Lurer på kjøp av hodetelefoner og headphone amp - erfaringer og råd søkes! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 95
    Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Knapt nok i form til å bevege meg i dag, så prøvelytten må utsettes litt til. Jeg prøver i mellomtiden å bestemme meg for en koblingsløsningn. Splitt på DACen hadde egentlig vært midt i blinken, vil ha kortest mulig signalvei fra DAC til forsterkeren. Eneste problemet er at jeg kaster på et koblingsledd ekstra bare ved å bruke en splitter. Det er kanskje ikke kjempeavgjørende?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Altså fra 500 kr til 11.000 kr på ytterst få timer. Nå tror jeg at det er tida for å puste litt igjen.
    Og enda har du ikke vært på Head-Fi.org: Headphones, iPod earphones, portable audio, MP3 players, high-end audio? Det er da det tar av :twisted:

Jeg får vel anbefale min Compass, da:

:arrow: Audio-gd Compass

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De selger en slik Monster Y-kabel på Hifiklubben. Har selv to av disse for å splitte hovedkanalene mine mellom receiver og forsterker slik at jeg kan bi-ampe fronthøyttalerne. Merker ikke overhodet at Y-splitten skulle ha noen som helst innflytelse på lyden (men de med "golden ears" vil kanskje mene å høre forskjell?).

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    De selger en slik Monster Y-kabel på Hifiklubben. Har selv to av disse for å splitte hovedkanalene mine mellom receiver og forsterker slik at jeg kan bi-ampe fronthøyttalerne. Merker ikke overhodet at Y-splitten skulle ha noen som helst innflytelse på lyden (men de med "golden ears" vil kanskje mene å høre forskjell?).
    Takk for tipset! Skal se etter det!

@Hellnoob: Den er foreslått, og jeg har allerede fått bekreftet prisen fra produsenten; USD350,48 inkl. frakt og 4% til PayPal. + mva?

Du er fornøyd eller? DACen er god?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bytte ut DacMagic'en med en ny DAC, så har du jo egentlig ikke bruk for en egen hodetelefonforsterker eller Y-splitter. Det finnes forøvrig mange alternativer på eBay, eksempelvis denne , denne eller denne. Om du søker på eBay etter "DAC +headphone" så får du opp nesten 100 alternativer. Jeg aner dog ikke noe om kvalitetsforskjellene på disse, men ser at mange av dem har fått gode omtaler på head-fi og andre steder.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg tak i en headamp med DAC blir det snakk om to separate systemer igjen. Det vurderes stadig. Kan ihvertfall ikke ta DACen ut av stueoppsettet, den gjør underverker med PC-lyden. Får jeg da tak i en combo så har jeg strengt tatt frihet til å rigge opp 'fonene et annet sted i huset.

Men! Labbetuss, hva skjedde her?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/55512
    Weak moment? 3k + frakt, forskuddsbetalt gitt at alt er strøkent. Så har du et bud.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var rett og slett et forsøk på å selge siden jeg fikk tilbud på et sett med strøkne D7000 til 6k. Tiden var knapp og måtte bare prøve!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6k for et par D7000 ja, da var det verdt et forsøk, den ser jeg. Hehe!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Takk for tipset! Skal se etter det!

@Hellnoob: Den er foreslått, og jeg har allerede fått bekreftet prisen fra produsenten; USD350,48 inkl. frakt og 4% til PayPal. + mva?

Du er fornøyd eller? DACen er god?
    Ja, jeg er veldig fornøyd. Den driver alt jeg har av hodetelefoner på utmerket måte (har vel aldri vært over 30% på volumet, og det med gain på low...). Den har også DAC out (linjesignal), som passer meg utmerket når jeg skal drive mine aktive desktophøyttalere. Og den skal visstnok også være en (meget) bra forforsterker, i følge dem som har testet dette. Dessuten har den flere innstillingsmuligheter enn jeg har tid til å utforske (dipswitcher i forsterkeren med 4 modi, mulighet for å bytte ut op-amper (jeg kjøpte 2 ekstra for fleksibiliteten...)). Og til slutt er den tung og velbygget. Hva mer kan en ønske? :-)

Les mer her:

The Compass Thread (New) - Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio

http://www.head-fi.org/forums/f5/aud...ac-amp-385759/

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det avgårde å høre litt på noen stax'ere i morgen lunsj :-)
    Lastet opp pc'en med flac filer og gjort klar keces'en.
    Dette blir bra. Da er det bare å vente på at Lyd & Bilde returnerer Koss elektrostaten for å teste den også før jeg tar avgjørelsen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, høres rått ut! Noen er virkelig i ferd med å ta et realt steg skjønner jeg?

Min situasjon er uendret. Jeg har noen bud på gang på ebay på et par interessante, dog lite omtalte alternativer på dac/amp siden. Kommer nærmere tilbake til det når jeg får vurdert litt. På hodetelefonfronten er jeg helt der at jeg vurderer å leve med Bosene frem til sommeren og legge alle penga i D7000-potten når jeg kommer til NYC. Hørte Bosene ampet i går, de skikket seg overraskende mye til å være et on-ear reisesett (prøver å overbevise meg selv om at jeg kan vente 6 måneder), jeg overlever (kanskje) når jeg får en amp i hus?

Who am I kiddin'..
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, time to be specific:

HLLY HIGH END DMK-IV DAC USB Headphone AMP Pre-AMP

Den ser ut som en lovende liten ting, men jeg finner svært lite omtale rundt omkring. Så er spørsmålet; har noen her noe erfaring med den fra før?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være en klone av noe, men husker bare ikke hva. Søk litt på head-fi.org
    Da har jeg hørt på stax'ene, og hva kan man si, det er så klart og rent og behagelig :-)
    Og dette er bare på "low-end" modellene
    Og Tor hos Taaimport var en behagelig mann å prate med.

Da gjenstår det bare å høre på Koss'ene før jeg tar en beslutning.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja, da er det bare å vente til utpå nyåret, så dukket et par D7000 opp

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    jaja, da er det bare å vente til utpå nyåret, så dukket et par D7000 opp
    Tusen takk GW, hørtes bra ut. Så kan jeg betale momsen og frakta.:shock:

Så du går for det beste? Ikke mere progress, nirvana er nådd? Ingen flere ønskekjøp og alternative klanger. Med én beste-fon blir er vel litt tonedøv, eller?

Gratulerer uansett og lykke til i jakta på forsterker! Ikke forlat oss med steinalderklokker og hørelurer, da.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er vel stax omega 007mkII og woo forsterker, men da begynner prisen å bli fryktelig høy.
    Med en investering på rundt 6000,- regner med å stagge oppgraderingsspøkelset for de neste 2-3 årena, og da er jo prisen billig?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Det beste er vel stax omega 007mkII og woo forsterker, men da begynner prisen å bli fryktelig høy.
    Med en investering på rundt 6000,- regner med å stagge oppgraderingsspøkelset for de neste 2-3 årena, og da er jo prisen billig?
    Ja, jø! 2-3000 tusen i året er for ingenting å regne i denne bransjen. Et stort pluss er jo den preferanse for god lyd man opparbeider seg ved bruk av referanseutstyr og begeistringa for lyd. Jeg lever lykkelig med skrotet i signaturen. Mangelen er stort/-e nok lokale/-r for oppsett. Fantaserer om en musikkseksjon midt i rommet med god plass bakom når man skal igang med bytte av utgang og komponenter, kabelsalat eller ikke.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er HiFiMAN EF2A rørhodetelefonforsterker på vei. Skrev tidligere i tråden at DACen kanskje var borte fra forsterkeren siden den skifta navn fra EF2 til EF2A. Det hadde ikke skjedd iflg. gutta på Head-Fi org., uten at det nevnes noe om grunnen til navnebytte. Kanskje typemerker og navn tilpasses ny serie iom. ombygging av deres hybridforsterker EF1 og tilkomst av nye produkter for øvrig. I tillegg er merket HiFiMAN ganske nylig etablert og visstnok utgått fra MiniBox. Ikke lett å si med småindustrien til disse kineserne. Utvalget er å finne på Head-Direct.com.

Utgangen for plugg i front har skifta utseende på EF2A, men ingen snakk om kvalitetsforringelse eller forandringer. Litt rart er det at `sterkeren nå koster $189 med frakta inkl. mens dette tidligere var prisen før frakt.

Har hatt tidligere med Head-Direct å gjøre da jeg bestilte portabel amp derfra, en MiniBox-D til rimelige $99, også da som nå med frakt på behagelige $20. Ikke all verdens bass i den forresten, men veldig vidde og transparens i lydbildet og sammen med `foner med mørk lydsignatur (f.eks. Denon D-2000) et funn til prisen.

Batterilevetiden er visstnok på rundt 35 timer uten at jeg har målt. Designet virker "uferdig" og med skarpe kanter. Måtte modde litt (runde kantene) og lime plata som skjuler innmaten, fast i resten av skroget. Likevel vel verdt sine $99. Head-Direct sendte raskt og alt gikk greit med handelen. Så nå er det bare å finne fram ekvivalentene til de kinesiske 6J1-rørene som amp-DACen er ladet med. Æ glær mæ!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig motatt en EF2 og D7000 og er meget fornøyd (særlig med prisen: 5250,- tilsammen). Dac'en i EF2 kan vel ikke forsvare D7k, men skal skaffe en bedre dac når anlednigen byr seg. Fint å ha noe å glede seg til! Angående rør til EF2 er det visst en del å hente ved og bytte ut de kinesiske som følger med. Det trenger ikke koste allverden. På head-fi finnes det en lang tråd om EF2 og en del erfaringer om forskjellige rørmerker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut Gjenfødte drage. Ja, 6J1 rørene som står i har en mengde ekvivalenter. På min Little Dot MKIII kan man bruke den typen (6J1). Men følgende passer også etter opplysninger i manualen og erfaringer jeg har gjort:

- WE403A
    - 5654, CK5654, GL5654, 5591, CV4010, CV5216, CV8246, 6069,
    CV10442
    - EF95, M8100, 6AK5W, CV10100, CV8159, CV8225, CV850
    - 6J1

Rør nevnt med fet skrift betegner ekstra gode rør for Dot`en etter hva jeg har erfart. Hvorfor de fire grupperingene vet jeg ikke, kanskje etter klassifisering/gruppesystem. Oversikta gjengitt som den står i manualen.

Ser i ettertid at ampen er en hybrid. Ja, Head-Fierne sier også at DACen er det svake punkt, men en NuForce uDAC til $99 ville kanskje være løsninga? Blir fort ledningsøl med for mange boxer, men uDACen skal være god. Målene er på beskjedne 68x38x21mm. Info her.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •