Squeezebox, Sonos, Apple Express - Hva er best? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva med 2*Apple express så kan du kjøre samme lyd i hele huset samtidig ;)

Har kun testet dette ved avspilling fra iTunes men det funker ihvertfall bra.

Glimrende når man er alene hjemme :-D

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd! Foreløpig bruker jeg kun PS3 og bærbar PC som mediaserver. Tungvindt og ustabilt! Lukter veldig på et Sonos system. Har imidlertid analog forsterker, noe som medfører til at jeg i tillegg vil få behov for en DAC. Å koble en ZP90 rett til forsterkeren gir vel ikke de beste resultater?

Dersom jeg bruker en NAS harddisk, vil jeg da kunne spille av musikken uten å ha PCen stående på? Ser på det som en stor fordel.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Interessant tråd! Foreløpig bruker jeg kun PS3 og bærbar PC som mediaserver. Tungvindt og ustabilt! Lukter veldig på et Sonos system. Har imidlertid analog forsterker, noe som medfører til at jeg i tillegg vil få behov for en DAC. Å koble en ZP90 rett til forsterkeren gir vel ikke de beste resultater?

Dersom jeg bruker en NAS harddisk, vil jeg da kunne spille av musikken uten å ha PCen stående på? Ser på det som en stor fordel.
    Du har vel rett i alle dine punkter, men det styres jo litt av hva dine krav er.
    Grunnen til at jeg kjøpte SONOS var at min Denon AVR 4308 var veldig klønete og ustabil til formålet. Etter anskaffelsen av SONOS ble det å skru på PCen vær gang jeg skulle spille musikk også litt klønete. Mente hele tiden at jeg skulle bygge meg en hjemme server, men så kom jeg over Komplett.no - Netgear ReadyNAS NV+ 2x1TB Gigabit DT og fylte den med fire 1TB disker.
    En av de beste tingene med denne er at den er kompatibel med SONOS, og en kan styre tiden den skal stå på. Slik at den tiden en ikke har behov for den, er den avslått.
    Men en må ta seg god tid og være konsekvent ved ripping og tagging av musikkfilene. Slik at en får opp alle data og cover på kontrollen. Da dette er gjort er dt en fryd å bruke.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I all verden! 23 innlegg uten at Squeezebox Duet er nevnt

Har skrudd sammen en "server" av litt eldre pc-deler. AMD 3,0GHz, 1 Gb Ram, totalt 2,3 Tb lagringsplass, win XP media senter edition. Både den og Squeezeboxen er kablet. All musikk rippet til FLAC.

Den beste hifi investeringen noen sinne!
    Kommer aldri noen cd spiller inn igjen i racket her, ser ingen grunn til å prøve ut andre nettverkspillere heller. Brukervennligheten er superb!
    Ikke minst setter jeg pris på at Controlleren har DAC og volumkontroll innebygget, tar med meg den på soverommet og hobbyrommet og kobler den til "boomblastere" der når jeg ønsker. I tillegg er den med, sammen med et par hodetlf når jeg klipper plenen.

I stueanlegget er Squeezeboxen forøvrig koblet digitalt til Abrahamsen V6 - V3 - 2x V4. Hadde den tidligere koblet digitalt til Denon AVR-3806.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    I all verden! 23 innlegg uten at Squeezebox Duet er nevnt
    Squeezebox generelt ble nevnt i innlegg #1, 2, 6 og 8 og Duet spesielt i innlegg #7 8)

Den beste hifi investeringen noen sinne!
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg er den med, sammen med et par hodetlf når jeg klipper plenen.
    Har Duet selv og er strålende fornøyd. Når jeg bruker headset på fjernkontrollen, får jeg kun "beeps" ved klikk på menyvalg. Må jeg gjøre noe for å få musikk vi minijacken på fjernkontrollen får å få musikk der? (Eller misforstår jeg bruken du har)

H

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte personlig opp med å kjøpe meg en Sonos ZP90 ny på eBay til 2000 kroner inkludert frakt etc.

Skal koble min TimeCapsule til den med alle lossless-musikken min, så bruker jeg Macbookenn trådløst dersom jeg vil spille av sanger fra Spotify. Tror det blir en bra løsning

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor Sonos blir valgt fremfor f.eks Squeezebox... Men det er nå min greie. Dyrere er kanskje bedre .

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor Sonos blir valgt fremfor f.eks Squeezebox... Men det er nå min greie. Dyrere er kanskje bedre .
    Det ER veldig bra. Har en følelse av at jeg aldri kommer til å bytte det ut. 8)

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del handlet det om følgende:
    1) Jeg ville ha muligheten for å spille av uten at pc må være påslått ved hjelp av en rimelig NAS. Forsto det slik at dette ikke var like enkelt med SB, men kan hende jeg tar feil her?
    2) Fjernkontroll. Med Sonos har jeg full kontroll fra handa. Nå har jo SB også kommet med fjernkontroll. Jeg har ikke prøvd den, men kan i alle fall si at den nye Sonoskontrolleren er utrolig kjekk!
    3) Sonos-enhetene har innebygde sendere. Veldig god rekkevidde uten å ta av kapasiteten på hjemmenettverket.

For det jeg vet kan det godt være at SB hadde gjort meg like lykkelig, men Sonos har vært så enkelt å sette opp, så brukervennlig og stabilt at jeg uansett er fornøyd med valget!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos er klart en lett greie ja . Men Squeezbox fungerer på mange NAS nå!

Men for all del, syns Sonos ser bra ut. Men tenkte litt på pris og hva man får liksom :P.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg er enig i alle argumentene til Gimsegutten.
    Og ut i fra hva jeg leste om Squeezebox, ville det være enklere å sette opp SONOS i nettverket.
    Derfor valgte jeg som jeg gjorde. Angrer som tidligere sagt ikke i det hele tatt.
    Men dette har resultert i at jeg også har begynt å rippe mine DVDer. Da det var så lettvint å spille musikk liggende på en NAS, ville det vel bli det samme for film tenkte jeg. Og vips så er vi der.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos er klart en lett greie ja . Men Squeezbox fungerer på mange NAS nå!

Men for all del, syns Sonos ser bra ut. Men tenkte litt på pris og hva man får liksom :P.
    Er egentlig enig i at Sonos er dyrt! Når man i tillegg skal ha en NAS og eventuelt en DAC, så blir det jo mer penger enn folk flest er villige til for en signalkilde. Men nå er kanskje enkelte av oss her inne på forumet ikke som "folk flest" når det kommer til duppeditter og lyd

Man kan riktignok slippe unna litt billigere med Sonos hvis en velger å kjøpe kun en sonespiller og styre denne med I-pod touch, I-Phone eller Lap-top. Eventuelt en zonebrigde hvis anlegget ikke er på samme sted som internettforbindelse/pc.

Hadde forventet at prisene skulle synke fort slik de ofte gjør på andre nyvinninger der utviklingskostnader skal dekkes inn i starten (Eksemlpel: flat-tv), men det har det ikke gjort med Sonos til tross for at de har vært på markedet noen år.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal sies at en av tingene som gjorde at jeg gikk for Sonos var at jeg har en iPhone 3GS som jeg kan bruke som fjernkontroll til å spille musikk fra NAS'en min via Sonos uten å slå på PC-en. En SB med fjernkontroll kommer jo langt over de 2000 jeg betalte for Sonosen min.

Jeg bare håper det funker å bruke TimeCapsule som trådløs router samtidig som den er koblet til ZP90-en, men jeg regner med dette ikke skal være noe problem? Ser for meg at det blir en LAN-kabel fra internettmodemet til TimeCapsule og en LAN-kabel fra TimeCapsule til ZP90. Høres det rett ut for å både kunne spille av musikken på NAS'en uten å slå på PC'en ved hjelp av iPhonen, samt bruke PC til å spille av musikk fra eksempelvis Spotify?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Loooogical
    Jeg bare håper det funker å bruke TimeCapsule som trådløs router samtidig som den er koblet til ZP90-en, men jeg regner med dette ikke skal være noe problem? Ser for meg at det blir en LAN-kabel fra internettmodemet til TimeCapsule og en LAN-kabel fra TimeCapsule til ZP90. Høres det rett ut for å både kunne spille av musikken på NAS'en uten å slå på PC'en ved hjelp av iPhonen, samt bruke PC til å spille av musikk fra eksempelvis Spotify?
    Det er akkurat slik jeg har satt det opp hos meg, så jeg ville tro at det virker greit for deg også

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinram
    Det er akkurat slik jeg har satt det opp hos meg, så jeg ville tro at det virker greit for deg også
    Sweet!!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haakon1970
    Har Duet selv og er strålende fornøyd. Når jeg bruker headset på fjernkontrollen, får jeg kun "beeps" ved klikk på menyvalg. Må jeg gjøre noe for å få musikk vi minijacken på fjernkontrollen får å få musikk der? (Eller misforstår jeg bruken du har)

H
    Du må aktivere utgangen ved å gå til:
    Innstillinger -> Avansert -> Betafunksjoner -> Lydavspilling -> Aktiver avspilling (beta)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må aktivere utgangen ved å gå til:
    Innstillinger -> Avansert -> Betafunksjoner -> Lydavspilling -> Aktiver avspilling (beta)
    Takk for tipset

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SB Duet

Her har noe gått meg hus forbi...

Det er altså slik at man kan bruke fjernkontrollen til Duet som en bærbar spiller? Denne seiler opp som en aktuell julegave til stua etter at Classicen ble med ned i kinoen.

For øvrig vil jeg også si at Squeezebox er den enkeltinvesteringen som har gitt mest i form av brukerglede. Har vel omtrent samme historie som norcad; snekret sammen en NAS av en gammel PC jeg egentlig hadde hadde kassert, monterte inn en ny disk og installerte FreeNAS som også støtter SqueezeCenter. Total kost = 700,- Den boksen rusler og går uten noen form for vedlikehold og er alltid tilgjengelig på hjemmenettet uten hick-ups av noe slag.

(I dag ligger imidlertid SqueezeCenter på WHS mens FreeNAS-en står som ren NAS til andre filer.)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •