Spikes til høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spikes til høyttalere?

Hei!
    Jeg har en NAD 7120 (max 150w) med Tandberg TL1520-høyttalere (45w).
    Begge deler er gammalt (cd-spiller mye nyere), og rimelig pinglete greier, men med nyere kabler er det (etter min mening) veldig fin og "varm" lyd i en ikke så fryktelig stor stue... Greia er at jeg bor i 4 etg (murblokk fra 1947, med betong i etasjeskillere) og får klager fra 1 etg når jeg spiller høyt (hver jævla gang!). De som bor i 2 og 3 etg klager ikke, kun 1 etg. Høyttalerne står i vinduskarmen, og da jeg ikke kan fatte hvordan musikken høres i første etg, lurer jeg veldig på:

Kan lyden ledes "gjennom veggen" ned til første?

Kan det da eventuelt hjelpe å kjøpe noe slags spikes til å sette høyttalerne på?

Eventuelt hva slags?

Eller er bare naboen min i første ekstremt sensitiv?

Jeg spiller som regel rock/hardrock/punk, bass er sånn ca på "middels".

Har noen noe råd?

mvh Gaute

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp ett sett av disse dempeputene i riktig vektklasse og ha under høyttalerne dine.Fungerer bedre enn spikes til formålet ditt.Rimelige er de også...270,- for 8 stk.

AudioTech

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naboer som skal være vanskelige å ha med å gjøre kjenner jeg til,det er slitsomt.

Til ditt forsvar så kan det sies at så lenge du lager lyder/spiller musikk fra din leilighet før klokken er blitt 23.00,så har du ditt på det tørre,er ikke før etter klokken 23.00 at det skal være "stille".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Putene som Hifi Plumber refererer til fungerer nok best til ditt formål. Spikes "kobler" høytaleren til underlaget og kan føre til mer vandring av bass i gulv/vegger. Puter kobler høytalerene vekk fra underlaget.
    Du kan også prøve noe litt stor bobleplast. Tror Scrooge på forumet gjorde dette under et par subber med hell.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Naboer som skal være vanskelige å ha med å gjøre kjenner jeg til,det er slitsomt.

Til ditt forsvar så kan det sies at så lenge du lager lyder/spiller musikk fra din leilighet før klokken er blitt 23.00,så har du ditt på det tørre,er ikke før etter klokken 23.00 at det skal være "stille".
    Joda,er riktig som du skriver her,men det er jo fortsatt fullt mulig å bruke det du er utrustet med av sunt norsk bondevett også før kl.23.
    Er ikke alle her i verden som er som deg vettu.For alt du vet så kan naboen din f.eks jobbe skift og trenger å sove litt på dagen eller kanskje han sliter med en kronisk sykdom som f.eks migrene.
    Det er lov å ta hensyn til andre....også før kl.23!

Kudos til Fakesleeve som prøver å ha ett godt forhold til naboene sine.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Joda,er riktig som du skriver her,men det er jo fortsatt fullt mulig å bruke det du er utrustet med av sunt norsk bondevett også før kl.23.
    Er ikke alle her i verden som er som deg vettu.For alt du vet så kan naboen din f.eks jobbe skift og trenger å sove litt på dagen eller kanskje han sliter med en kronisk sykdom som f.eks migrene.
    Det er lov å ta hensyn til andre....også før kl.23!

Kudos til Fakesleeve som prøver å ha ett godt forhold til naboene sine.
    Enig. Vi har en liten baby og slet lenge med en nabo som ikke tok hensyn og spilte høyt dag og kveld. Iblant må man prøve å forstå situasjonen til andre en bare seg selv.

Jeg kjøpte en dempepute som naboen kunne ha under subben og dette gjorde underverk, hører knapt bassen!

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et sånt liggeunderlag fra Biltema til kr 80 kan også gjøre underverker. Klipt i fire like biter passet det perfekt under min SVS PB10-NSD og gjør stor forskjell for naboen i etasjen under.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips folkens! Jeg gikk for et sett med disse dempeputene fra audiotech. Satser på (håper at) de holder naboen vekk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •