Koble pc til anlegg (SPDIF)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble pc til anlegg (SPDIF)

Halla folkens!

Har kjøpt meg et fint lite anlegg: Yamaha RX V1400 7.1 receiver og kommer til å kjøre et par fronthøytalere (antakeligvis Dali Concept ELLER Ikon 6 eller liknende) og noen andre høytalere.

Så til det relevante: Jeg ønsker å koble til laptoppen min til dette lydanlegget så jeg får bra lyd når jeg ser på film på den, hører på spottify etc.

Er det noen som vet om den beste løsningen her er å bruke et eksternt lydkort samt kjøre TOSLINK kabel fra dette og rett inn i receiver dersom denne har TOSLINK inngang (regner med den har det, har ikke fått den ennå).

Jeg ønsker tips til den mest fornuftige måten å koble til pcen uten å risikere å ødelegge høytalere/receiver på grunn av for dårlig signal.

Jeg er litt ny på dette, men har lest en del tester og tråder, men ønsker å få noen ferske innspill fra de som trafikkerer dette forumet, helst så nøytrale som mulig.

Jeg har sett på dette lydkortet: Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 - lydkort - Produktinformasjon
    et Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 - lydkort til 550 kr

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper alltid om man opplyser hvilket utstyr man har, så hvilken laptop har du?
    Har den digital utgang bruker du bare en minijack (på pc) til optisk (på receiver) fra Clas Ohlsson, koster 98,-
    Da justerer du i laptop´ens lydkort meny for lyd i henhold til dine ønsker om surround lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og beklager. Det var gitt at jeg ikke hadde optisk ut fra min bærbare Dell, Inspiron 9400 laptop med win XP os. Da vil jeg konferere litt med butikk og vurdere eksternt lydkort som kobles til via USB.

Kult at Class selger billige kabler. DustinHome selger også 5 meters optisk kabel for 50 kr. Verdt å sjekke ut dersom disse kan være like gode som de Class har.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •