Problem med lyd Xbox360(DHMI)>TV(optisk lydkabel)>hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med lyd Xbox360(DHMI)>TV(optisk lydkabel)>hjemmekino

Har prøblemer med forsinkelse på lyden fra min xbox360.
    Siden Xbox ikke har andre muligheter enn å sende bilde å lyd gjennom samme (har du koblet til via HDMI kan du ikke sende lyd gjennom andre kabler), noe som gjør at jeg måtte koble min xbox til reciver, som sender bilde og lyd videre til tv, deretter sender bilde ut på tv men lyd går tilbake til reciver gjennom optisk lydkabel. Men dette gjør at lyden har en forsinkelse. den er ikke på mer enn maks et halv sekund, men det er umulig å se en film uten å bli irritert. noen tips?
    Har prøvd å bare plugge xbox til tv og deretter lyd til reciver, men dette gir jo direkte til tv fra før av, bare samme resultat, men det er vel fordi at hdmi signalet går gjennom forsterkeren til tv, noe som gjør at den gjør det samme som hdmi til Tv.
    Håper noen har svar :neutral:

Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rekner med du har xbox elite da, er det ingen komponent på den?
    Hvis så bruk komponent, og optisk til reciever, jeg bruker det (xbox normal) og det funker heelt perfekt
    Og kan vel tilføye at det ikke skal bli dårligere bilde av Komponent, vis det er noe tema
    Håper du fixer det!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg riktignok ikke om hvordan receiver du benytter deg av, men det skulle ikke forundre meg om det går ann å trykke litt på den :-P Se om du har mulihet til delay / forsinke lyden på receiveren, slik at lyden matcher bildet. Evt. om man kan gjøre det samme på X-box'en!
    Er helt enig med deg, det er sinnsykt irriterenes når man ser på film, og lyden er i utakt med bildet :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et Onkyo Ht-s 3200 hjemmekino annlegg.

Finner ikke noen mulighet for delay på forsterker, men jeg har andre ting som går gjennom forsterkeren som ikke er via HDMI så jeg vet det er HDMI problemer.

Klarte forresten å få riktig lyd en gang. Tok på TVen og lyden passet perfekt med bildet, men gikk tilbake til å ha et lite delay neste gang jeg tok på tven?
    Kan det være at HDMI kabelen ikke passer bra sammen med Xboxen?
    Noen som har noen lignende erfaringer med Xbox og problematiske HDMI kabler?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, ja da må du nok stå å holde på TV'en heretter! Nei, har ikke vært borti den type problem med en xbox før.
    Vis du mener det er HDMI som er problemet, så må du jo finne ut om hvor problemet ligger først- Se om du får lånt en DVD/Blueray spiller m. HDMI (såklart) og test. Evt. en annen xbox med HDMI. På den måten, så kan du jo finne ut hvor problemet skulle være. Poenget er å bruke noe du vet allerede funker, da finner du jo ut hvor feilen ligger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp nye HDMI kabler. Ingen forskjell. Når pc'en er koblet til TV'en er det ingen problemer med HDMI'en. Og lyden virker av og til. Noen som vet om det er noen instillinger på Xboxen som kan være feil, eller kansje Tv'en?

LG Norway :: 37LH3000 ,*37LH3000 Link til TV

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KBxxNorway
    deretter sender bilde ut på tv men lyd går tilbake til reciver gjennom optisk lydkabel. :neutral:
    Leste gjennom den første posten din. Tenkte egentlig ikke over no før jeg leste den på nytt! Til å byne med, så skal du ikke trenge å sende lyden tilbake igjen fra TV'en din! Du har jo allerede kobla HDMI i recieveren din, og som du sa selv så blir jo lyden sendt via HDMI Så du kan jo starte med å trekke ut dén kabelen iallefall, så kan du jo sjekke at du har riktig kanal (chanel) på recieveren og se om det blir riktig nå.
    En annen ting er jo å gå gjennom instillingene på TV'en. Jeg vet ikke hvordan det er på din TV, men på min så kan jeg velge om lyden skal gå gjennom TV i tillegg, el kun på utgangen. Xbox er jeg ikke sikker på, for min del så har jeg vel egentlig aldri sjekka det siden jeg ikke har hatt sånne problemer! Men du får bare trykke å lete :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciveren min plukker ikke opp lyd eller bilde fra HDMI, den bare sender den tilbake til tv'en. så den gjør bare sånn at jeg kan ha 2 ekstra koblinger til tven.
    Tenkte at siden lydkabelen bare kostet 150 kroner, og forsterkeren med Hdmi lydinngang koster over 1000kr mer, var det billigst å kjøpe den litt kjipere modellen av forsterkeren. Men hvis det bare er Xbox>hdmi>tv som er problemet, kan jeg jo bare kjøpe component kabel til xboxen. Pcen min som jeg kobler til tv'en funker jo, så xboxen liker sikkert bare ikke tv'en min :-|

Men har ikke testet med flere HDMI kilder til tv'en enda, kom med flere gode forslag, hadde vært kjekkt å finne ut av dette :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Elite-pakken følger det med en adapter som du kan koble til samtidig som du har HDMI tilkoblet. Dette adapteret gir deg lyd via enten RCA eller optisk. Hvis du ikke har Elite-pakken, så kan du sikkert få kjøpt dette adapteret løst.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har bare et kjapt spm. jeg er helt fersk på dette og skal kjøpe min første hjemmekino
    ser at du har onkyo ht-s3200. hva synes du om den? er du fornøyd? fordeler og ulemper?

Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar på spørsmål

Er verdt pengene. Lydkvaliteten er upåklagelig og utseende er høy kvalitet.
    Men siden dette er snakk om små høytalere er det ikke så veldig dyp lyd som du får ved større gulvstående høytalere.
    Forsterkeren er full av enkle selvforklarende instillinger.

noen få ulemper:'
    ikke lyd gjennom hdmi. men dette fikses med 1 optisk lydkabel.
    (150-200kr)
    Perfekt til film, og bra egnet til musikkk og, men kunne vært dypere lyd. tro meg, det er høy lyd, og sammen med den medfulgte bassen er det fantastisk lyd, men det er tilkobling til 2 ekstra gulvhøytalere uten å fjerne noen av de eksisterende høytalerene.

Men for prisen er det en utrolig god pakke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for info.