Forskjellen på 32 ohm og 80 ohm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjellen på 32 ohm og 80 ohm

Vurderer å kjøpe meg Beyerdynamic DT 770. Ser at disse fåes kjøpt i 32 ohm og 80.
    Hva er forskjellen? Jeg har aldri veldig høyt volum når jeg spiller musikk, har 80 ohm potensiale for å spille bedre lyd eller er det volumet som kan skrues høyere?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Vurderer å kjøpe meg Beyerdynamic DT 770. Ser at disse fåes kjøpt i 32 ohm og 80.
    Hva er forskjellen? Jeg har aldri veldig høyt volum når jeg spiller musikk, har 80 ohm potensiale for å spille bedre lyd eller er det volumet som kan skrues høyere?
    Hmmm... Ja...
    Den på 32ohm er bedre skikket til bruk på Mp3 siden den har lavere impedans.
    Den utgaven som er på 80 er sikkert produsert for bruk i studio hjem med bedre/kraftigere hodetelefonutganger eller eksterne hodetelefonforsterkere.
    Så her er det bare å velge

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    " bedre/kraftigere hodetelefonutganger eller eksterne hodetelefonforsterkere"

Vil den kraftigere eksterne hodetelefonforsterkeren (80 ohm) spille bedre lyd enn den på 32 ohm?

1. Sant/Usant. : Bedre ekstern forsterker = høyere lyd og bedre lyd
    2. Sant/Usant. : Bedre ekstern forsterker = kun høyere lyd

Grunnen til at jeg spør er fordi at jeg vil ikke gå glipp av bedre lyd bare fordi jeg i tillegg til å bruke den på forsterkeren min (Yamaha RX-V861) vil den bli brukt til mp3 spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv DT770 32ohm som brukes på ipod. Jeg testet både 32 og 80ohms på ipoden når jeg kjøpte, og fant ut at 32 var best da ipod har en litt dårlig forsterker (selv om jeg har US utgaven uten volumlimiter). På andre mp3 spillere med kraftigere forsterker er nok 80ohm helt greit, eller hvis du kan leve med at du ikke får maks trøkk på ipoden.
    Ellers kan jeg nevne at DT770 kommer i 3 versjoner, 32, 80 og 250ohm. Der 32 og 80 nok er beregnet på bærbart utstyr og 250ohm er for bruk med hodetelefonforsterker. For å gjøre det enda mer komplisert finnes DT770 også i 2 serier, Pro og Edition. Pro er i sort plast og skal være "studio" utgaven, og Edition er "hifi" versjonen og kommer i litt mere fancy sølvfarge. Vistnok er den eneste forskjellen at Pro har litt strammere hodebøyle og den er litt billigere enn Edition (Dette var i alle fall det jeg ble fortalt av forhandler i Tyskland).
    Uansett hvilken du velger vil du få et par meget gode hodetelefoner med skikkelig trøkk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •