Hjelp til plutselig "freselyd" i stereoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til plutselig "freselyd" i stereoanlegg

Jeg har et oppsett bestående av NAD M3 og M5 samt PSB Synchrony One høyttalere. Jeg har hatt oppsettet i rundt et år, men har opplevd en ting som har skjedd 3 ganger. Har tenkt tidligere at det en kanskje er et engangs tilfelle og at det sikkert ikke skjer igjen, så har ikke prøvd å finne noe videre ut av det. Men nå skjedde det igjen i går og det viser seg at dette kommer til å bli et gjentagende "problem".

Så over til poenget:
    Når jeg spiller av en cd så kommer det plutselig en freselyd i høyttalerne. Har merkt meg at det har skjedd hver gang cd'en går over til neste sang. Altså dersom jeg spiller av en cd og f.eks er på sang nr. 5, så begynner ulyden i det spilleren står på 00:00:00 og skal begynne å spille av på sang nr. 6. Freselyden som kommer vil jeg sammenligne med lyden som kommer når det er "snø" på fjernsynet. Lyden er helt konstant og lik hele tiden og stopper ikke. Dersom jeg prøver å skru opp volumet når dette har skjedd, så blir freselyden høyere og motsatt. I tillegg så ruller cd'en som vanlig på cd-spilleren. Dersom jeg skifter spor på cd'en så begynner neste sang som vanlig igjen. Så jeg trenger ikke skru av og på noen komponenter altså for at det skal forsvinne.
    Det ser ut som om det er noe som skjer i det en sang skiftes på spilleren, så jeg tror problemet sitter i spilleren, men forstår ikke hva det kan være. Er jo sikkert et vanskelig problem for verksted å finne ut av da det ikke går ann å framprovosere dette problemet på kommando.
    Det virker ikke som om det har noen sammenheng med når komponentene er varme eller kalde eller hvilken cd jeg spiller av. Kan spille samme cd rett etterpå og den er like fin. Har litt skrekken for at det skal skje når jeg hører på meget høyt volum da det er en meget ubehagelig lyd. Den er jo som sagt høyere jo høyere volum jeg hører på. Synes også det er meget dumt å ha et såpass dyrt stereoanlegg og være redd for at noe slikt kan skje!

Så vis noen har opplevd noe lignende eller har idè om hva dettte kan være så er jeg takknemlig for tips!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med annen kilde? Jeg tipper det er CD-spilleren som kødder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har du prøvd med annen kilde? Jeg tipper det er CD-spilleren som kødder.

Nei har ikke det... Kunne prøvd med en annen kilde, men samtidig er det begrenset hvor lenge jeg kan kjøre en annen kilde i påvente om at det skal skje igjen. Om det går greit med en annen kilde i f.eks. et halvt år, så føler jeg meg ikke trygg på at det er spilleren som er problemet siden det kan gå lang tid mellom det skjer... Skal ta kontakt med hifi klubben igjen over helgen så får vi se hva de sier.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve CD-spilleren på et annet anlegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •