Støy fra høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy fra høyttalere

Bruker et par Proson Reality 63 MK2, med en Yamaha RXV-1300.

Når jeg for eksempel spiller av musikk, eller ser på en film, så bruker jeg den stanard phono-kabelen, som er rød og svart/hvit.

Når jeg spiller av via PC-en da, så opplever jeg støy fra høyttalerne, som jeg vil kalle litt dynamisk da den går opp og ned. Har jeg ikke maks lyd på PC-en samt f.eks VLC da, så hører jeg støy under hele filmen.

Av høyttalerkabler bruker jeg noen slike Omni-kabler, som er hvite og ganske stive.

Noen som vet hva feilen kan være her? Er veldig hypp på å få dette ordnet. Jeg lurte nemlig på å gå til innkjøp av nye signalkabler og høyttalerkabler, men tenkte å sjekke her først.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilen er signalkabelen din. Lakris kabel er forferdelig! Kjøpe deg en god skjermet en. Eventuelt et støy filter på hifiklubben.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var litt bastant siden jeg også bruker lakris og har ingen prblemer med støy. Men støy fra PC er ikke uvanlig. Hvis PC'en har digital ut så prøv det.

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med Gurba her, lakrisen er nok ikke nødvendigvis problemet, selv om den neppe hjelper på situasjonen heller.

Digital/optisk ut er en fin løsning på støyproblemer, har du ikke det vil jeg anbefale nytt lydkort av litt høyere kvalitet med optisk ut, det gjør underverker - spesielt om man kjører fra f.eks det integrerte kortet.

For å bekrefte at det faktisk er pc'en som skaper støyen kan du jo nappe ut kabelen og prøve å koble den på en mp3-spiller eller annet utstyr og se om det er samme problemet der.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg tipper er internstøy fra hovedkortet. Dårlig skjermet hovedkort siden på et hovedkort så er det uffatelig mange komponenter som gir elektromagnetisk støy.Jeg opplever det samme, hjelpen kan være å kjøpe deg separat lydkort

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange svar her! Helt konge.

Til å begynne med så bruker jeg en bærbar, så vet ikke helt om jeg har lyst til å gå for et eksternt lydkort til denne, men selvfølgelig om det bidrar til støyfrihet, så er det jo såklart interessant.

Er bare mer at jeg helst vil ha det litt pent og rent, og tipper jeg må betale litt ekstra for å få et "pent" eksternt lydkort?

Når det gjelder støyen, så har jeg vel testet tre forskjellige PC-er på samme kabel, og det er ikke variabelt. Derimot kan jeg jo prøve meg med en Mp3-spiller - skal vel mye til for at denne støyer.

Ser allikevel for meg at det er signal kabelen, så om det skulle vært det, er det noen som har noen anbefalinger til en billig en? Holder det å kjøpe hvilken som helst fra HiFi eller Soundgarden, så lenge den er godt skjermet?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får gode skjermede kabler på elkjøp også. Men selvfølgelig du kan kjøpe en god en på hifiklubben, det er vel det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får prøve ny signalkabel! Så ser vi om det gjør susen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Napp ut kontakta i PC'n

Vet ikke hva slags PC du har, men med min så er støyen meget slitsom. Har en HP pc.. Jeg har funnet ut at det er strømadapteren som gir den værste støyen, med en gang jeg napper ut kontakten blir det stille.

Ellers er nok et eksternt lydkort den beste løsningen, med mindre du kunne tenke deg å investere i en media pc..

-Fredrik

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ottern
    Vet ikke hva slags PC du har, men med min så er støyen meget slitsom. Har en HP pc.. Jeg har funnet ut at det er strømadapteren som gir den værste støyen, med en gang jeg napper ut kontakten blir det stille.

Ellers er nok et eksternt lydkort den beste løsningen, med mindre du kunne tenke deg å investere i en media pc..

-Fredrik
    Jeg har også en HP ja.. DV6000. Aldri testet det med strømadapteren, men ville nok ikke fungert siden batteriet varer i maks 30 min. Blir en kortfilm evt. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dette her lydkortet?
    Test - Terratec Aureon Dual USB - DinSide Data

Koster 179,- hos amentio så er ikke verdens største tap om det ikke skulle leve opp til forventningene heller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •