Trenger et audiosystem til mitt opplegg. Noen kyndige, som kan gi et par tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Prototype86 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger et audiosystem til mitt opplegg. Noen kyndige, som kan gi et par tips?

Hei.

Har en Panasonic TH42XPY, som jeg kjører med xbox 360, wd tv live og HD Digital dekoder fra CD.

Tenkte å gå til innkjøp av et mindre "hjemmekinosystem", men ønsker ikke å bruke mye pengene på det. Ønsker at det skal kunne spille av DTS og HD-lyd. Holder det med stereohøytalere ved tven? Har egentlig ikke plass til å plassere høytalere bak sofaen og i avstanden mellom tv og sofa.

Takk for innspill.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTS og HD-lyd med bare 2 høyttalere?? Da kan du like godt kjøpe deg et godt 2 kanals stereoanlegg.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    DTS og HD-lyd med bare 2 høyttalere?? Da kan du like godt kjøpe deg et godt 2 kanals stereoanlegg.
    På en måte ja, men syns nå selv de fleste surround recievere har en god del mer eller mindre fornuftige verktøy som man kan bruke.

Om man kan strekke seg til tre høytalere i front og en subb ville jeg gått for en surround reciever med de mulighetene, men om du bare skal ha stereo uansett får du nok mer for pengene i en eksempelvis integrert forsterker etc.

Har selv kunn hatt høytalere i front/senter en stund med min reciever, og det er bra på film selv uten surround kanaler selvom jeg akter å kjøpe på vegghengte eller takhengte bakhøytalere.

DTS og HD lyd er forrøvrig begreper om lyd i surround om jeg ikke forstår feil, og da trenger du ikke bekymre deg med det om du skal ha stereo.
    Da må du bare skaffe deg et godt stereoanlegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •