På tide at Bose får litt skryt ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 167
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fint å se at meningene dukker opp. Synes bildet av bose blir litt mer representativt på denne måten.

Og til CrisX, Sennheiser er steinbra visstnok. Har ikke prøvd fly-headsetene selv, men har noen ørepropper jeg er kjempefornøyd med.
    Vet de har endel "lette" headset med ANR som egner seg supert i sånne fly du nevner, og jeg har inntrykk at de fleste selskapene, og flygere på stor-jet bruker disse.

Vi småflygere som sitter med stempelmotoren omtrent i fanget, og har "viftestøyen" midt i fleisen, bruker gjerne den "tyngre" typen med både aktiv og passiv demping. Dette er visst også vanlig blant helikopterflygere, som også har litt viftestøy...

Kevin

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hørt både gammel og ny Acoustimass? Jeg kjenner ikke igjen kritikken disse får i forhold til mine så jeg lurer på om de er endret i forhold til mine som er endel år gamle.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Bose har jo bra saker de da! Ikke syns jeg de er særlig overpriset heller, det er i hvert fall INGENTING i forhold til et visst over-overpriset dansk desingmerke.
    Om det er B&O du sikter til, så er de ikke bare gode på lyd, men ligger jo til og med i forkant av teknologiutviklingen til tider.

Du betaler for design hos både BOSE og B&O, men for min del synes jeg sistnevnte ligger flere hestelengder foran førstnevnte på alle parametre. De stiller vel egentlig ikke i samme klasse i det hele tatt.

Ingenting er så bra som å være fornøyd med det man har, og for noen er BOSE riktig valg. Man skal bare være klar over at det er grenser for hvor mye dynamikk man kan få fra fyrstikkeskestore høyttalere.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke på at B&O er bedre enn BOSE på mange/alle måter, men så er de jaggu mer enn dyre óg da. De er værre på pris enn BOSE. Husker da B&O TV'er var i vinden hos de med god råd og jeg var ikke spesielt imponert over bildet/pris i forhold til andre TV'er. Eneste som var kult var fjernstyrt stativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaslaksen
    Fint å se at meningene dukker opp. Synes bildet av bose blir litt mer representativt på denne måten.

Og til CrisX, Sennheiser er steinbra visstnok. Har ikke prøvd fly-headsetene selv, men har noen ørepropper jeg er kjempefornøyd med.
    Vet de har endel "lette" headset med ANR som egner seg supert i sånne fly du nevner, og jeg har inntrykk at de fleste selskapene, og flygere på stor-jet bruker disse.

Vi småflygere som sitter med stempelmotoren omtrent i fanget, og har "viftestøyen" midt i fleisen, bruker gjerne den "tyngre" typen med både aktiv og passiv demping. Dette er visst også vanlig blant helikopterflygere, som også har litt viftestøy...

Kevin
    Skal jeg være helt ærlig tror jeg Sennheiser er godt representert i Airbus-maskinene, og Bose i Boeing maskinene. Europeisk mot Amerikansk? =)
    Når det er sagt er det ikke tvil om at Bose er langt større enn Sennheiser på bruk i slike settinger da de også utvikler mye av teknologien rundt kommunikasjonen til bla. romfartøyer.

Skjønner godt at folk faller for Bose sine lifestyle-løsninger da ikke alle ønsker digre kasser i rommet. De retter seg rett og slett mot vidt forskjellige kundegrupper med totalt forskjellige behov og prioriteringer.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Tviler ikke på at B&O er bedre enn BOSE på mange/alle måter, men så er de jaggu mer enn dyre óg da. De er værre på pris enn BOSE. Husker da B&O TV'er var i vinden hos de med god råd og jeg var ikke spesielt imponert over bildet/pris i forhold til andre TV'er. Eneste som var kult var fjernstyrt stativ.
    Njah, njoh, når det gjelder TV er jeg enig i at B&O er overpriset i forhold til mye annet, men nå er vi tross alt i audio-kategorien her, da.
    Man betaler litt ekstra for design når det gjelder B&O også, men etter min mening ikke noe mer enn man gjør for BOSE.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Njah, njoh, når det gjelder TV er jeg enig i at B&O er overpriset i forhold til mye annet, men nå er vi tross alt i audio-kategorien her, da.
    Man betaler litt ekstra for design når det gjelder B&O også, men etter min mening ikke noe mer enn man gjør for BOSE.
    De systemene til B&O med bl.a. automatiske luker og greier kosta litt mer enn det smakte spør du meg, men det spiller ingen rolle. Hvis folk er villge til å betale ekstra for design og stash og setter lyden i andre rekke så er det jo deres sak. Det blir på samme måte som kabelnisser vs skeptikere.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På skolen min er det BOSE høyttalere i hvert eneste rom, håper de ikke er dyre fordi de låter CRAP... Men de er helt sikkert i en relativ lav prisklasse, så skal ikke dømme de andre modellene av den grunn

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De systemene til B&O med bl.a. automatiske luker og greier kosta litt mer enn det smakte spør du meg, men det spiller ingen rolle. Hvis folk er villge til å betale ekstra for design og stash og setter lyden i andre rekke så er det jo deres sak. Det blir på samme måte som kabelnisser vs skeptikere.
    Ja, bare helt motsatt.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ganske OT, men hører piloter på musikk mens de flyr?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid hatt lyst på et fullt B&O Anlegg jeg. Nå ser jeg prisene på en del klassikkere er ganske lave på brukten. Kanskje lage et eget dedikert designrom med 80 talls B&O:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BoGGis;

Piloter hører ikke så mye på musikk når de flyr, men man liker å ha radiosambandet på hodet, siden det er bedre å bruke hendene til å fly med, enn å holde mikrofonen.
    For oss som flyr småfly, er støydemping også viktig siden det bråker mye i slike fly.

Ettersom yrkesflygere har timesvis i cockpit, er komfort ekstra viktig også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Kanskje ganske OT, men hører piloter på musikk mens de flyr?
    Vil tro du blir sparket på flekken om du fører vanlig rutefly og det kommer frem at du har sittet og hørt på musikk hehe. Ganske mye kommunikasjon du skal ha med deg fra andre hold...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Om det er B&O du sikter til, så er de ikke bare gode på lyd, men ligger jo til og med i forkant av teknologiutviklingen til tider.

Du betaler for design hos både BOSE og B&O, men for min del synes jeg sistnevnte ligger flere hestelengder foran førstnevnte på alle parametre. De stiller vel egentlig ikke i samme klasse i det hele tatt.

Ingenting er så bra som å være fornøyd med det man har, og for noen er BOSE riktig valg. Man skal bare være klar over at det er grenser for hvor mye dynamikk man kan få fra fyrstikkeskestore høyttalere.
    Nå har jo Bose flere varianter enn kubehøyttalerne du tenker på.

At du ikke greier å se at BO er kraftig overpriset i forhold til ytelse syns jeg er merkelig, og vi kan se bort i fra ICE-power fordi BO har vel aldri solgt dette som rene effektforsterkere.
    Skal man få ICE i et BO-produkt begynner det å koste svært mange skjorter.

Liker godt BOs design og lyden syns jeg er helt kurrant, og har selv BO-produkter.
    Men når et "minianlegg", Beosound 3200 + Beolab 3, koster 60 000 syns jeg BO ligner mer og mer på et rent statusmerke.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, You never know Har sett et gammelt småfly på Discovery som hadde en bil CD spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styring av Dreambox med bose fjernkontroll

Til Kevin
    Skulle gjerne hatt tak i den brukermanualen for oppdatering av bose fjernkontroll. Hvis det ikke er for mye bry. epost. (cgangsto@msn.com)
    hilsen chris

Sitat Opprinnelig postet av kaslaksen
    Hei alle,

Jeg tipper at denne posten vil irritere enkelte, mens andre vil nærmest i medlidenhet tenke stakkars fyr... :-D

Spiller ingen rolle!

Jeg er en av få som faktisk vil gå åpent ut og si jeg er storfornøyd med BOSE!

La meg først som sist si at jeg både skjønner og innser at bose sine anlegg ikke er high-end hva lyd angår, og jeg skal ikke forsøke meg på å gradere de heller.

At mange synes de er overpriset kan jeg også forstå.

Jeg for min del mener at når man kjøper et anlegg, så kjøper man faktisk mer enn bare lyd. Man kjøper utseendet, funksjonaliteten og brukervennligheten, man kjøper kundesupport og ikke minst kjøper man, hvertfall i mitt tilfelle, en løsning som gjør hverdagen enklere!

La meg først snakke om min siste invistering, Lifestyle V30.

Oppkoblingen og oppsettet gikk som en drøm. Ikke behov for å kjøpe masse dill, koblinger, kabler og andre skjulte kostnader som jeg mistenker ikke altid kommer frem når pris diskuteres her på forumet.
    Det eneste som irriterte meg var at jeg ikke fikk bose-fjernkontrollen til å styre min Dreambox parabolmottaker.
    Dermed kontaktet jeg bose-norge via mail. Jeg tør påstå at de satt verdensrekord i brukerstøtte!!
    Jeg sendte de mail forrige torsdag for fikk svar i løpet av timer. Jøss tenkte jeg, dette gikk fort! De sa de skulle sende meg oppdateringer, så kunne jeg prøve det.
    Ja ja, tenkte jeg, de kommer vel en gang på nyåret i beste fall...
    Glem det! Lørdag lå de i postkassa mi, to dager etter jeg kontaktet dem.
    Oppdateringen gikk som bare det, og nå fungerer fjernkontrollen til alle mine ting!
    Helt genialt, og uten at jeg måtte ut med 3000 for en universalfjernkontroll i tillegg.
    Til mitt bruk, synes jeg lyden er mer enn god nok, og er storfornøyd! Det ser bra ut, det er enkelt å bruke, jeg har en fjernkontroll på bordet og fruen digger også anlegget!
    Takk til bose for formidalbel oppfølging!

Jeg er også flyger på fritiden min, og benytter bose sitt headset for flygere. Det er kanskje ikke mange her som kjenner til det, men det heter Aviation X, og er noise canceling og noe av det mest behaglige man kan ha på seg. Merker ikke at det er på hodet etter timesvis, lyden er utmerket, og støyreduksjonen fantastisk. Det er et av de dyreste headsetene som finnes for flygere, men verdt hver en krone. At det har kommet på topp i testene 8 år på rad er heller ikke tilfeldig.

Til sist kan jeg nevne at jeg også har et slikt vanlig headset, noise-canceling som jeg bruker når jeg er på reise for å se på in-flight entertainment eller høre på musikk.
    Jeg synes lyden her også er bra.
    Det beste med dette er støyreduksjonen og komforten.
    Sist jeg brukte det var på en tur til usa, og jeg hadde det på meg omtrent 8 timer i strekk. Det plaget meg ikke i det hele tatt, og det var herlig å stenge ute flystøy og annet leven, og kunne slappe skikkelig av. Anbefales til alle som reiser endel!

Jeg forstår at hardbarka hifi karer ikke sjopper bose. Jeg vil dog si at jeg tror det er mange "normale" folk her på forumet, som er ute etter råd.
    Det er ikke alltid riktig å slakte et produkt fullstendig selv om det ikke passer til ens egne forventinger og krav. (Ja jeg føler ofte at det skjer med bose her)

Mange ønsker seg kanskje et anlegg som er diskret å se på, og som spiller helt greit. For meg er det viktig at ikke det blir så komplisert at det kun er en person i huset som kan bruke det skikkelig.
    Mange er også villig til å betale for dette også. Jeg er dog redd for at mange blir ledet til å kjøpe større, tyngere anlegg som plutselig overtar stua, og som før de vet ord av det koster bose og vel så det, når de plutselig finner ut at de må ha slike kabler og sånne filtre. At de bruker halve fritiden på å desperat forsøke å få det til å fungere mens fruen kjefter og smeller har også sin pris.

Det kan godt være at de får et mye bedre anlegg rent ytelsesmessig, men
    jeg er jaggu ikke sikker på om de ville være like fornøyd som jeg er.

Jeg ønsker ikke å dra i gang en helsikkens diskusjon om hva som ikke spilles mellom 80-120 Hz, og hvor dårlig dekoding av surround bose har osv.
    Jeg vet ikke noe om dette, jeg vet bare at det står 5.1 i bosevinduet når jeg ser film, og jeg har faktisk snudd meg etter lyden, så surround er der, selv om jeg ikke har trykka på en dritt. Plug and Play kalles det!

Da har jeg hvertfall tilført litt nyanse til bildet som ofte tegnes av bose. Det er ikke så svart/hvitt som enkelte skal ha det til, og det finnes sikkert flere som meg som er fornøyd. Kall oss gjerne dumme, men vi er dumme og lykkelige.

mvh, og God Jul!

Kevin

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anngående design så er jo ikke Bose akkurat overrått, men er absolutt bedre enn de fleste allikevel. Finn gjerne en penere portabel høyttalerdock en denne for meg.

-bose-sounddock-portable-digital-music-system_904-jpg
    B&W Zeppelin er mye stiligere. Bose er helt ok, men de er ganske overpriset. Headsettene deres er ok.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ja designet er jo ikke der liksom. Bang Olufsen er design. Dette er jo bare billig plast stot sett. Hørte faktisk på et eller annet lifestyle system for noen år siden jeg også. Samme greier at det droppet et hull i frekvensgangen. Altså mye bass og diskant men ikke mye i mellom. Valgte Focal Sib & Co i stedet for. Det anlegget spilte jo knallbra i forhold.
    Det er sikkert bra nok for mange som trådstarter sier, men det må jo være noen som sier fakta også.
    Når man er på elkjøp eller andre utsalgs steder får man jo bare høre at "dette er highend" eller "dette er det beste du får" eller liknende, og jeg syns det grenser til å lyve, men det er ikke sikkert de i butikken vet bedre heller.

Merker fort at en del jeg kjenner som jobber der blir fornermet når jeg sier hva jeg mener om BOSE, men det får så være.
    Det eneste jeg syns Bose har vert flinke til er god markedsføring.
    Du kan få både bedre lyd og design for pengene, men merke, markedsføring og tilgjengelighet gjør at mange alikevel velger BOSE.

Har forrøvrig brukt LIFESTYLE 28 i et års tid, og det bare beviste for meg at det var mest i huset for å kunne skrytes av, ikke fordi det var så god lyd i det. Det trenger ikke være avansert for å gi god lyd, men BOSE bruker billige matrialer (pappir, plast og spon), enkle konstruksjoner (lite matrialer) og nå litt utdatert teknologi (ikke de siste dekoder mulighetene og kunn DVD spillere). Kan jo lure litt på hvor pengene blir av når det da koster 40k....

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Nå har jo Bose flere varianter enn kubehøyttalerne du tenker på.

At du ikke greier å se at BO er kraftig overpriset i forhold til ytelse syns jeg er merkelig, og vi kan se bort i fra ICE-power fordi BO har vel aldri solgt dette som rene effektforsterkere.
    Skal man få ICE i et BO-produkt begynner det å koste svært mange skjorter.

Liker godt BOs design og lyden syns jeg er helt kurrant, og har selv BO-produkter.
    Men når et "minianlegg", Beosound 3200 + Beolab 3, koster 60 000 syns jeg BO ligner mer og mer på et rent statusmerke.
    Som jeg har sett tidligere nevnt så er jo B&O flinke med å være tidlige ute med ny teknologi og er inovatører innen lyd og bilde.
    BOSE er bruker jo som jeg nettop nevnte gammel teknologi og veldig billige matrialer til å lage sine saker. Skal ikke glemme at BOSE også selger sakene sine for 40k.
    Når da lyden er så som så hva betaler man for når man kjøper BOSE om det ikke er status?

B&O har utstyr som kan regnes som highend det har ikke BOSE.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bose i bilen og er meget fornøyd med det