Råd angående stereoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd angående stereoanlegg

Heisann!

Jeg vil innlede med at jeg er amatør innen lyd/anlegg og jeg trenger litt input på anlegget jeg vurderer å kjøpe. Dette skal i hovedsak kobles til TV/datamaskinen min og det skal være litt punch/fin lyd i anlegget. Jeg vet ikke hvor mye/om lydkortet på datamaskinen har noen innvirkning på lydbildet eller hva slags kabler jeg skal velge, så jeg vil gjerne ha litt forslag til hva jeg bør velge.

Forsterkeren jeg har sett meg ut er denne:
    XTZ | Sound in balance

Høytalere:
    Dynavoice - Dynavoice Dynamite 10

Det er altså nå jeg trenger argumenter for hvorfor jeg bør kjøpe disse evt. bør ligge unna. Etter hva jeg har lest så er det vel ingen grunn til å ikke velge forsterkeren, da dette ser ut til å være den klart beste i denne prisklassen. Når det kommer til høytalerne, noen erfaringer? Hvorfor/hvorfor ikke bør jeg velge de? Og i så fall, hvilke bør jeg gå for? Høytalerne har jeg funnet til 3500~ og jeg ønsker ikke å gi mere for høytalere (i første omgang). Forslag til kabler jeg bør velge for dette oppsettet mottas gladelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet!

XTZ er ett merke som gir mye for pengene og den forsterkeren har vel fått mye skryt.
    Dynavoice er jo også ett merke som gir mye for pengene.
    Jeg er litt usikker på om den forsterkeren er stor nok for de høyttalerne men det er det sikkert noen her inne som kan fortelle deg.Sikkert noen som har begge deler og vet litt mer om hver enkelt av de.

Har selv hatt dynavoice høyttalere og var veldig fornøyd med de helt til oppgraderingsspøkelset kom på besøk...