Trenger hjelp, hjemmekino eller forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp, hjemmekino eller forsterker?

Hei, jeg har blitt anbefalt dette forumet for å få skikkelig hjelp.

Det har seg slik, at jeg lenge har hatt lyst på hjemmekino, og forrige uke så jeg et tilbud på dette og fikk det i posten for noen dager siden. Gleda meg som en liten unge, pakket opp og skrudde sammen. Koblet til det jeg hadde av ledninger, og har bare fått lyd på dvd spilleren i reciver.

Så kommer problemet, jeg har en PS3, TV og PC jeg vil ha koblet på èt og samme system. Til nå, har jeg ingen av delene.

Det er bare 1 hdmi, 1 optisk og 1 RCA. Koblet til RCA på PC men ingen lyd.

Så jeg lurer på om jeg skal levere det inn igjen, og handle meg en reciver og 2 fronthøytalere til å starte med.

Da er spørsmålet, hva burde jeg handle for å få mest mulig ut av pengene ? Ser for meg en 5k ca. på begge deler. Det jeg har råd til :?

Eller om jeg kan kjøpe en forsterker å koble på det eksisterende hjemmekinoanlegget? Isåfall, hvilken forsterker må jeg ha ?

Håper på lettleste og bra svar, jeg trenger virkelig hjelp.

Hilsen,

Blanco

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forsterkeren som uten tvil gir mest for pengene akkurat nå er denne:

Onkyo TX-SR607B Sort A/V Receiver - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-SR607B Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Netshop har den beste prisen på den. Til prisen er det en kraftig og godt bygget receiver. Her har du muligheten til å bygge ut til surround med god lyd.

Med disse fra surround.no - Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten - er du på ca 5000 og har et godt grunnlag å bygge videre på.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fatherblanco
    Så kommer problemet, jeg har en PS3, TV og PC jeg vil ha koblet på èt og samme system. Til nå, har jeg ingen av delene.

Det er bare 1 hdmi, 1 optisk og 1 RCA. Koblet til RCA på PC men ingen lyd.
    Årsaken til at du ikke er fornøyd er det at den har for få HDMI til koblinger? Vis du trenger flere HDMI innganger ville jeg valgt å beholde anlegget og helder kjøpt meg en HDMI switcher.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Årsaken til at du ikke er fornøyd er det at den har for få HDMI til koblinger? Vis du trenger flere HDMI innganger ville jeg valgt å beholde anlegget og helder kjøpt meg en HDMI switcher.
    Nei, greia er.. Da må jeg handle flere kabler, nytt lydkort til pc og den switchen. Og er da oppe i en sum hvor jeg føler jeg kunne fått mer for pengene.

Men hvordan er den hjemmekinoen fra samsung, er den ok? Ville du\dere beholdt den?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse alt-i-et systemer er ment som, et alt-i-et system, og det var vel i utgangspunktet ikke helt det du trengte.
    Du trenger et kontrollsenter hvor du kan hekte på det du har allerede, på den optimale måten, pg det betyr hdmi fra PS3, optisk fra pc, og en hdmi ut til tv.
    (en løsning er jo at du kobler PS3 til med optisk, hdmi er vel ment som en utgang og går til ditt tv, og din pc skal fungere med rca, du må bare gå igjennom innstillingene i ditt lydkort, normalt bruker man en minijack fra hodetelefon utgangen på den bærbare, eller kanskje du har rca ut bak på pc`en din, men som sagt, du må sikkert gå igjennom dine innstillinger på pc`en.)
    Alt-i-et systemer er for folk der ikke trenger mer, men jeg jeg har på fornemmelsen du ikke blir fornøyd med dette.
    Du kan heller ikke kjøpe en ny forsterker og hekte på dette, det vil ikke fungere.
    Så ja, jeg er litt med Thune når det gjelder svar....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •