Hei.

Er i ferd med å investere i et lite musikk-anlegg til stua. Har minimalt med plass, så størrelsen er viktig.

Kommer nok fortrinnsvis til å bruke ipod/iphone, men CD og radio vil også bli brukt.

Har kikket på litt forskjellig og kommet frem til alternativene:

Denon DRA-F107 + DCD-F107 eller Cambridge AR30 + CD30
B&W DM686

Fordelen med Cambridgen er at det er doc til iPod, da med fjernkontroll.

Fordelen med Denon'en er at det er USB-inngang, og jeg fikk inntrykk av at det ble litt mindre "rumling" når jeg hørte på musikk fra iPhonen med den. Er det bare noe jeg innbildte meg eller er det "lett" å høre forskjell på om man bruker doc og da iphonens interne prosessering eller via USB og bruker recieveren sin?

I motsatt fall tror jeg nok fjernkontroll-muligheten topper en minimal forskjell i kvalitet mellom de to.

Noen tips på hvilken av disse som bør velges, ev. om andre alternativer til elektronikk eller høytalere i samme pris- og størrelsesklasse? Alt jeg har hørt på av doc'ing-løsninger ala zeppelin og geneva synes jeg låter altfor "tett" ift et annlegg med separate høytalere.

La også merke til at iPhone'n viste et "dette tilbehøret er ikke bygd for iPhone" eller noe sånt på enten denon'en eller cambridgen (eller begge?) - husker ikke helt; har dette noen praktisk betydning?