Råd, til en som spekulerer mye fortiden.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer oc.bromset sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Råd, til en som spekulerer mye fortiden.

Hei. Jeg er ny her på forumet Jeg registrerte meg for en stund siden (4 år siden , fant jeg ut), men har ikke skrevet tråder eller postet her tidligere. Jeg leser mange tråder, dog.

Som tittelen på denne tråden tilsier, jeg spekulerer mye for tiden.

Jeg har nylig kjøpt meg en Harman Kardon HK 980, men har enda ikke kjøpt CD-spiller etc. Jeg vurderer sterkt (og skal) kjøpe meg en dac. Dac`en skal primært benyttes sammen med pc og evt cd/dvd spiller som drivverk (ved en senere annledning.) Jeg kommer til å spille av flac evt. Apple lossless.

Jeg tenker mye for tiden, jeg tenker på hvilken dac jeg skal kjøpe..
    Så langt står valget melom en Cambridge Dac Magic eller en Abrahamsen V 6.0

Jeg har også lest de fleste trådene her omhandlet dac tidligere, uten å bli mer klok. Jeg har også vært innom hfk, og hørt dac magic live, men da sammen med en annen forsterker.

Noen som har noen tips? Eller synspunkter på hva som er det beste valget (jmf. HK 980)? Noen som kan gi meg noen konstruktive svar?

På forhånd, takk.
    Mvh O.C

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke dac i Harman/Kardon cd-spilleren som "hører" til forsterkeren du har ?
    Det hadde kanskje vært noe å sjekke ut ? :-)

Newcomer oc.bromset sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Det glemte jeg å nevne i forbifarten Jeg har også skjekket ut HK HD990. Så denne tas også i betraktning, for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye å velge i, men det er fint å se framover. Men som i overskriften så mangler du mellomrom mellom for og tiden, så det ser ut som om du spekulerer i fortiden :P
    Jeg har lest fint om både dac magic og abrahamsen, så du må jo nesten bare prøve selv å se hva du liker. I siste nr. av hjemmekino har de en test av Abrahamsen sin, så du kan jo titte på den å! Jeg tror nok jeg ville valgt den iallefall...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oc.bromset
    Det glemte jeg å nevne i forbifarten Jeg har også skjekket ut HK HD990. Så denne tas også i betraktning, for tiden.
    Har nettopp kjøpt H/K HD970 pent brukt. Flott lyd med enorm oppløsning. Det sitter en skikkelig Analog Devices DAC i den, og den har digital inngang for å kunne brukes som ren DAC. Flott analogdel også med Burr Brown OP-amps og endel diskret oppbygde trinn.

Det beste av alt var at den kostet meg lusne 600,- Anbefales !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •