B-wire, Dual, eller mono ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B-wire, Dual, eller mono ?

hey, jeg kjøpte meg nettopp en proson subwoofer.
    den er aktiv, og har high level in med høyre og venstre, jeg kan ikke bruke sub preout fordi den er ødelagt. så jeg må bruke high level in på suben.
    men da er spørsmålet, siden jeg har en high level in R, og en high level in L, lurte jeg på om, jeg kan B-wire, for høyere effekt, bruke både venstre og høyre fra høyre og venstre kanal fra front B i forsterkeren, eller bare bruke enten R eller L på Sub wooferen. Vil helst vite så fort som mulig slik at jeg ikke prøver meg på noe og blåser den nye suben til *******.

Takker og bukker for kjappe svar.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får IKKE mer effekt av biwire. Biwire er bare 2 kabler, derav navnet "bi"....
    Du tar et ekstra sett med høyttalerkabler, kobler ENTEN fra dine høyttalere ELLER fra din forsterkers høyttalerterminaler )hvilket som er lettest for deg)TIL subbens Hi Level Inn terminaler, ferdig.
    Ellers følger du manualen, den er skrevet for å veilede deg med tilkobling......

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du får IKKE mer effekt av biwire. Biwire er bare 2 kabler, derav navnet "bi"....
    Du tar et ekstra sett med høyttalerkabler, kobler ENTEN fra dine høyttalere ELLER fra din forsterkers høyttalerterminaler )hvilket som er lettest for deg)TIL subbens Hi Level Inn terminaler, ferdig.
    Ellers følger du manualen, den er skrevet for å veilede deg med tilkobling......
    usikker på hvor den manualen er, men det du sier er, at jeg skal koble begge high level in terminalene i suben, (R,L) til ut-terminalene i forsterkeren ? (R,L) det burde ikke gjøre noe det om jeg forstår riktig ?

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av th3-1nonly
    usikker på hvor den manualen er, men det du sier er, at jeg skal koble begge high level in terminalene i suben, (R,L) til ut-terminalene i forsterkeren ? (R,L) det burde ikke gjøre noe det om jeg forstår riktig ?
    ja koble høyre på høyre å venstre på venstre

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0