Hjelp til kjøp av billig stereo-anlegg med forsterker og blu-ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av billig stereo-anlegg med forsterker og blu-ray

Jeg er på utkikk etter et 2.0/2.1 system som jeg kan bygge ut til 5.1 senere. Det må bestå av forsterker, blu-ray spiller, og høyttalere. Budsjettet ligger på maks 8000 kr, og det skal være små høyttalere. Det skal kobles til en 40" tv, så hadde vært fint om forsterkeren har mulighet for de nye hd-formatene.

Er dette i det hele tatt mulig? Kan gjerne kjøpe brukt.

Jeg er helt grønn på dette området, så hvis dere må ha mer info så bare spør.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tja

ville kanskje ha spart litt til, men kommer jo deg litt på vei med disse hvertfall.

DENON AVR-1610 Hjemmekinoreceiver - Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben

(2310 er jo til tilbud nå, og er kanon til prisen, men blir over budsjett)

Om det stort sett går i film funker jo denne greitt:
    SAMSUNG BD-P3600 Blu-ray spiller - Blu-ray spillere for ekte HD (High Definition) | Hi-Fi Klubben

Eller en bedre cd, dvd spiller:
    DENON DBP-1610 Blu-ray spiller - Blu-ray spillere for ekte HD (High Definition) | Hi-Fi Klubben

Høytalere som funker finer jo en alltids brukt, men om en vil ha ok lyd for veldig lite penger så kan jo disse være et alt:

ARGON 6220 Høyttalere - Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben

og sub(er)
    ARGON Sub 8 Subwoofer - Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det er et stramt budsjett, men er nesten nødt til å holde meg innenfor grensene jeg har fått. Har selv hørt et par høyttalere med "innebygd" bass-elementer slik at det ikke er nødvendig med en bass. En bass ved siden av tar jeg senere slik at jeg får litt bedre front-høyttalere i første omgang.

Vet du om noen slike høyttalere? Det jeg hørte var forresten fra Linn, men det blir nok litt for dyrt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VA GEORGE
    Vet det er et stramt budsjett, men er nesten nødt til å holde meg innenfor grensene jeg har fått. Har selv hørt et par høyttalere med "innebygd" bass-elementer slik at det ikke er nødvendig med en bass. En bass ved siden av tar jeg senere slik at jeg får litt bedre front-høyttalere i første omgang.

Vet du om noen slike høyttalere? Det jeg hørte var forresten fra Linn, men det blir nok litt for dyrt
    Det finnes høytalere med aktive bass elementer ja, men en sub vil nok bli en litt annen opplevelse i de fleste tilfeller. Men å kjøpe noen bedre front høytalere først er ikke dumt. Tror ikke jeg ville valgt noen aktive, men heller kjøpt en skikkelig sub senere. Du sa du ville ha små høytalere? alt kommer jo ann på hvor du skal ha de, men om du har plass og råd til noen gulvstående fronter og starte der er det jo alltid best. Så får du bra fylte i lyden uten og hvertfall få litt trykk uten sub. Dali er jo lettdrevent og spiller greitt, men du har et stramt budsjett...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •