Blu-ray DTS-HD Master Audio - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic76
    Formaterte, og satt maskinen opp på nytt i dag.
    Nå får jeg opp DTS-HD Mastr. :-D

. Så bra! Jobber selv med en HTCP her. Og jeg må si det var mer krevende enn jeg hadde trodd:

Asus HD5570 1gb DDR2 skjermkort.
    AMD X2 4200+
    4gb RAM
    120 SSD disk
    LG Bluray drev.

720P takler den kjempefint, samt det meste av 1080P (da med KMPLAYER). Blyray derimot... der er jeg ikke tilfreds! Testet TMT5, PDVD10, WINDVD2010(tror jeg den het).. men syns det flyter endel bedre på min rimelige Philips bluray spiller!

Leser også litt rundt, Tomshardwareguide har testet forskjellige CPU'er på 1080P, hvor min kommer bra nok ut. Men på andre forum anbefales det nok litt kvassere saker her .

Men fremover er det vifter som skal prioriteres . Bedre seff . PSU er også under vurdering (dog er dette veldig dyrt.. for en som er veldig mye mer stille enn min Chill Inovation).

Jeg er uansett kjempefornøy for å kunne bruke min gamle stasjonære til noe fortsatt .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stue-pcer har jeg endel erfaringer med, så jeg deler gjerne noen av de

MPC-HC eller VLC med gpu-akselerasjon aktivert burde takle alle HD-behov på en PC med ditt skjermkort, til tross for særdeles beskjeden 3D-ytelse, og den ikke altfor kraftige CPUen. De aller fleste ATI/AMD-kortene fra 3xxx-serien og ut har det som trengs for å avlaste CPU nesten fullstendig, og så godt som samtlige har muligheten for 7.1 24/192 lyd ut på HDMI, da i mange tilfeller ved hjelp av en overgang fra DVI (bør være den medfølgende, da denne såvidt jeg vet tar i bruk alle pinnene i DVI-utgangen for også å sende ut lydsignalet, mens mange andre overganger kun bruker de som gir bilde, og da sitter man igjen med nettopp kun bilde fra HDMIen også). Veldig mange som ikke vet det, og noen ganger kan det være vrient å finne ut av og få til, men har personlig vellykkede erfaringer med haugevis av disse kortene til slik bruk.

Silverstone ST40NF, vifteløs 400 Watts PSU.
    Denne har jeg også personlig gode erfaringer med. Dyr, men verdt det, spør du meg.
    ps.no - Nightjar Fanless Series - 400W

Noctua sine 12x12 cm-vifter som går på 800 RPM er også lydløse, og 2 av disse i kombinasjon med Thermalright True Copper (2 KG kobberkjøler for CPU) er flotte greier. Slet litt med å finne et HTPC-kabinett som hadde plass til denne, men Antec Fusion Remote Max klarte det akkurat. Noenlunde pent er det også.

Vifteløse skjermkort finnes det jo et utall av, og de aller fleste funker som nevnt til HD-materiale. Personlig havnet jeg på et HD4850 da dette var ganske nytt, i en slags sløret fantasi om at jeg skulle bruke den PCen også til spilling. Det skjedde aldri.

Forskjellige BD-drev, og hvilke av disse som støyer og ikke, har jeg ikke veldig mye erfaringer med, men har et kombi HD-DVD og BD-drev, og installert PowerDVD 7.3noenoenoethedarkside for avspilling av HD-DVD, og siste utgave av samme program for Blu-ray. Kan ikke si jeg plages av støy med dette. Overdøves uansett av PJen.
    Har også et slot-in BD-drev fra Overclockers UK som har en ganske pen sort børstet aluminiumsfront. Bruker dette på en annen PC som har nettopp slik finish på kabinettet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk - Netshop

Virker også dugelige.. fanless her også! .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg si, ser bra ut! Modulær = fantastisk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på en 1080P film nå.. gikk som smurt... ikke testet Bluray igjen da... men regner med det ikke går like knirkefritt... Samme det, har en standalone Blurayspiller .

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også slitet litt med PowerDVD10 og HD lyd, jeg får DTS master og dolby true hd i andre avspillingsprogram, men i powerdvd 10 står de bare dolby digital eller dts.

syns det er ekstremt rart :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    jeg har også slitet litt med PowerDVD10 og HD lyd, jeg får DTS master og dolby true hd i andre avspillingsprogram, men i powerdvd 10 står de bare dolby digital eller dts.

syns det er ekstremt rart :P
    Hei.
    Hvilke andre avspillings programmer bruker du?
    Jeg har Powerdvd 10, og får ikke spilt av filmen Luftsottet som sprengtes (blu-ray versjon).

Når filmen starter kommer det opp norsk dansk og svensk tror jeg, det går bra å klikke med musen. Men når jeg kommer i menyen hvor man velger lyd tekst osv. Kommer det ikke noe opp, så jeg får ikke startet filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

720P takler den kjempefint, samt det meste av 1080P (da med KMPLAYER). Blyray derimot... der er jeg ikke tilfreds! Testet TMT5, PDVD10, WINDVD2010(tror jeg den het).. men syns det flyter endel bedre på min rimelige Philips bluray spiller!.
    Har du satt skjermfrekvens til 24hz?
    Jeg må sette den til 24hz på de blu-ray platene som støtter 24hz for å ungå litt småhakking i bildet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •