På tide at Bose får litt skryt ! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 167
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Hvem leverer tilsvarende/bedre produkt i lavere prisklasse?
    lurer du seriøst på det? ta en tur til soundgarden så finner du hvertfall 10 merker som leverer samme YTELSE, DESIGN til 10k

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    lurer du seriøst på det? ta en tur til soundgarden så finner du hvertfall 10 merker som leverer samme YTELSE, DESIGN til 10k
    Kan du legge ut noen linker? Jeg finner kun HK HS350 på hjemmesiden til Soundgarden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ot

gutter dette blir for OT. la oss hylle BOSE litt selv om det er litt dyrt.
    kvalitet koster ig det vet vi godt fra før!
    dette er litt som og si at Pioneer 6090 var lite for pengene for at du fikk kjøp 4 LG 42 LCD til samme pris! vis vi skal krangle om hva som er mest mulig Bang for the bucks! så tar vi dette i en annen tråd! back to BOSE jeg har satt opp flere BOSE anlegg til diverse kjente og jeg er meget fornøyd med bruker vennelighet i disse systemene!
    GO BOSE dere gjør en bra jobb!:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt: Det er in å hate BOSE og jeg tror at de som i utgangspunktet har bestemt seg for at BOSE er dårlig synes det når de hører det óg. Forutintatthet er en skummel ting.

EDIT: Sånn jeg ser det så er ikke BOSE dårlig, men det er dyrt.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Omtrent det samme som de andre produktene i samme prisklasse... hvis ett produkt til 50 000 kr yter omtrent det samme som konkurrentene leverer i 10 000 kr klassen vil jeg si det er ett dårlig produkt.

Da vet du ihvertfall hvordan jeg tenker...
    Du tenker kun på lifestyle 48 og glemmer at Bose har en rekke andre produkter som ofte scorer høyt i sin klasse?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du tenker kun på lifestyle 48 og glemmer at Bose har en rekke andre produkter som ofte scorer høyt i sin klasse?
    Her tror jeg du er inne på sakens kjerne.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TMC
    gutter dette blir for OT. la oss hylle BOSE litt selv om det er litt dyrt.
    kvalitet koster ig det vet vi godt fra før!
    dette er litt som og si at Pioneer 6090 var lite for pengene for at du fikk kjøp 4 LG 42 LCD til samme pris! vis vi skal krangle om hva som er mest mulig Bang for the bucks! så tar vi dette i en annen tråd! back to BOSE jeg har satt opp flere BOSE anlegg til diverse kjente og jeg er meget fornøyd med bruker vennelighet i disse systemene!
    GO BOSE dere gjør en bra jobb!:-D
    Bose har funnet en nisje hvor de ikke helt kan sammenliknes med noe annet, å sammenlikne med Pioneer er jo litt søkt da sistnevnte var det beste man kunne skaffe på bildesiden lenge, man kan ikke si at bose er det samme for lyd verden.
    De som er fast bestemt på at bose er det de vil ha og er fornøyd med lyden får da bare kjøpe seg Bose, har hjolpet til med noen Bose systemer for ikke så lenge siden og ene var på et kjøkken og det andre var på et soverom.
    Kunne faktisk vurdert noe slikt som et andre system selv, men når jeg tenker på at jeg kan få en full høytaler pakke fra ADAM audio for samme prisen blir det litt annerledes.

Man får bare respektere at man betaler mye for merket her, for Bose har ikke noe spesiellt ved seg rent byggemessig som skulle tilsi at det er eks fem ganger dyrere enn et sony eller samsung system.
    Fra sony får du jo faktisk mye lyd, greit design, bluray spiller og trådløse bakhøytalere for under 10k, har satt opp noen pakker til den prisen og de har jo faktisk en (riktignok veldig veldig enkel variant av) romkorreksjon.
    :Sony BDV-E800 hjemmekino m/Blu-ray - Sony - Hjemmekino - Sony BDV-E800 hjemmekino m/Blu-ray - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Samsung sin løsning har også Bluray i sine pakker kombinert med PC-streaming
    og Trådløst med Bluetooth. Samsung HT-BD7255R hjemmekino m/BluRay - Samsung - Hjemmekino - Samsung HT-BD7255R hjemmekino m/BluRay - Netshop.no - pc data foto minne digital Var trådløse bakhøytalere på samsung også ser jeg, og dekoding av DTS-HD Master som sonyen har er jo heller ikke å forakte.

Dette er systemer med større høytalere, men de har også systemer med høytalere som faktisk også er ennå mindre enn bose. Sony HT-IS100 hjemmekino - Sony - Hjemmekino - Sony HT-IS100 hjemmekino - Netshop.no - pc data foto minne digital

For meg er det ikke "nokk" for pengene for de dyrere bose systemene, men jeg kan på mange måter skjønne de som alikevel velger det. Man kan sammenlikne det med så mye man vil, men det er noe litt eget ved Bose selvom jeg ikke helt har fokus på det samme som dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Som sagt: Det er in å hate BOSE og jeg tror at de som i utgangspunktet har bestemt seg for at BOSE er dårlig synes det når de hører det óg. Forutintatthet er en skummel ting.

Nei, det er IKKE "in" å hate Bose, det er bare vanlig å si ting som det er som alt annet.

At Bose ikke er dårlig men dyrt er vel bare en måte å si det samme på men da er vi jo enige.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja - nå koster det snart så mye som det er verdt.

- Perfekt WAF
    - Ypperlig oppsett og betjening
    - Integrasjonsvennlig (V-Serien)
    - God lyd
    - Tilstrekkelig volum

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Nei, det er IKKE "in" å hate Bose, det er bare vanlig å si ting som det er som alt annet.

At Bose ikke er dårlig men dyrt er vel bare en måte å si det samme på men da er vi jo enige.
    Det er vel ikke helt det samme. Noe kan være dårlig og dyrt mens noe annet kan være bra og dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke helt det samme. Noe kan være dårlig og dyrt mens noe annet kan være bra og dyrt.
    Dyrt for meg er at man betaler mer for noe enn det er verdt.

Når noe koster mye men er verdt pengene sier jeg at det er kostbart.

Når noe koster utrolig lite men likevel gir lite for pengene sier jeg likevel at det er dyrt.

Alt blir sammenlignet med tilsvarende produkt til samme pris og klarer det ikke i det hele tatt å matche kvaliteten til konkurentene sier jeg det er dårlig.

Er ikke dermed sagt at jeg ikke kan nyte en film med ett Bose anlegg til 50 000 kr og være veldig fornøyd.

Men som sagt tidligere, det kan jeg også med ett anlegg til 5000 kr.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sier at noe er dyrt så er det fordi man må ut med masse penger for å få kjøpt det.

Ordnett.no - Ordbok

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan trygt si at dersom lifestyle 48 hadde kostet rundt 10-15 k, noe rundt der eller kanskje lavere den leverer av ytelse og design samt funksjonalitet, så hadde nok mange fler kjøpt det

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan trygt si at dersom lifestyle 48 hadde kostet rundt 10-15 k, noe rundt der eller kanskje lavere den leverer av ytelse og design samt funksjonalitet, så hadde nok mange fler kjøpt det
    Sånn er det med alt. BOSE er i en situasjon som gjør at de kan ta betalt for navnet. Den gjengse AV-forumitt er nok ikke i målgruppen til BOSE, men de selger nok endel enheter uansett. Folk flest som henger på slike forum er ikke interessert i en alt-i-ett-løsning og bittesmå høyttalere, men det er ikke til å komme fra at for målgruppen så er de perfekte. Ikke alle vil ha store stygge beist til høyttalere og velger å kompromittere litt med lyden for å få designet de vil ha. Jeg er rimelig sikker på at de synes folk med kjøleskap-store høyttalere og hundehus-sub'er er minst like gale som sistnevnte synes Bose-eiere er.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer du seriøst på det? ta en tur til soundgarden så finner du hvertfall 10 merker som leverer samme YTELSE, DESIGN til 10k
    Kan du legge ut noen linker? Jeg finner kun HK HS350 på hjemmesiden til Soundgarden.
    Utfordringen står fortsatt ubesvart... Link?

Nå har jeg fulgt denne diskusjonen litt og slutter ikke å forundre meg over at en som har kjøpt et anlegg han er svært fornøyd med til en pris han mener er riktig sett i forhold til hans preferanser, faktisk må forsvare sine prioriteringer overfor bedrevitere og verdensmestere som mener de vet hva han trenger. Dette minner mer og mer om en typisk kabeldiskusjon.

Greit nok, det finnes sikkert anlegg med bedre lyd og det siste innen tekniske påfunn, men alt-i-ett-systemer med polerte sorte plastkabinetter, bling-bling og vaklete søylehøyttalere blir jo liksom ikke helt det samme. Man kunne sikkert også satt sammen et anlegg med frittstående komponenter som yter bedre på de fleste områder, men det vil kreve en del av kjøperen. Og tro det eller ei; det finnes faktisk ganske mange som ikke gidder å tråle butikker eller nettet dag og natt for å finne svaret på tilkoblinger, kalibrering, HDMI hva-vet-jeg. Er ikke så sikker på om en slik løsning blir like elegant og brukervennlig heller… Kubene til Bose har vel strengt tatt ikke så mange konkurrenter når det kommer til størrelse og kvalitetsfølelse.

Velvel. Jeg vil hvertfall gratulerere trådstarter med et anlegg som mange andre med ham sikkert er svært fornøyd med, så kan alle de andre mene akkurat hva de vil.

Og som Gurba er inne på; jeg tror kanskje flertallet av mann-i-gata ser på mange av anleggene her inne på forumet med en viss undring. Så kan man jo lure på hvem som tar feil eller har rett. Det koker uansett ned til prioriteringer og ikke minst smak og behag.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var 1. Nå mangler du bare i hvertfall 9.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter igjen her!

tols1, takk for kommentaren, det er slik jeg og ser det.

Til mange av dere andre, les mitt første innlegg, og kommenter gjerne dersom dere vil, men dersom dere rapper tråden min, og gjør den til en tråd for å sammenligne diverse andre anlegg; skaff dere deres egen tråd.

Jeg hadde en klar hensikt, nemlig å danne et nyansert bilde av folks oppfatning av Bose. Jeg føler nå temaet er relativt utdebattert.

Kanskje på tide at en eller annen adm stenger denne. Den er nå OT så det holder.

kevin

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var 1. Nå mangler du bare i hvertfall 9.
    hahha, 10 var vel en mild overdrivelse, bruker jeg litt tid finner jeg nok flere gode designstystem til den prisen, men dette tok jeg nå på sparket, men har sett flere før, det tror jeg du også har gjort, poenget er at det finnes alternativer til denne "målgruppen" det er snakk om, bose har ikk monopol....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahha, 10 var vel en mild overdrivelse, bruker jeg litt tid finner jeg nok flere gode designstystem til den prisen, men dette tok jeg nå på sparket, men har sett flere før, det tror jeg du også har gjort, poenget er at det finnes alternativer til denne "målgruppen" det er snakk om, bose har ikk monopol....
    Du skrev at det finnes ihvertfall 10 bare hos Soundgarden og du klarte å komme opp med én. Mild overdrivelse er vel ikke helt dekkende. Men når det kommer til små plasseringsvennlige anlegg med god lyd så er det ikke så mange å velge blant. Orb og Gallo er vel nærliggende å tenke på, men Gallo er enda dyrere en BOSE.

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •