Primare og Dali ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare og Dali ?

Hei!

Jeg er ny her på forumet,men har fulgt med fra sidelinja en god stund.
    Jeg lurer på om noen har erfaring med Primare og Dali sammen?
    Jeg har etpar Dali mentor 2,og har kjøpt meg en brukt Primare A30.1 forsterker,som er på vei i posten.
    Da jeg ikke hadde mulighet til å høre hvordan dette matchet,så er jeg litt spent.
    Jeg har tidligere brukt en Nad c372 som forsterker på mentorene,og selv om jeg syntes dette låt konge ved første lytterunde,så må jeg si at denne komboen gjorde meg raskt lyttetrett.
    Veldig pågående og skarp i toppen.
    Nå har nok hybrid diskanten i daliene litt av skylden,men jeg forestiller meg at
    med en bedre match forsterkermessig,så vil jeg få frem en mer tilbakelent og luftig topp?
    Nå har jeg lest endel om Primare,og har fått inntrykk av at den ligger litt mot det mørke i klangen,så jeg tror den skulle matche daliene ganske bra. (eller er jeg helt på bærtur her?) Er det noen som har noen erfaringer å dele rundt dette?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Primare A30.1 i mange år - og var godt fornøyd. Inntil jeg var "dum" nok til å oppgradere høyttalerne. Etter min erfaring spiller A30.1 fint sammen med nøytrale - gjerne litt spisse eller pågående - høyttalere. Primare legger en liten kledelig demper på hele. Jeg har aldri hørt Primare sammen med akkurat dine høyttalere - men jeg gjetter på at det skal gå bra.

M.h.t. spiss lyd, KAN det hende at kilden din er medskyldig. Bare som en liten advarsel.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tippe på at det kommer til å bli knall.

EC fungerer også bra på Dali.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar!
    Dette høres jo veldig bra ut.
    Regner med at forsterkeren dukker opp imorgen eller Tirsdag,og ut ifra tilbakemeldingene her er det jo bare å glede seg.

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvordan ble Primare på Daliene? Har akkurat kjøpt meg Pre30 og A32 og fundere også på å smelle til med en Dac30 for å toppe d hele. Har 1 Par Mentor 8.

Skal kjøre ballansert hele veien, og har høyttaler kabler banan plugger til 5k. lyden blir gjennom en Media Server fra 2013 (PC)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •