På tide at Bose får litt skryt ! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 167
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    kan lett si at EN JBL ES100 høyttaler spiller bedre enn hele toppmodellen til bose lifestyle...vi snakker lyd her ikke pingle dingser....lol
    Vet ikke helt om jeg skal være enig eller uenig, JBL ES har sikkert mere trøkk, men de har klart den styggeste lyden i sitt prissegment, spesielt bassen, men på en annen side har man kastet bort mye mindre penger enn et lifestyle-without-bluray anlegg.

Mangelen på bluray gjør lifestyleanleggene fullstendig uaktuelle for entusiastene som er langt nok under pisken til å vurdere et slikt. Skjønt, kjenner jeg B (buy) O (other) S (stuff) E (elsewhere) rett, er de for grådige til å betale sony for å bruke teknologien, og salgstallene for hjemmekinoanleggene peker vel ditto nedover.

Menmen, my 2 cents.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Lifstyle anleggene på vei ut og er erstattet av den nye V serien som har hdmi innganger. Men desverre ingen støtte for HD lyd..

Newcomer OJMARØ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skulle kjøpe "anlegg" til å ha i stua, tenkte jeg på ett sånn alt i ett pakke kombi anlegg siden jeg har dedikert kino rom. Valget endte til slutt på ett prisvinnende samsung anlegg til den nette sum av 14000. (Forelderene mine kjøpte samtidig ett bose anlegg). Etter nå å ha irritert meg over både design, lyd og størrelse på samsungen i over 2 år!!! ble det nå erstattet av ett lite bose cinemate 2.1 anlegg til 6000 inkl. panasonic bd60 blueray spiller. (Trenger egentlig ikke surround for å se barne tv og værmeldingen vet du. Lyden i bose anlegget er etter min mening mye bedre. Mye mer detaljer ved lavt volum. Endelig er jeg kjempe fornøyd med ett kone og barnevennlig anlegg til å ha i stua:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bose 2.1

Har selv ett gammelt, nedarvet BOSE-anlegg. Funker fint til mitt bruk. Tror det kostet 5-6k når far kjøpte det en gang på 90-tallet. Han var hvertfall storfornøyd husker jeg! Nå har jeg dem i min lille leilighet i Oslo, og jeg trenger egentlig ikke noe mer, selv om jeg gjerne skulle hatt så mangt. :P

Gratulerer med eierglede! Var egentlig det jeg ville si, for det er altfor lite av sånt her inne. ;-)

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livarerga
    Har selv ett gammelt, nedarvet BOSE-anlegg. Funker fint til mitt bruk. Tror det kostet 5-6k når far kjøpte det en gang på 90-tallet. Han var hvertfall storfornøyd husker jeg! Nå har jeg dem i min lille leilighet i Oslo, og jeg trenger egentlig ikke noe mer, selv om jeg gjerne skulle hatt så mangt. :P

Gratulerer med eierglede! Var egentlig det jeg ville si, for det er altfor lite av sånt her inne. ;-)
    da har du isåfall minimale krav til lyd....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En helt unødvendig kommentar, slimchaddi!
    Du / vi vet jo fint lite om hvilke krav livarerga egentlig har!

Når han nå hygger seg med det han har, så er vel det hovedsaken? Jeg ser ingen grunn til nedlatende snakk, selv om han har et anlegg som antakelig ligger milevis unna ditt eget.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt BOSE, eller har du ramlet i "det-er kult-å-si-at-BOSE-er-dårlig"-fellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den, o allmektige hifi-guru!

Ja, jeg har nok det sammenliknet med deg og de fleste andre på dette forumet.

Sporer litt av her. Alt jeg ville var å dele at jeg har ett Bose-anlegg som jeg er glad i og fornøyd med, samtidig som jeg får fremmet litt positivitet her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livarerga
    samtidig som jeg får fremmet litt positivitet her på forumet.
    Måtte gud forby! Slikt vil vi ha oss frabedt!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har du hørt BOSE, eller har du ramlet i "det-er kult-å-si-at-BOSE-er-dårlig"-fellen?
    Jeg har ihvertfall hørt Bose og den fellen du nevner er ingen felle.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å hisse seg opp over en slik kommentar, slimchaddi virker til å like å starte litt hissige debatter bare.
    Beklager om jeg har virket veldig negativ til Bose, det er ikke noe for meg og syns det blir feil når det blir ommtalt som highend, men det gjør ikke mye utav seg og lager mye lyd for størrelsen så kan skjønne det er mer enn greit nok for mange.

Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har store problemer med å ta mennesker som kommer med uttalelser av typen "BOSE er dårlig!!" veldig seriøst. Men underholdende er det jo...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, AjSelj?
    Jeg klarer uansett ikke å "se" rettferdigheten i en slik kommentar.
    I vårt forum, generelt sett, heter det jo at man skal holde en høflig tone, og unnlate (slike) nedsettende eller krenkende kommentarer.
    Om du på noen måte prøver å rettferdiggjøre slimchaddi's upassende utspill, så deg om det.

Du må gjerne ha dine meninger om BOSE, men ha samtidig respekt for andres meninger!
    BOSE har faktisk en teknologi og en filosofi som ganske mange har forsøkt å kopiere. men hittil er det visstnok ingen som har klart det?
    Uten dermed å påstå at BOSE´s produkter er High-End. Men jaggumeg, spiller mye av utstyret de representerer, fordømt bra!

Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Javel, AjSelj?
    I vårt forum, generelt sett, heter det jo at man skal holde en høflig tone, og unnlate (slike) nedsettende eller krenkende kommentarer.
    Om du på noen måte prøver å rettferdiggjøre slimchaddi's upassende utspill, så deg om det.

Du må gjerne ha dine meninger om BOSE, men ha samtidig respekt for andres meninger!
    BOSE har faktisk en teknologi og en filosofi som ganske mange har forsøkt å kopiere. men hittil er det visstnok ingen som har klart det?
    Uten dermed å påstå at BOSE´s produkter er High-End. Men jaggumeg, spiller mye av utstyret de representerer, fordømt bra!
    +1

(Har lagt merke til at det er populært å gjøre det her når man liker en post)

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, AjSelj?

Selvom du ikke klarte å se det i dette tilfellet var mitt innlegg ment med en langt mer forsonende tone enn det du gir det kreditt for nå.
    Jeg er absolutt ingen fan av "krenkende kommentarer", men av erfaring er det bedre å overse enn å lage mer bråk. Syns ikke det er helt på sin plass å la det gå utover meg i dette tilfellet, jeg har gitt mitt syn på saken som diskuteres her og har så visst hatt forståelse for andres meninger.
    Om vi kanskje ikke er enige i hvor "fordømt bra" BOSE er så syns det ikke det hører noen sted hjemme å få det til å høres ut som om det er jeg som har vert stygg med noen her.

Jeg sa aldri at det var noe som helst "rettferdig" ved hans uttalelse men du burde ha fått med deg at dette ikke er første gangen han kommer med noen kommentarer som ikke følger din høflige tone og at det i den sammenheng hadde gangnet tråden best om man overser slike lite konstrutive innspill.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En helt unødvendig kommentar, slimchaddi!
    Du / vi vet jo fint lite om hvilke krav livarerga egentlig har!

Når han nå hygger seg med det han har, så er vel det hovedsaken? Jeg ser ingen grunn til nedlatende snakk, selv om han har et anlegg som antakelig ligger milevis unna ditt eget.
    du trenger ikke DYRE høyttalere for å få bedre lyd enn bose, det vet vi alle

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Jeg har ihvertfall hørt Bose og den fellen du nevner er ingen felle.
    hørt lifestyle 48 hos soundgarden

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis noen kan vise meg hvor jeg har nevnt at "bose er dårlig" så skal de få en 10er! bose er ikke dårlig, det er uhyre dårlig til prisen bare....

når du er 18 år og tjener 5k i måneden så setter du store krav til bang for the buck!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis noen kan vise meg hvor jeg har nevnt at "bose er dårlig" så skal de få en 10er! bose er ikke dårlig, det er uhyre dårlig til prisen bare....

når du er 18 år og tjener 5k i måneden så setter du store krav til bang for the buck!
    Når du sier at noen har minimale krav til lyd når han liker BOSE så betyr det at du mener at BOSE er dårlig.

Og bare så det er sagt så er ikke høy lyd det samme som bra lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørt lifestyle 48 hos soundgarden
    Jepp... lyden er OK den men til 50 000 kr er det langt fra hva man bør kunne forvente, dette er i filmmudus vel og merke.

I ren stereo faller det enda mer i gjennom der ett rent stereosystem til noen tusenlapper vil være en stor oppgradering men nå er vel ikke musikk hovedprioritet heller.

Design er det vel heller ikke spesielt bra på men har man alt for mye penger og skal ha ett anlegg som skal gjemmes mest mulig unna er nok Bose ett ok alternativ.

Sitat Opprinnelig postet av Spajderman
    Har store problemer med å ta mennesker som kommer med uttalelser av typen "BOSE er dårlig!!" veldig seriøst. Men underholdende er det jo...
    Vel, det er vel ditt problem... heldigvis!

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •