Hjelp med kobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med kobling

Hei. Jeg vil gjerne koble dataanlegget mitt til LCD TV'n. Jeg har et 5.1 Creative GigaWorks G500 dataanlegg (se link nederst), og TV'n er av typen LG 37lf65 (se link). Jeg har søkt en del om det her, uten å få noe klart bilde av hva jeg skal gjøre/kjøpe. TV'n har optisk digitallyd utgang som jeg er ganske sikker på at jeg må bruke. TV'n har ikke ørepropp-inngang, ellers kunne jeg jo brukt den(?)

Det som er hovedspørsmålet er hva slags overgang/switch/converter eller hva man kaller det jeg er nødt til å bruke. Finnes det en slags overgang eller omformer som jeg kan bruke?(en dings med optisk inngang på den ene siden, og inngang for vanlige lyskabler på den andre). Lydkvaliteten kan for meg gjerne være møk dårlig så lenge jeg får lyd!

Det er bare å stille spørsmål om jeg er uklar på noen områder, så skal jeg svare så godt jeg kan.

Arne

Anlegget
    Creative GigaWorks G500 5.1 speakers - THX-certified speaker system with a powerful subwoofer
    TV'n
    http://www.lgenordic.com/images/cach...F65-series.pdf

edit: jeg er forresten ute etter en minst mulig kostbar greie.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vil bruke et par minutter på å hjelpe meg? :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å prøve denne mellom TV'en (Digital ut) og Creative-boksen din (Aux in):
    Optisk fiberkabel 3,5 mm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo ikke vanlig 3,5mm metalltupp på andre siden, det er optisk digital 3,5 med signaltupp.

jeg trenger en switch eller adapter av noe slag tror jeg, som kan omforme optiske/digitale signaler til analoge(sånn som er i aux ledninger osv).

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke en dekoder du kan hente lyd ifra?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det fungerer dårlig hvis jeg skal koble med playstation 3 tror jeg, eller? dekodern er en vanlig hdmi dekoder som bare brukes til tv titting

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn på tampen.. kom på at Lefdal har superkampanje på en Onkyo reciver i morgen til 1300,-! Sjekk om du finner reklameavisen som kom i posten... Da er du et skritt videre uten bruk av et dataanlegg.... Høyttalerne fra settet kan du jo bruke. - Så da mangler du bare en liten sub og dvd / blu-ray..

Lefdal Kundeavis

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Skal ta en tur innom i morgen.
    Men ingen som vet om en dings som gjør om signaler? Fra optisk digitale til analoge?

edit: fant en sak, men vet ikke hvordan den funker, hva den vil gjøre med lydkvaliteten(ikke at det spiller alt for stor rolle), eller om den passer til det jeg prøver ut.
    Gefen GTV-DIGAUD-2-AAUD Gefentv Digital Audio To Analog Adapter: Compare Prices, View Price History and Read Reviews at NexTag

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumper tråden min, trenger virkelig hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste kjapt gjennom manualen til tv'en din, og til Gigaworks'en. Du har en AV output på baksiden av tv'en din, litt usikker på nøyaktig hva det er, men det er kanskje 3 RCA rød+hvit+gul ved siden av hverandre, evnt bare rød+hvit?
    Da har du audio ut der, kjøp en 2xRCA(hann)->3,5mm jack kabel, så burde du kunne koble tv'en til Gigaworks'en din.
    Koble den mellom rød+hvit på tv'en og den hvite Aux in inngangen på Gigaworks'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •