Stereoanlegg maks pris 10000.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereoanlegg maks pris 10000.

Da jeg har vært uten anlegg en stund tenkte jeg meg å kjøpe meg ett rimelig anlegg på nyåret. Anlegget skal bestå av cd spiller, forsterker og høyttalere, stativ eller gulvstående. Stuen anlegget skal stå i er på ca 25 kvm. Jeg hører for det meste på rap, rnb og litt annet. Lyden jeg er ute etter må ikke være for skarp, heller litt mot det mørke. Har lest litt om Dynaudio og de virker interessante, eneste er at den rimligste modellen koster 6k og da blir det ikke mye igjen til cd og forsterker. Jeg kan vel til nød bruke ps3 til cd spiller en periode hvis jeg finner en kombinasjon som gir meg godlyden Jeg vil gjerne ha forsterker og cd spiller i samme merke da jeg syntes dette ser bedre ut.

Noen som har noen fornuftig forslag der ute?

NB! Vil helst kjøpe utstyret nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarymary
    Da jeg har vært uten anlegg en stund tenkte jeg meg å kjøpe meg ett rimelig anlegg på nyåret. Anlegget skal bestå av cd spiller, forsterker og høyttalere, stativ eller gulvstående. Stuen anlegget skal stå i er på ca 25 kvm. Jeg hører for det meste på rap, rnb og litt annet. Lyden jeg er ute etter må ikke være for skarp, heller litt mot det mørke. Har lest litt om Dynaudio og de virker interessante, eneste er at den rimligste modellen koster 6k og da blir det ikke mye igjen til cd og forsterker. Jeg kan vel til nød bruke ps3 til cd spiller en periode hvis jeg finner en kombinasjon som gir meg godlyden Jeg vil gjerne ha forsterker og cd spiller i samme merke da jeg syntes dette ser bedre ut.

Noen som har noen fornuftig forslag der ute?

Ser de har Primare på tilbud på Soundgarden. Mulig jeg får ta meg en tur å høre på en dag

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du vil jo få mye mer for pengene brukt. :-)

XTZ Class A100 D3
    XTZ WMT Pyramide
    XTZ 99 W8.16

Ellers får jo XTZ kjempekritikker!
    Denne forsterkeren har også Digital In, så det er ikke like farlig med god cd-spiller, eller hvor du enn skulle spille av musikken fra. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman/Kardon HK3390 og DVD29 | Soundgarden
    +
    System Audio SA1530 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Ville heller gått for 1550, men da må du tyne budsjettet noe. Samme gjelder Primare som du nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    r du får ned prisen på dette litt:

HEGEL FORSTERKER OG CD-SPILLER - FINN Torget

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har bilde av Lyric i signaturen så du forventer kanskje en viss kvalitet? Dette er jo en meget god høyttaler.

Jeg synes Audio Pro lager mye bra og Black Pearl V2 er en god allrounder med nydelig topp. Størrelsesmessig passer den godt i en liten stue og krever lite plasseringsmessig. De pumper også bra med bass fra en 6.5".

Forsterker som virkelig får disse til å briljere er Marantz PM-7003 som kan kombineres medMarantz CD-5003 .

Ønsker du mer krefter og bass er NAD et bra alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag her Får ta meg ei lytterunde snart. Er mest spent på Primare og Dynaudio komboen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=frha]Ser du har bilde av Lyric i signaturen så du forventer kanskje en viss kvalitet? Dette er jo en meget god høyttaler.

Ja hadde disse høyttalerne med Abrahamsen elektronikk tidligere. Låt meget bra i mine ører iallefall

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag her Får ta meg ei lytterunde snart. Er mest spent på Primare og Dynaudio komboen.
    Sikler på denne kombo`en selv. Spesielt når Primare er på tilbud. Får ikke tatt meg en tur til Soundgarden før over nyttår, så post gjerne noen tilbakemeldinger her om du får testet.

Audio Pro + Marantz som jeg anbefalte over er et rimeligere system - men imponerte meg enormt. Som du skjønner er jeg også på leting etter ny stereo, fortrinnsvis små, kosehøyttalere.

Kjenner veldig godt Lyric`ene da svigerfar har disse. Fantasktisk allrounder, han hører på alt fra Timbaland til Anne Grete Preus og lyricene takler alt med bravur.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •