Hjelp til stereo oppsett.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til stereo oppsett.

Heisann.
    Trenger å oppgradere litt i annlegget jeg arvet av min far nå, ettersom philips forsterkeren har gjort sitt etter rundt 25 års bruk

Jeg tenkte å bruke høytalerne som jeg har, b&o beovox p30 ( Beovox P30 (Panel) Passive Loudspeakers ) da jeg syntes disse har veldig pen lyd. Det eneste de mangler er litt på trøkket i den nederste delen av skalaen.
    Dette hadde jeg da tenkt til å rette opp ved å gå til anskaffelse av en subwoofer i tillegg. Dette skal brukes til tv,pc/spill,musikk og litt film. Kan det bli brukandes, eller bør jeg investere i nye høytalere også?

Driver å ser etter forsterker ihvertfall, kikker på bruktmarkedene, men har enda ikke funnet noe der.

Har sett på disse to da hos hifiklubben:
    NAD C315BEE Integrert forsterker - Forsterkere - Stereo | Hi-Fi Klubben
    DENON PMA-510AE Integrert forsterker - Forsterkere - Stereo | Hi-Fi Klubben

Er de noe å satse på?Har de alle de funksjonene jeg trenger?
    Evt noen andre forsterkere til mitt bruk?
    Vil helst ha det billigst mulig, uten at det blir helt rævva lyd fordet

På forhånd takk for svar.

- Daniel

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daruu
    Heisann.
    Trenger å oppgradere litt i annlegget jeg arvet av min far nå, ettersom philips forsterkeren har gjort sitt etter rundt 25 års bruk

Jeg tenkte å bruke høytalerne som jeg har, b&o beovox p30 ( Beovox P30 (Panel) Passive Loudspeakers ) da jeg syntes disse har veldig pen lyd. Det eneste de mangler er litt på trøkket i den nederste delen av skalaen.
    Dette hadde jeg da tenkt til å rette opp ved å gå til anskaffelse av en subwoofer i tillegg. Dette skal brukes til tv,pc/spill,musikk og litt film. Kan det bli brukandes, eller bør jeg investere i nye høytalere også?

Driver å ser etter forsterker ihvertfall, kikker på bruktmarkedene, men har enda ikke funnet noe der.

- Daniel

Heisan.

Jeg kjenner ikke til de forsterkerene eller høytalerene dine men skal du ha en aktiv sub så vil jeg anbefalle at forsterkeren har preout. Det går også ann å koble suben i high pass hvis den har det.
    Nå er min erfaring at det holder med en 8 tom og de er jo billigere også.
    Skjønner du vil ha det billigst mulig men legger du en 5-7000 på bordet får du veldig mye for pengene. Da får du mer krefter også så kanskje du ikke behøver en sub da? XTZ er jo noe å tenke på både på sub og på forsterker.
    XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket linken til høytalerne dine og trur ikke du trenger noe annet enn en billig forsterker til de. Du får nok ikke noe særlig dypbass i de samme hvordan forsterker du setter på de.
    Som de spørr i butikken: hvor mye skal du legge i dette??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret.

Jeg har fra før noen subwoofere ment til bilbruk liggende, så hadde igrunnen tenkt å finne en forsterker til en av disse etterhvert.
    Dette er ikke førsteprio dog, det viktigste er få fatt i en forsterker til høytalerne.

Hadde tenkt å bruke 2-3000,- (evt mindre om jeg finner noe brukt) på stereoforsterkeren. Går det ann å få noe brukbart for det?
    Om forsterkeren blir noe overkill i forhold til høytalerne gjør ikke det så mye, bedre å ha litt for mye effekt enn for lite

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret.

Jeg har fra før noen subwoofere ment til bilbruk liggende, så hadde igrunnen tenkt å finne en forsterker til en av disse etterhvert.
    Dette er ikke førsteprio dog, det viktigste er få fatt i en forsterker til høytalerne.

Hadde tenkt å bruke 2-3000,- (evt mindre om jeg finner noe brukt) på stereoforsterkeren. Går det ann å få noe brukbart for det?
    Om forsterkeren blir noe overkill i forhold til høytalerne gjør ikke det så mye, bedre å ha litt for mye effekt enn for lite
    du å legge ut penger til en forsterker til suben din.
    Det er også en idet hvis du går for en integrert forsterker. Passer du på at den har 4 høytalerutganger kan den også drive suben din.

Sjekk også Finn.no. Mange som selger billige forsterkere der men skal du ha en grei lyd ville jeg holdt meg unna billigmerkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Hadde skrevet inn mye mer info i rubikken over men det har forsvunnet 2 ganger.

Ene tipset var å sjekke ut Hifisentralen hvis du ikke har gjort det
    Mange fler stereofolk der.

Sjekker du at de har koblinger til 2 høytalerpar kan du koble suben din inn der og slipper å bruke penger på subforsterker.

Sjekk også ut de surround forsterkerne som er litt eldre. De går veldig billig og får du tak i ett gammelt flaggskip som denon AVR-10 så får du en veldig bra forsterker til stereo. Sett de går for 2000,- nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

- Daniel
    Vis du ønsker billige, men gode høytalere er XTZ det du burde statse på. Når det gjelder stereo forsterkere vet jeg ikke helt. Denon AVR 10 høres veldig grei ut. Jeg liker Denon veldig godt selv.
    Si ifra vis du lurer på noe angående oppsett av høytalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •