På tide at Bose får litt skryt ! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 167
    Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Hoho

Sjøforsvaret bruker Bose Lifestyle i sine fartøyer (de gjorde iallefall det på min tid). Vil det si at Bose Lifestyle er militær teknologi? Da gjør det vel ikke noe at det er litt utdatert, det må jo være skuddsikkert. Da betaler jeg faktisk gjerne litt ekstra, iallefall viss jeg får et klistermerke der det står "Militær Teknologi" i store kamo-fargede bokstaver!

Jeg liker også varer med høy kilopris. Jeg kjøper f.eks. aldri potetene fra First Price, kun fordi kiloprisen er så lav. Derfor kjøper jeg heller ikke SVS, fordi kiloprisen er altfor lav. :-?

Synes trådstarter har et meget godt poeng her. Det handler ikke alltid om hvor ny teknologien er, eller hvor store/tunge høyttalere man kan få for minst mulig penger, det handler om at man får et produkt som dekker ens behov, og som man er fornøyd med. Etter min mening kan et "Godt Kjøp" være nettopp det kun viss man selv føler at det er et Godt Kjøp. Jeg synes foreksempel at Hitachi-mikroanlegget jeg kjøpte for 3000,- (jeg fikk 499,- i rabatt!!) da jeg var 11 år gammel var et kjempegodt kjøp, og det synes jeg faktisk fremdeles! Det ga meg mange, mange timer med ren glede, og nå, langt over 10 år senere, blir det straks parkert på loftet, da min yngste bror, som også har hatt glede av det i nesten utallige timer, bytter det ut med nyere, bedre, tyngre og større utstyr.

Synes heller ikke nødvendigvis at selgerne på Elkjøp/Expert osv lyver når de sier at Bose er "High-End", for i forhold til de der fjollete "hjemmekinoanleggene" (legger ved en link for å fremheve poenget) til 1000 kroner vil jeg si at Bose i aller høyeste grad er High-End. Dersom sammenligningsgrunnlaget ditt er et Phillips Hjemmekinoanlegg som har Surround-lyd med god kvalitet til 995,- vil jeg tro at en Tivoli PAL Radio kan høres ut som High-End. Viss alle selgere skulle hatt all kompetansen som brukerne på avforum besitter tror jeg vi hadde hatt få besatte selgerstillinger.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spajderman
    Sjøforsvaret bruker Bose Lifestyle i sine fartøyer (de gjorde iallefall det på min tid). Vil det si at Bose Lifestyle er militær teknologi? Da gjør det vel ikke noe at det er litt utdatert, det må jo være skuddsikkert. Da betaler jeg faktisk gjerne litt ekstra, iallefall viss jeg får et klistermerke der det står "Militær Teknologi" i store kamo-fargede bokstaver!

Jeg liker også varer med høy kilopris. Jeg kjøper f.eks. aldri potetene fra First Price, kun fordi kiloprisen er så lav. Derfor kjøper jeg heller ikke SVS, fordi kiloprisen er altfor lav. :-?

Synes trådstarter har et meget godt poeng her. Det handler ikke alltid om hvor ny teknologien er, eller hvor store/tunge høyttalere man kan få for minst mulig penger, det handler om at man får et produkt som dekker ens behov, og som man er fornøyd med. Etter min mening kan et "Godt Kjøp" være nettopp det kun viss man selv føler at det er et Godt Kjøp. Jeg synes foreksempel at Hitachi-mikroanlegget jeg kjøpte for 3000,- (jeg fikk 499,- i rabatt!!) da jeg var 11 år gammel var et kjempegodt kjøp, og det synes jeg faktisk fremdeles! Det ga meg mange, mange timer med ren glede, og nå, langt over 10 år senere, blir det straks parkert på loftet, da min yngste bror, som også har hatt glede av det i nesten utallige timer, bytter det ut med nyere, bedre, tyngre og større utstyr.

Synes heller ikke nødvendigvis at selgerne på Elkjøp/Expert osv lyver når de sier at Bose er "High-End", for i forhold til de der fjollete "hjemmekinoanleggene" (legger ved en link for å fremheve poenget) til 1000 kroner vil jeg si at Bose i aller høyeste grad er High-End. Dersom sammenligningsgrunnlaget ditt er et Phillips Hjemmekinoanlegg som har Surround-lyd med god kvalitet til 995,- vil jeg tro at en Tivoli PAL Radio kan høres ut som High-End. Viss alle selgere skulle hatt all kompetansen som brukerne på avforum besitter tror jeg vi hadde hatt få besatte selgerstillinger.
    Joda, men du sporer litt av her.
    Man kan både få mer høytaler for pengene og bedre høytalere for pengene og selvom mange kan være storfornøyde med slike systemer så betyr ikke det at jeg kommer til å gå ut å si meg enig i hvor bra det er.
    Det finnes alltid noen som er fornøyde med det de har kjøpt, (eks deg med Hitachi-mikroanlegget) ellers hadde det vel vert det et helt utrolig dårlig produkt.

Jeg reagerer på at de kaller det highend fordi mange av disse butikkene faktisk har utstyr som er vesentlig mer highend enn det.
    Det skjer jo faktisk at disse ferdig pakkene fra Sony, Samsung etc spiller vell så godt og da med enkle former for romkorreksjon, BluRay og trådløse bakhøytalere. Mye plastikk fantastick kanskje men det hender det er noe som låter greit.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen alle sammen! (trådstarter her)

Det er nå kommet frem mange meninger, det er bra! Det var også hele hensikten i utgangspunktet; Nettopp å skape en tråd hvor alles meninger kommer frem.

La meg nå få komme med mine subjektive vurderinger en gang til, og sett i lys av kommentarene som dukker opp.
    Det er mange svar som er godt skrevet, velargumenterte og som vitner om en oppgjort mening basert på egne vurderinger og preferanser. Bra!
    Det er også enkelte svar som, for meg, fremstår som de er forfattet basert på nettopp denne trenden mange har hevet seg på om at dersom man er seriøs innen HiFi er Bose noe dritt uansett, og for alle, og at folk som kjøper det er tulliger som er ute etter status. Bra det og! Det er deres mening (eller er det det?), og den har dere all rett til å ytre.

Det er, slik jeg ser det, tre og et halvt moment som går igjen. Lyd, Pris, Teknologi, og litt Design.

Det virker også som mange mener at mest mulig (god)lyd for kronen er et avgjørende moment når anlegg skal velges.
    La meg ta denne først, opprinnelig sa jeg:
    Jeg for min del mener at når man kjøper et anlegg, så kjøper man faktisk mer enn bare lyd. Man kjøper utseendet, funksjonaliteten og brukervennligheten, man kjøper kundesupport og ikke minst kjøper man, hvertfall i mitt tilfelle, en løsning som gjør hverdagen enklere!

Jeg kan derfor ikke relatere meg til de som kun fokuserer på mest mulig lyd for pengene. Mange nevner WAF ( Wife Acceptancy Factor) som et moment, og jada det har litt og si for mange. Ikke fordi jeg løper rundt i rosa tøfler, men fordi jeg ønsker et lyd/bilde anlegg som hele familien kan ha glede av.

Dette med lyd har jo også vert et tema selvfølgelig:
    Jeg sa i utgangspunktet:
    Som nevnt i forrige sitat er det for min del ikke bare lyd man kjøper men så mye annet. Heg er fremdeles enig i at det er lant fra high-end lyd, men sett i lys av størrelsen på anlegget, passer lyden oss ypperlig. Om jeg kunne fått noe annet eller noe bedre for pengene kan godt være, men for min del, er jeg kjempefornøyd og da er alt bra.
    Når det gjelder tilbakemeldinger fra folk jeg har hatt innom hjemme, så begynner de ofte med "BOSE? er du dum eller" og som regel avslutter de med "Jøss, jeg trodde bose var noe møkk jeg! Det er jo bra jo, og så liten plass det tar!" Mange vil sikkert argumentere mot dette med låter bra, men dette er altså den enkeltes subjektive vurdering. Mange synes det låter bra.
    Å motsi dem blir det samme som å si at folk tar feil når de sier rakfisk er godt, bare fordi du ikke liker det. Når jeg spør hvorfor de trodde det var møkk, så er svaret altid fordi det har de blitt fortalt eller lest på nettet.

Pris.
    Her er det mange meninger. Jeg forholdt meg relativt nøkter i mitt opprinnelige innlegg:

Når man snakker om pris er alt veldig relativt. Det som er mye penger for en er ikke så dyrt for en annen. (Og for all del, her er det snakk om en invistering for meg, jeg har ikke ræva full av penger)
    Det hører med til at mitt anlegg (V30) ble impulskjøpt i USA like før jul, og kostet meg rett under 15 000kr (nytt slevfølgelig).
    Det er soleklart at vissheten i hvor mye jeg har "spart" i forhold til norsk pris, som før tilbudet til elkjøp var det dobbelte, er utslagsgivende for hvor fornøyd jeg fremstår i første post.
    Jeg synes ikke 15000 for dette anlegget er dyrt. Jeg synes jeg har fått mye for de pengene, ikke bare lyd, men design, brukervennlighet (for hele familien), det dekker de funksjonene jeg har behov for osv osv.
    Jeg er helt enig i at de prisene man betaler her hjemme, spesielt sett i forhold til hva det koster i utlandet, er helt hårreisende. At et produkt skal dobles i pris er idioti, og JA jeg er helt enig; jeg hadde ikke betalt 30000 for V30 om så ******* fraus over og himmelen ramla ned.

Teknologi:
    Her mener jeg ikke annet enn at det dekker mitt behov. Om hvorvidt det dekoder hd-lyd eller ikke vet ikke jeg. Om jeg ville hørt forskjell på dette anlegget? Har ikke peiling. Har jeg savnet noen funksjoner? Nei.

Det som dog har irritert meg, er at når man kommer inn på Elkjøp eller tilsvarende, så skal gutta selge meg så inn i helsike mange ting og funksjoner jeg knapt har hørt om, og ikke føler jeg trenger.
    Jeg gikk inn for mange år siden og skulle ha en dvd spiller. Ferdig med det. Hadde sett meg ut en rimeilg en, men neida, det var bare tull. Jeg måtte heller kjøpe denne; den hadde MP3, ABS,Cruise Control og Klimaanlegg. Aktiv ditt og passiv datt. Jeg måtte jo forstå at det var nødvendig!
    For en gangs skyld så bukket jeg under den gangen. Normalt så ville jeg sagt takk for informasjonen, men jeg ønsker ikke det. I dette tilfellet sa jeg ok, da tar jeg den da. DVD var dengang nytt for meg, og jeg tenkte kanskje jeg vil bruke disse funksjonene.
    Jeg er en av få som leser bruksanvisninger og ønsker å utnytte postensialet i ting jeg kjøper meg. Har jeg noengang brukt spilleren til noe annet enn å trykke play og se film? Nei. Nå er den pansjonert, og jeg tror jeg hadde hatt det like greit med spilleren jeg hadde sett meg ut i utgangspunktet.

Det er altså ikke alle som trenger alle funksjoner og finnesser. Jeg kjøper nå etter behov, og er fornøyd med det.

Så til slutt design.
    Der er det igjen opp til øyet som ser, og mange med meg er enig i at boses diskrete design er fint. Ferdig med det. At andre synes noe annet, fair enough.

Ja de gjør det enda mange steder. Vi hadde bose på fregatten jeg jobba på. MIL teknologi? Glem det.(jada jeg ser spøken din Dette var anlegg innkjøpt av fellesskapet og ikke staten, som var der for å underholde oss på fridtiden. Det viktigste her er selvfølgelig plassproblemer og vekt. Man kan ikke ha svære gulvhøytalere stående når det er grisevær og alt beveger seg.

Så godtfolk:
    Keep em kommin'!
    Alle gode innspill mottas med takk!

Kevin

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaslaksen
    Snip...
    Kevin
    At du ikke betalte "mer" enn 15 000 kr får meg til å sitte litt roligere i stolen.

Joda, når man kjøper noe kostbart innen lyd så tenker man selvsagt på brukervennlighet, waf, service, teknologi og lyd.

Helt enig i den vurderingen men da i en god kombinasjon av de enkelte, man er heldig hvis ett anlegg er best på alt.

Angående brukervennlighet er det vel en myte at en moderne receiver i dag er lite brukervennlig. Jepp, det må kobles opp på lik linje med Bose og bare noen tastetrykk unna har du kalibrert anlegget og kjørt i gang en film.

Er enig at ett anlegg på nærmere 140 kg ikke ha den største waf-faktoren men ærlig talt, det finnes bedre alternativ der ute.... også til 15 000 kr.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan lett si at EN JBL ES100 høyttaler spiller bedre enn hele toppmodellen til bose lifestyle...vi snakker lyd her ikke pingle dingser....lol

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    kan lett si at EN JBL ES100 høyttaler spiller bedre enn hele toppmodellen til bose lifestyle...vi snakker lyd her ikke pingle dingser....lol
    Tja. Ikke alle ønsker å spille til det blør fra ørene. Mine BOSE'er spiller bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å virke negativ men er ikke spesielt glad i JBL heller, joda de ga en heldundranes filmopplevelse men med en gang setter på detaljert musikk så faller de tvers igjennom, spesielt med kvinnevokaler.

Newcomer JTL sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns det er kult at du er fornøyd kaslaksen =) hele forumet består jo egentlig av folk som ikke er førnøyd enten med det ene eller med det andre. At dem skal forbedre det eller noe annet=) eller problemstillinger. "setter det litt på spissen nå =) så ikke angrip meg her, hehe"

Så kommer det en fyr som deg og bare forteller at han har kjøpt et annlegg som han syns fungerer og er 100% kompatibelt til sitt bruk.

Min mening er slik at er man fornøyd så er jo ingen ting bedre enn så=)

Bose er jo en av de beste innen bilstereo som er orginalt (nå snakker jeg ikke om modifisert råner greier her). Infinity ligger på toppen sammen med dem.

Min mening er også at det kan være litt dyr for Bose. Men skal man gjerne ha noe som ser pent ut, er lite, låter faktisk bra, som du sier selv "brukervennlighet" så må man ut med litt mere. JO fordi dem har skjønt at man kan presse prisen litt opp fordi folk gir gjerne litt extra for å få det dem vil ha=) Jeg vil egentlig samenligne Bose med Mac. Folk bruker mac fordi det er pent og brukervennlig. Det kan koste litt mer tanke på ytese i pc verden men dem mister ikke kunder fordet. Tvertimot.

Håper jeg ikke tråkker på noen tær her nå da=) min mening iallefall =)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn som du knoter med å få lyd i annlegget ditt burde du prøve Bose

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JTL
    syns det er kult at du er fornøyd kaslaksen =) hele forumet består jo egentlig av folk som ikke er førnøyd enten med det ene eller med det andre. At dem skal forbedre det eller noe annet=) eller problemstillinger. "setter det litt på spissen nå =) så ikke angrip meg her, hehe"

Så kommer det en fyr som deg og bare forteller at han har kjøpt et annlegg som han syns fungerer og er 100% kompatibelt til sitt bruk.

Min mening er slik at er man fornøyd så er jo ingen ting bedre enn så=)

Bose er jo en av de beste innen bilstereo som er orginalt (nå snakker jeg ikke om modifisert råner greier her). Infinity ligger på toppen sammen med dem.

Min mening er også at det kan være litt dyr for Bose. Men skal man gjerne ha noe som ser pent ut, er lite, låter faktisk bra, som du sier selv "brukervennlighet" så må man ut med litt mere. JO fordi dem har skjønt at man kan presse prisen litt opp fordi folk gir gjerne litt extra for å få det dem vil ha=) Jeg vil egentlig samenligne Bose med Mac. Folk bruker mac fordi det er pent og brukervennlig. Det kan koste litt mer tanke på ytese i pc verden men dem mister ikke kunder fordet. Tvertimot.

Håper jeg ikke tråkker på noen tær her nå da=) min mening iallefall =)
    Er BO som troner toppen på "originale" bilstereo. Koster jo så du kjenner det svir i lommeboka også da.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Er BO som troner toppen på "originale" bilstereo. Koster jo så du kjenner det svir i lommeboka også da.
    Vet ikke jeg, men Mark Levinson er kanskje der oppe det også

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Tja. Ikke alle ønsker å spille til det blør fra ørene. Mine BOSE'er spiller bra.
    bose har god surround, det skal de ha, og høyttalerne passer sikkert godt for de som har plassmangel osv, men bose lifestyle 5.1 sett som jeg hørte på hadde ligget godt ann på en prislapp på rundt 10k...ikke 48...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Ikke for å virke negativ men er ikke spesielt glad i JBL heller, joda de ga en heldundranes filmopplevelse men med en gang setter på detaljert musikk så faller de tvers igjennom, spesielt med kvinnevokaler.
    er enig der, har hatt 2 forskjellige jbl 5.0 sett i 4 år nå, de er rått til film, og rått til rocke musikk hip hop og rnb, men når det kommer til klassisk, jazz osv så ekke jbl så bra, de scorer ikke høyt på raffinement osv, da må du opp i stuio L og LS serien

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med slimchaddi. Bose er det som er mest ræva i hifi verden. Mitt aiwa anlegg er bare syyyyyykt masse bedre. De små ekle bose høytalerene ser bare helt jævlig ut. Jeg er glad for att jeg ikke har sånne. Jeg er sikker på at dama hadde spontanabortert om jeg hadde dratt noe sånt inn i huset.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Jeg er helt enig med slimchaddi. Bose er det som er mest ræva i hifi verden. Mitt aiwa anlegg er bare syyyyyykt masse bedre. De små ekle bose høytalerene ser bare helt jævlig ut. Jeg er glad for att jeg ikke har sånne. Jeg er sikker på at dama hadde spontanabortert om jeg hadde dratt noe sånt inn i huset.
    Vil bare ønske deg lykke til videre og god bedring... Forstår ikke hvorfor du sitter og fyller saklige tråder med drit som du gjør her. Men sett i sammenheng med undersøkelsen "Er U2 dass?", så skjønner jeg vel at konfirmasjonen er nært forestående... Skal du prate vås, hold deg til chitchat-trådene

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator: Hold dere til teknisk og saklig diskusjon. Denne tråden omhandler BOSE. Om det ikke kommer saklige innlegg mer her, så vil denne tråden stenges på sikt. En viss grad av høflighet og respekt er det vel også på sin plass å minne om.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de som kjøper BOSE og er fornøyd så må man jo respektere det, ikke noe å irritere seg over det vel. Eneste jeg synes er snodig er at prisen er under halvparten i utlandet en her hjemme. Så på lifestyle 48 og det koster på amazoon Kr.19500,- mot Kr.44000,- her hjemme. Det var da en enorm forskjell, da vil man jo spare nesten 20k på å importere det selv.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel her problemet ligger. Det er ikke at BOSE suger, men det at det koster så himla mye at det er vanskelig å forsvare prisen.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Vil bare ønske deg lykke til videre og god bedring... Forstår ikke hvorfor du sitter og fyller saklige tråder med drit som du gjør her. Men sett i sammenheng med undersøkelsen "Er U2 dass?", så skjønner jeg vel at konfirmasjonen er nært forestående... Skal du prate vås, hold deg til chitchat-trådene
    Det var bare et tamt forsøk på sarkasme, som en slags kommentar til andre negative innlegg i denne tråden. Beklager.

Når det gjelder min "er u2 dass" tråd så ligger denne i GCC delen av forumet og er ikke ment veldig seriøst.

Jeg har selv hørt mye Bose anlegg og har ingenting imot lyden i de. snarere tvert imot. I forhold til størrelse tør jeg påstå at det er få anlegg som matcher lyden og brukervennligheten.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Det var bare et tamt forsøk på sarkasme, som en slags kommentar til andre negative innlegg i denne tråden. Beklager.

Når det gjelder min "er u2 dass" tråd så ligger denne i GCC delen av forumet og er ikke ment veldig seriøst.

Jeg har selv hørt mye Bose anlegg og har ingenting imot lyden i de. snarere tvert imot. I forhold til størrelse tør jeg påstå at det er få anlegg som matcher lyden og brukervennligheten.
    Vel, det var et dårlig forsøk, og de fleste her inne tror jeg ikke har noe ønske om slike innlegg i relativt saklige tråder.

Nok OT..

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •