Budsjettalternativet? Tips meg om gode, rimelige saker! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bruker Patos Basic 110 MKII i samme rom som jeg har datamaskinen min i et relativt enkelt 2 kanals oppsett med en Denon forsterker, cd spiller og en dac magic og det spiller utrolig dynamisk til prisen. (Jeg betalte 199,- for de.;-) ) De går forbløffende dypt i bassen til å være så små og diskanten er aldri masete. Så alt i alt en kjempe høyttaler til prisen..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg setter pris på litt vurderinger fra dere på litt tanker jeg har i budsjettområdet:

Alternativ 1:
    Lsound.no
    SBS SBS 5.0 med Yammi 765 og SVS PC12NSD = 13776,-

Alternativ 2:
    Surround.no
    XTZ 93 x 3 (Center + par (har surround)), XTZ W12.16 x 1, Onkyo 607 = 12260,-

Andre alternativer? Har også sett at Q Acoustics sin 2000-pack får "raving reviews" i england, men usikker på hvor bra den er jf. overnevnte. Link: Q Acoustics 2000 Cinema sort gloss - Q Acoustics - Høyttalere - Q Acoustics 2000 Cinema sort gloss - Netshop.no - pc data foto minne digital

Tar ellers imot gode tips! Musikk er altså viktigst for meg.
    Er det til dette oppsettet du også ser etter harddiskbasert avspilling (ref din tråd i går: http://www.avforum.no/forum/av-prose...vspilling.html). I så fall kan det jo være en idé og gå opp et par hakk til f.eks Yamaha RX-V2065 som støtter FLAC og streaming via DLNA. Da kan du hekte på en NAS direkte på receiveren uten å gå via Squeezebox eller lignende.

Må innrømme at jeg ikke aner om dette er en brukervenlig løsning eller bare en teknisk finurlighet som er mulig men ikke spesiellt god. Vet heller ikke hvordan kvaliteten på DAC-en i disse receiverne er i forhold til en ekstern DAC som du nevner i din andre tråd, eller om receiveren og den eksterne DAC-en var tenkt som samme sak?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harddiskbasert er oppe til vurdering regardless av oppsett.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp - Philips Hi-Fi-system

Du får kjøpe deg dette:-) rør forsterker å greier, skal vist låte veldig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supplais supplais

Jeg gikk for Strada x3, A'Diva x2 og TR-3 sub delvis på bakgrunn av dine opplevelser men også fordi jeg selv hørte de selvfølgelig. Lyden er jo magisk :-) Stradaene er gjennomsiktige og suben er strammere enn lukta av overlagret rakfisk. Samtidig er det umulig å spore subens lokasjon ut fra lydbildet, fantastisk integrering

Eneste forskjell er at jeg kjøpte de ifm en forretningsreise i USA og dermed til kun en brøkdel av prisen i Norge. Siden de er såpass små tok jeg med hele hurven i kofferter. Det var vel verdt baggasjetillegget for å si det sånn.

Så min anbefaling er: Kjøp samme oppsett som du hadde i kombinasjon med en ferie i USA - gitt at du kan leve uten nærvær til forhandler vel og merke! (og det er ikke noe stort problem - gallo har knapt blitt reklamert noen gang ut fra hva div nettsider sier).

Før jeg blir korsfestet for svik mot norsk bransje av brukere her inne; har jeg én ting å si: Markedet bestemmer! Jeg betaler ikke tredobbelt kun for å ha forhandleren i samme by.

Just my two cents...

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler System Audio 505. Spiller stort uansett hva du kobler til av forsterkeri. Finnes selvsagt ikke bass. Rett og slett fryktelig irriterende god på akustisk og rolig musikk.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Jeg har kikket endel i dag og da på følgende:

XTZ 93
    SVS SBS-pakken med 765

Men mest lurer jeg på, hvor godt duger Dynavoice F-6 på musikk? Låter de åpent og bra? M65 synes jeg ser litt svære ut. Jeg har ikke hørt annet enn M65 i prisklassen, men som et TV-opplegg ser jo Dynavoice pakken bra ut, men duger det på musikk sånn et halvt års tid for en såpass kresen som meg?

Dynavoice F-6 EX 5.0 FX-4 Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kunne vurdert KEF IQ30 for eksempel? De har jo også senter i samme serie.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg fikk for et par dager siden nye diskanter fra Roar Moen til mine Patos Basic 310 MkII og jeg må si at med en bra dac, en billig t-amp (5-600 kr ferdig levert) fra kina og en liten sub så spiller dette helt utrolig flott mtp hvor lite penger jeg har brukt på det. Uansett så synes jeg du burte vudrere en t-amp til musikk fremfor en billig surroundreviever (går jo fint an å koble t-ampen til pre-put på reciveren også),

Mener ikke at du skal gå for dette oppsettet, men vil heller illustere at dersom man jakter litt er det absolutt mulig å få veldig ok musikk lyd uten å tømme sparekontoen.

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har en Onkyo-receiver ute for salg. Kan det virkelig være fornuftig å ta et så stort tap på den for så å kjøpe seg en mye enklere modell til bare litt lavere pris? :???:

Ser forresten at den du selger støtter FLAC og DLNA slik som jeg foreslår lenger oppe i tråden. Har du testet ut denne funksjonaliteten og vurdert den i forhold til annen nettverksspiller? I så fall, hva synes du?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er vanskelig å slå i forhold til kinolyd pr. krone

Elkjøp - Yamaha AV-receiver

Vi får bære over med at det Elkjøp som er billigst denne gangen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner ikke helt hva du skal med surround til tv titting og musikk ?

Hadde lagt alle pengene i ett skikkelig 2 kanals oppsett framfor noen av de andre alternativene her anyday.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar, jeg har fått svarene jeg trenger her.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar, jeg har fått svarene jeg trenger her.
    Tror jeg ikke noe på! :smile:

Jeg er rimelig sikker på at Dynavoice F6 ikke er noe for deg. De er gode til prisen, men elendige til bortskjemte ører!.

Sjekk bl.a. tråden til theStig på HFS om disse. Han var også optimist til å begynne med............

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine bortskjemte ører har nå gjort sitt valg og jeg tror jeg har truffet "fornuftig". Har valgt en langsiktig løsning. Stay tuned for Lyttehula MK2...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En langsiktig løsning var vel ordet forrige gang også og gangen før der også.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    En langsiktig løsning var vel ordet forrige gang også og gangen før der også.
    Riktig

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva endte du på denne gangen da Jan?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine bortskjemte ører har nå gjort sitt valg og jeg tror jeg har truffet "fornuftig". Har valgt en langsiktig løsning. Stay tuned for Lyttehula MK2...
    Ser frem til MkII

Problemet med bortskjemte ører er vel at selv om du føler deg svært så fornuftig når du nedgraderer litt, så føles det som om noe mangler og som gjør at du ikke er helt fornøyd når ting faktisk kommer i bruk.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •