Hjelp meg å velge stereo til mor og far!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg å velge stereo til mor og far!

Vel, da har jeg fått det "prestisjefulle" oppdraget å velge ut et stereoanlegg til mine foreldre, det gamle Philips minianlegget har takket for seg så nå haster det med et nytt.

De trenger følgende: høyttalere, Dvd spiller og forsterker,
    de skal ikke ha noe surround greier, bare stereo.

så kravene:

- Hyllene i stereobenken er smale, så det er ikke plass til standard brede komponenter.

- Må ha minst en digital eller analog lydinngang (de skal koble til en canal digital pvr.)

- pris under kr 10 000

- Bør ha godt med bass (ligger i slekta:-D)

- HDMI eller komponent til TV'en

Så hvilke komponenter skal jeg velge? jeg ser for meg at de hadde satt pris på om alt dette var i en og samme boks.
    i den sammenhenk så har jeg sett litt på DVD- recieverene fra Onkyo og NAD men det virker som om det er litt lite futt i de med respektive 18 og 20 watt utgangseffekt.
    HDMI har de ikke og onkyoen har ikke engang komponentutganger.

Finnes det andre DVD recievere der ute?

Så lurer jeg litt på disse alt i et anleggene fra elkjøp... er det noe av dette som er bra? ulempen med disse er jo at en er låst i forhold til høyttalervalg.

Så? hva mener folket? blir vel vanskelig å få i både pose og sekk kanskje?

Newcomer Ganda sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en "Arvani ErgoSound" Soundbar (med en trådløs sub), som fikk meget god kritikk hos "Lyd og Bilde" og en dvd/bd spiller ved siden av? Eller blir dette for stort?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så jo fin ut den, men jeg er litt skeptisk til om den er noe særlig bra til å spille høy dansebandmusikk ut i de sene nattestimer

Ser for meg en mer tradisjonell løsning med to høyttalere, er heller ikke sikker på at de vil ha noe subwoofer.

Newcomer Ganda sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    ...høy dansebandmusikk ut i de sene nattestimer
    V`been there seen that, fikk nesten en nabo/politivarsel i tillegg
    Nei, da er jeg desverre blank. Får håpe forums guruer har noe fornuftig å komme med.

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dynavoice?

hva med en en h/k 3480 og dynavoice f-6 og en 10" xtz? ampen koster vel 4 lapp sub 3 lapp og ht 1500kr og event en dvd spiler fra el crap el lignendes... spiller godt vis stua ligger i grense land 20kvd

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde har en test av småanlegg, kan kanskje gi deg litt input SmÃ¥ anlegg store gleder - Lyd og Bilde. Noen av anleggene har dvd.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hva med en en h/k 3480 og dynavoice f-6 og en 10" xtz? ampen koster vel 4 lapp sub 3 lapp og ht 1500kr og event en dvd spiler fra el crap el lignendes... spiller godt vis stua ligger i grense land 20kvd
    Er vel standard bredde på H\K'en? om den er det så blir den desverre for bred.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom også på Audio Pro dvd one Audio Pro - Sound of Scandinavia. Sammen med Audio Pro Mondial 3 i skinn har du godlyd, funksjonalitet og design.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge og F6 eller stativ BW passer veldig bra sammen.

Cambridge og Dynavoice F6 passer helt ypperlig sammen, og prisen er heller ikke værst godt under 10 laken iallefall.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha
    Kom også på Audio Pro dvd one Audio Pro - Sound of Scandinavia. Sammen med Audio Pro Mondial 3 i skinn har du godlyd, funksjonalitet og design.
    Takker.
    denne så jo riktig så lovende ut, HDMI og hele 2x75 watt i 4ohm, burde holde rikelig.

Er det bare Neby som fører denne i norge?

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neby er grossist ja. Har du en lokal hifi butikk i nærheten, så er vel sjangsen stor for at de fører produkter fra neby?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da Ble det en Audio Pro DVD one på de, har tuklet litt med den i dag og virker som en liten kraftplugg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke se deg blind på antall watt! Harman Kardon og NAD er svært kraftige!

Men vil du bare ha dvd og ikke blu-ray?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Du må ikke se deg blind på antall watt! Harman Kardon og NAD er svært kraftige!

Men vil du bare ha dvd og ikke blu-ray?
    Vel som sagt, dette er til mine foreldre, om en 10 - 15 år er de vel klar for bluray. (dette er den første DVD spilleren de har).

den virker kraftig og jeg vil tro at Vikingarnanana gjør seg godt i høyt volum på denne..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Vel som sagt, dette er til mine foreldre, om en 10 - 15 år er de vel klar for bluray. (dette er den første DVD spilleren de har).

den virker kraftig og jeg vil tro at Vikingarnanana gjør seg godt i høyt volum på denne..

Hehehehehehe!!
    Skjønner! Har samme utfordringen hjemme!!!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kremt, kremt.... Det finnes folk her på AV-Forum som kunne ha vært foreldre til dere alle sammen - Vikingarnanana på full guffe, sier dere? Ja, det skulle ha tatt seg ut. Hadde blitt kastet ut av huset på flekken, da. Å nei - her går det i helt andre saker. Gjerne så taket løfter seg. På anlegg som ingen av de tre godt voksne barna mine har råd til å drømme om på en god stund ennå - der de sitter nedsyltet i boliggjeld og forpliktelser.

Det er mulig at Blu-Ray er tingen - akkurat dét har barna satset på - med den hyggelige følge at kona og jeg har overtatt et usannsynlig langt lerret å bleke av DVD-filmer som de unge ikke lenger har tenkt å bruke. Før vi har rukket å se alle disse, har det enten dukket opp en ny teknologi som gjør Blu-Ray like avleggs om Edisons voksruller, eller man får alt det man trenger direkte inn via nettet - disse fysiske skivene er utrolig upraktiske greier.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [OT]
    17-18 år siden, jeg var ungkar og disponerte eget hus, det var fest, sommer og fint vær. Da satte vi høyttalerne i vinduet og spilte "Tio tusen røda rosor" på full spiker og danset jenka i hagen. Musikkvalget var kanskje eneste grunnen til at (pensjonist)naboen ikke klaget... Så kom ikke her og snakk nedsettende om Vikingarna
    [/OT]

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en sikker vinner?

MCR-840 - Mini/Micro Component Systems - Produkter - Yamaha Norge (nytt anlegg med ukjent pris. Bør ligge rundt 5-6k)

Og for å sprite den opp ytterligere kan man plusse på en YST-SW315 - Subwoofers - Produkter - Yamaha Norge som ligger på ca 3300,- (i piano finish)

Det er få "ferdig anlegg" som kan levere så god lyd som Pianocraft serien til Yamaha kan iforhold til pris. Noe gjentatte tester og Eisa priser kan bevise.

Edit : så først nå at anlegget var allerede handlet

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Kremt, kremt.... Det finnes folk her på AV-Forum som kunne ha vært foreldre til dere alle sammen - Vikingarnanana på full guffe, sier dere? Ja, det skulle ha tatt seg ut. Hadde blitt kastet ut av huset på flekken, da. Å nei - her går det i helt andre saker. Gjerne så taket løfter seg. På anlegg som ingen av de tre godt voksne barna mine har råd til å drømme om på en god stund ennå - der de sitter nedsyltet i boliggjeld og forpliktelser.

Det er mulig at Blu-Ray er tingen - akkurat dét har barna satset på - med den hyggelige følge at kona og jeg har overtatt et usannsynlig langt lerret å bleke av DVD-filmer som de unge ikke lenger har tenkt å bruke. Før vi har rukket å se alle disse, har det enten dukket opp en ny teknologi som gjør Blu-Ray like avleggs om Edisons voksruller, eller man får alt det man trenger direkte inn via nettet - disse fysiske skivene er utrolig upraktiske greier.
    Det var på ingen måte meningen å henge ut noen aldersgruppe, jeg kjenner folk som snart er moden for å pensjonere seg som både er interressert i det siste innen Teknologi og spiller Xbox på fritiden!

Poenget i denne sammenhengen er at mine foreldre ikke er interressert i å sette seg inn i hva som er bra eller ei, de vil bare spille danseband så det jomer.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    [OT]
    17-18 år siden, jeg var ungkar og disponerte eget hus, det var fest, sommer og fint vær. Da satte vi høyttalerne i vinduet og spilte "Tio tusen røda rosor" på full spiker og danset jenka i hagen. Musikkvalget var kanskje eneste grunnen til at (pensjonist)naboen ikke klaget... Så kom ikke her og snakk nedsettende om Vikingarna
    [/OT]

Vikingarna er helt grei musikk det... etter en kasse med pils..:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •