med dem. Har Sennheiser mer bass enn Porta Pro?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRADO SR60i fås tak i fra Elusive Disc for USD79,SR80i for USD99, frakt USD23. Mer behagelig øreputer enn originalene koster USD10/par (nederst på sida bak linken). Sennheiser er vel kjent for et heller laid back lydbilde, ikke noe for basshoder altså.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger Sennheiser en forsterker for å låte bra, eller greier de seg fint med et std. lydkort på PCen?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser står sterkt her nå må jeg si. =) Men er det noen som vet om noen gode forsterkere til en billig penge? Leste at de var rimelig tungdrevne, og for å utnytte dem fullt ut måtte man ha en form for forsterker. Er dette virkelig nødvendig?
    Vet ikke hvor du har lest det, men det stemmer ikke. Både HD555 & HD595 er relativt lettdrevne og trenger ikke egen forsterker (men lyden blir vel generelt bedre med en forsterker enn uten). Billigste alternativer er vel Argon HA1 (Hifiklubben), Rega Ear (bl.a. Mamoz) eller noe fra eBay (mange gode der, fra USD 50 og oppover). Der får du evt. også en USB DAC fra rundt USD 80.

Sennheiser HD555/595 er IKKE spesielt bass-sterke, de er mer "audiofile / nøytrale" i karakter. Du har kanskje også lest denne testen?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn jeg ser det:
    555 er vel den jeg liker best pga. de gode dynamiske egenskapene. Men, kan fort låte hvasst om lydkort el. har en lys klang. Grado er en mere nøytral, men også usedvanlig bassterke! Hadde 325i en stund og den gikk dyyypt! Bruk noen hundringser ekstra og få ett skritt på veien til skikkelig godlyd! Men, gå for SR80. Bedre puter. Kan også kjøpe 60 og kjøpe 80 puter

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •