Hjelp til valg av fullstendig stereo, ca 20 000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hjelp til valg av fullstendig stereo, ca 20 000,-

Hei folkens. Etter flyttinga vår oppdaget jeg at forsterkeren min har konka helt. Dette blir da et godt tidspunkt å invistere i et splitter nytt anlegg! Jeg kan lite om dette og søker derfor råd her hvor det er så mange med erfaring.

Jeg trenger forsterker, høytalere, platespiller og muligens et riaa-trinn avhengig av forsterkeren. Dette skal helst ikke koste mer en 20 000,-
    Jeg har vært innom sundgarden og spurt om råd, der fikk jeg et forslag og jeg fikk høre på det. Det var veldig god og fin lyd, men jeg hørte da ikke på musikken jeg kommer til å høre på hjemme (legger infoen om tilbudet neders).

SÅ, her kommer delen hvor jeg blir usikker; jeg hører stort sett bare på vinyl, og stort sett bare på musikk fra rock til teknisk death-metal. Hva må jeg ta høyde for for å få best mulig lyd?

Takker på forhånd for alle svar!

Forslag fra Soundgarden:
    Pro-Ject Debut III platespiller og RIAA-trinn (Fått GODE kritikker)
    Primare I21 forsterker (Fått gode kritikker og er på tilbud)
    Dynaudio DM 2/7 høytalere (Fått veldig gode kritikker)

Newcomer Metalviking sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Hva slags høytalere du bør velge avhenger mye av størelsen på rommet de skal brukes i,samt om du skal spille høyt.
    Skal du handle allt på soundgarden,ville jeg nok med din musikksmak ha sett på en harman/kardon og JBL kombinasjon.
    HK forsterkerne 3490 og 980 koster begge ca 5000 kr,og gir deg masse effekt for pengene.
    JBL ES90 har doble 8 tommere og koster 8795 kr,mens JBL ES100 har doble 10 tommere og koster 9995 kr.
    Jeg hører selv på mye hardrock og metal,og kjører en nad(hifiklubben) og klipsch(stereofil,lsound,bassbrothers) kombinasjon som jeg synes funker meget bra.
    Lykke til!8)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pro-ject'en er en god spiller så ville falt på den...
    Tror Klipsch med sin punch i mellombassen vil være en god match!
    Ellers? Ville gått for en forsterker med litt varme. Har hørt Klipsch med bla. EC (gamle) og Doxa, og syntes det låt virkelig krem!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Pro-Ject spilleren blir det nok ja, bare skryt å høre og lese om den. Det er ikke noe krav at det må kjøpes på Soundgarden, har en Hifi-Klubben i nærheten også. Jeg skal dra innom dem også og høre på noen av de kombinasjonene dere nevner. Er det noen fler tips? Kanskje i forhold til riaa-trinnet, jeg trur NAD'en har et innebygd?

Takk igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilleggsspørsmål, mest av nyskjerrighet, hvordan er DENON PMA-2000AE forsterkeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter forslaget om klipsch, men denon og klipsch går ikke så veldig godt sammen når det gjelder musikk, bedre på film.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinawarjar
    Tilleggsspørsmål, mest av nyskjerrighet, hvordan er DENON PMA-2000AE forsterkeren?
    PMA-2000AE er en kremforsterker, mye mer homogen og musikalsk en sine brødre og søstre fra samme produsent. Kombinerer du den forsterkeren med f.eks et par System Audio ht eller noe fra B&W's 6xx serie får du et kjempeoppsett.
    PMA2000AE har også et meget bra phonotrin så du sparer jo litt penger der også:-D

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får bli den kjedlige fyren som trekker frem XTZ igjen

Det ligger ute 99.25 med org. stativ til 4700,- (nypris 7500,-)
    Høyttalere modell XTZ 99.25 - FINN Torget

og en A100 D3 forsterker til 4500,- (nypris 5800,-)
    XTZ Class A100 D3 ( Kraftig klasse A) forsterker kun 1 måned

XTZ | Sound in balance

Det må være en god start for deg, da har du brukt 10000,- på en strømserkt forsterker med phonotrin, og et par veldig bra høytalere.

Platespiller til 3000,- så har du litt igjen til kabler, lyttepils og ikke minst flere vinyler :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •