På tide at Bose får litt skryt ! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 167
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes det er flott med anlegg som gir meg en følelse av at jeg er tilstede "live" når jeg lytter på musikk. Tror ikke jeg får dette ut av et Bose anlegg. Har selv Bose headset som jeg bruker når jeg reiser i jobbsammenheng, og her føler jeg virkelig at jeg har fått masse for pengene (flyr ofte lange strekk og totalt noen hundre timer i lufta per år).

Jeg har likevel tenkt tanken på et Bose V30 anlegg i stua/tv-stua nesten ene og alene på grunn av størrelsen på Jewel cubes. Lyden er også ok for meg til dette formålet. Det som gjør at jeg stritter imot er at jeg føler det blir for dyrt i forhold til teknologi, samt liker ikke designet på styreenheten (ville helst hatt den usynlig eller litt mer i stil til Samsungen som står for bildet).

Men om jeg kunne gitt 15000 eller mindre hadde det nok vært i stua mi allerede.

Spørsmålet mitt til trådstarter eller andre som vet blir derfor: Hvordan får man et Bose anlegg kjøpt i USA til å virke på 220v i Norge? Vil helst ikke ha noen separat spenningsomformer m.m.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke noe problem i det hele tatt å få det til å fungere her hjemme.

Accustimass enheten, altså subben om du vil, inneholder også forsterkerene til de 5 andre høyttalerne, så det er denne som krever mest strøm.
    Denne går både på 110/220, så det var bare å bytte ledningen. (samme flate plugg på ledningen som du finner på radioer og den slags.)

Selve media-senteret som de kaller det, der hvor du kobler til alt, var kun 110v. Denne krever dog kun 60w mener jeg det var, så det er ikke så rare omformeren som skal til.

Jeg rusla innom radio-shack når jeg var der borte, og de hadde det de kalte european travel adapter, rett og slett en liten omformer på størrelse med slike som er på ladere til kameraer eller hva det skal være, vår plugg rett i veggen, og denne hadde da us-"stikkontakt" på fremsiden, 85w 110v.
    Tror den kosta 15 dollar jeg.

Det har fungert utmerket for min del. Ikke noe problem i det hele tatt.

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smart fyr:-)

Sitat Opprinnelig postet av JD
    Vil bare ønske deg lykke til videre og god bedring... Forstår ikke hvorfor du sitter og fyller saklige tråder med drit som du gjør her. Men sett i sammenheng med undersøkelsen "Er U2 dass?", så skjønner jeg vel at konfirmasjonen er nært forestående... Skal du prate vås, hold deg til chitchat-trådene
    Kunne ikke sagt det bedre selv... Flott JD!

CTV:twisted:

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Jeg er helt enig med slimchaddi. Bose er det som er mest ræva i hifi verden. Mitt aiwa anlegg er bare syyyyyykt masse bedre. De små ekle bose høytalerene ser bare helt jævlig ut. Jeg er glad for att jeg ikke har sånne. Jeg er sikker på at dama hadde spontanabortert om jeg hadde dratt noe sånt inn i huset.
    han mente sikkert at det er dette han har...
    Vedlegg 64118
    stakkars, han vet ikke bedre han.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose V20 til 12K ser mye bedre ut enn mye annet "rabe" til samme pris. 12K er ekstermt billig, men spon er jo ikke så dyrt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann beklager at jeg drar denne opp igjen men det ser ut til at det er endel brukere av Bose her som er fornøyd.
    Jeg søker derfor råd hos dere da jeg har fått forespørsel fra broren min om å hjelpe ham med Cinemate 2.1 anlegget han har kjøpt seg.
    Problemet er som følger:
    Han har et tv-bord som hindrer ham i å sette subwoooferen i centerposisjon, dette fører til at alle dype mannsstemmer og halvdyp bass i film høres ut som om det kommer fra den ene siden (antagelig som følge av den høye delefrekvensen).
    Denne svakheten er til og med for ham (lite lydinterressert) sterkt plagsom da det høres ut som en kanal forsvinner når lyd innenfor disse aktuelle frekvensene forekommer. problemet blir også meget fremtredende når det spilles musikk.
    Regner med at dere har erfart noe av det samme i hvertfall i forbindelse med oppsettet av anleggene deres.
    Har noen eventuellt funnet en kur for dette problemet, annet enn plassering av sub i center?
    Litt kjipt når skurken i filmen roper fra høyre side av tv`n og stemmen konstant høres ut som den kommer fra venstre...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiskeren
    Heisann beklager at jeg drar denne opp igjen men det ser ut til at det er endel brukere av Bose her som er fornøyd.
    Jeg søker derfor råd hos dere da jeg har fått forespørsel fra broren min om å hjelpe ham med Cinemate 2.1 anlegget han har kjøpt seg.
    Problemet er som følger:
    Han har et tv-bord som hindrer ham i å sette subwoooferen i centerposisjon, dette fører til at alle dype mannsstemmer og halvdyp bass i film høres ut som om det kommer fra den ene siden (antagelig som følge av den høye delefrekvensen).
    Denne svakheten er til og med for ham (lite lydinterressert) sterkt plagsom da det høres ut som en kanal forsvinner når lyd innenfor disse aktuelle frekvensene forekommer. problemet blir også meget fremtredende når det spilles musikk.
    Regner med at dere har erfart noe av det samme i hvertfall i forbindelse med oppsettet av anleggene deres.
    Har noen eventuellt funnet en kur for dette problemet, annet enn plassering av sub i center?
    Litt kjipt når skurken i filmen roper fra høyre side av tv`n og stemmen konstant høres ut som den kommer fra venstre...
    WHAT! HEHE

Har selv nyinnkjøpt cinemate. Men kan ikke jeg sliter noe med plassering av suben.. Har nå snart hatt den over hele stua, men denne suben er så lett plasserbar, at det er en lek. Må si jeg aldri har hørt at suben er plassert i center. Det blir tilogmed fortalt på installasjons dvden at den skal stå en minimums avstand fra skjermen, mot en av sidene. Høyre/venstre.. Latterlig enkelt, siden det er amerikansk.
    Har han prøvd og sette suben på tvers. Altså ikke bassporten ut, men til siden.
    Bass har jo den egenskapen at den sprer seg særdeles godt i rommet..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at dette ikke merkes hos deg, setter jeg suben i center-posisjon er det relativt greit, men uansett hvor suben plasseres er det lett å høre hvor den står hos broren min. Dype mannstemmer er MEGET lett å høre at kommer fra suben, enig at de dypeste drønnene ikke er lette å høre hvor kommer fra men, det blir en litt annen sak.
    Ble ikke så nett plutselig lengre når suben måtte stå foran tv bordet:?

Er det andre erfaringer rundt dette?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nok engang, hva med å prøve å sette den på tvers??
    Da slipper du at bassporten står mot deg, sånn at du får bassen "rett" i trynet..

Settes den på tvers i rommet, med porten pekende vekk fra deg, så vil du få en refleksjon av bassen som oppleves på en annen måte i rommet.

Om du skjønner hva jeg mener??

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sub'en på mitt Acoustimass 5 stående med portene oppover. Det har fungert veldig bra i de rommene jeg har hatt de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde alle mulige plasseringer utfra rommets utgangpunkt, og bruttern samt bedre halvdels estetikk krav, men dette settet ble degradert til pc-speakers og bruttern fikk isteden det lite brukte garasjeanlegget mitt til tvn. Litt fram med tv`n og monitor audio (r352?!) bokhyllehøyttalere på hver side, en gammel nad i tv benken. Dette matchet bra på høyden og så bedre ut en de små sattelittene som så litt malplasserte ut der de hang. En hylleplate fra høyttaler til høyttaler skjuler tomrommet bak tvn.
    Boseen gjorde seg bra/bedre ved pcn hans, sub bak skjerm i hjørne, der som billedrøret var i gamle dager..

Alle fornøyd, litt nebb på brodern riktignok når han nå har dyrere pc anlegg enn pc. Men god lyd ved pcèn ble det jo.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg har sub'en på mitt Acoustimass 5 stående med portene oppover. Det har fungert veldig bra i de rommene jeg har hatt de.
    hmmmmm...funky..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    hmmmmm...funky..
    Mulig, men den er laget for det.

EDIT: Tenkte at jeg skulle legge til at Maybach, som lager noen av verdens dyreste biler, bruker BOSE.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er jeg modig som drar opp denne tråden igjen??? :evil:

Jeg er egentlig ihugga hornhøytaler fan... typ Klipsch heresy og den type høytalere. Solgte mine Heresy 1 høytalere nylig... og angrer vel bittert på det fordi jeg vet at jeg neppe får tak i de igjen .)

Jeg solgte dem fordi jeg har flytta til en liten leilighet på 50kvm... så jeg dro på elektro supern i oslo for å finne meg noe lyd. Her møter jeg en selger som tydeligvis har veldig lyst å selge meg Bose... sansynligvis pga bedre provisjon/margin på de. Fikk et Bose cinemate GS series 2 for 6200 kr etter litt pruting. Selv om jeg hintet til at jeg kanskje tenkte at klipch RB-61 kanskje passet bedre, selgeren mente helt klart at bose ville være bedre fordi jeg måtte kjøpe forsterker osv til Klipsch og da ville det jo bli dyrere. Også forklarte han så klart hvor enkelt Bose var å sette opp osv... så sier jeg... helt ærlig jeg driter i hvor enkelt det er å sette opp... Men jeg tenkte uansett shit au...dette er jo elkjøp, jeg kan jo gi de et forsøk og retunere om jeg ikke liker dem.

Nå har jeg satt opp anlegget her og det låter helt "greit" og til prisen syns jeg faktisk dette låter veldig bra. Hvis man tenker på alternativet så er jo det å kjøpe en forsterker/reciver og høytalere til 3100 kr per komponent sett. Jeg nekter å tro at det låter noe særlig bedre enn dette hvertfall når man tenker på plass som et element her. BOSE er kompromiss på høyt plan... og jeg syns de gjør det veldig bra. MEN det er kun cinemate serien jeg kan anbefalle og kun om man klarer å prute det ned til rundt 6000 kr, for noe mer en det er faktisk ikke denne lyden værd. Jeg hadde et V20 anlegg tidligere til 30.000 kr, det låter så å si nøyaktig likt som dette bare med flere kanaler... det er galskap i mine ører. Men jeg kan godt forstå enkelte herrer som kjøper bose fordi kona syns det er greit, og man vet hva man får. Men det å kjøpe et sånt anlegg når man har stor plass til tradisjonelle anlegg eller har råd/mulighet til innbygging ser jeg ikke poeng med.

Oppsumert:
    - Cinemate GS Series maks 6000 kr og liten leilighet... kjør på! :-D
    - Kan ikke anbefalle noen av de dyrere annleggene. de låter så å si likt som dette.:twisted:
    - Har du god plass eller mer penger... kjøp noe annet. :-?

Så får vi se da om annlegget blir stående her eller om jeg benytter meg av returretten til Elkjøp. Det er forøvrig en fin ting for de som vil teste BOSE... kjøp på eljøp... retuner om du ikke liker... da kan du umulig trå feil.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bose QC3

Noen som vet om det kommer en ny modell av qc3 i nærmeste fremtid?
    Vurderere å kjøpe, men har inntrykk av at de er på veg ut av sortimentet. Dersom det er ny modell på gang er det vel best å vente med å kjøpe.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Noen som vet om det kommer en ny modell av qc3 i nærmeste fremtid?
    Vurderere å kjøpe, men har inntrykk av at de er på veg ut av sortimentet. Dersom det er ny modell på gang er det vel best å vente med å kjøpe.
    Ser på Bose sine facebookside at QC3 har kommet en oppgradert versjon.
    Det er kun snakk om kabel med mic og styring av iphone.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Audi'en til pappa'n min står det komplett Bose-surroundsystem. Utrolig bra lyd. Skjønner ikke hvorfor folk ikke liker Bose. Noen mener det er plasikk-lyd, og noen mener det er bare ræl. Jeg har en kompis med Bose-PCanlegg. Utorlig hvor det spiller! Bose sine hodetelefoner er jeg også glad i. Bedre de enn det Denon sine er i den prisklassen (synes nå jeg da). Hvorfor folk snakker dritt om Bose, skjønner jeg ikke! Hadde jeg vært gift, og kona ikke hadde likt større høyttalere hadde det nok måtte blitt Bose. Bose koster litt, men du får tilbake utrolig bra kvalitet og konge med lyd. Selv har jeg bestandig likt Bose, og det blir nok Bose-Lifestyle sett hvis jeg må sette ned på størelse. Bose er og forblir bra! Ikke mere å si egentlig! Jeg hadde nok klart meg med et lite Lifestyle-sett hvis kona ikke hadde likt JBL'ene og Tannoy'ene mine. Utrolig nok! Nuff Said. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Good for you!

Jeg vet at jeg hadde blitt lei av lyden, da jeg har hatt et sett BOSE-høyttalere selv. Funket bra til film i en liten stue. Til musikk funket det ikke så bra. De manglet noe. Når det er sagt så er det utrolig hvor mye lyd det går an å få ut av de. :S

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller høyt og med bra nok lyd for hvermansen, men kunne aldri tenkt meg å ha Bose selv. Kan i tillegg skru opp på maks uten at det skjer noe forvrengning.

Har hørt på en del Bose anlegg og det er stort sett det samme, høytalere som spiller høyt og subwooferen dunker på med lyd, veldig farget. Bassen kunne helt klart vært strammere.

Kjørte feilretting for Altibox(Viken Fibernett) i Oslo i 1,5 år og det verste man kunne komme borti var Bose anlegg eller BO. Kabelsurr og "koblingsplanker" og fjernkontroller i huet og ræva. Bose teknikkere er hyppig på besøk fikk jeg høre av kundene som hadde dette. Skyldtes ofte brukerfeil visstnok.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bose 901

Legger ved en anmeldelse av høyttaleren som gjorde bose kjent.
    Disse høyttalere har gitt meg mange store lyd opplevelser.

We Review the Bose 901… – Reviews | TONEAudio MAGAZINE

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •