Hei,

Jeg har hatt en PS3 og Canton DM90 i ett års tid, men får ikke surroundlyd.

Oppsettet mitt er som følger:

Har Altibox internett koblet mot en tradløs router, men kabel til PS3 og kabel til en switch i 2. etasje med et par PC'er på, bl.a. en Asus EEE box som jeg bruker som print-, medie- og filserver.

Jeg har en Canton DM90 koblet til PS3 med optisk kabel. Det er kun PS3 som er koblet til DM90'en da jeg bruker denne til avspilling av film, spill og musikk, samt nettverksinnhold.

Jeg har en Samsung LE40M (tror jeg det er) med HDMI mot Altibox'en og mot PS3 for bilde.

På PS3 kan du velge format på lydsignalet, men jeg finner ikke hvilket format som skal være det beste i mot min DM90. Det står fint lite i dokumentasjonen til DM90.

Når jeg setter opp DM90 til surround, kommer det opp Dolby Surround (ikke PCM som jo ikke er surround) på displayet.

Noen som har noen ide?

Grunnen til at jeg kjøpte DM90 var dels at det er liten plass til satelitter i TV kroken min, og delvis at kona ikke ville ha noe prangende. Jeg kjøpte DM90 på Euronics av alle steder. Der hadde de en på utstilling midt i en svær lagerhall. Sikkert 10m under taket og helt åpent. Lyden var skarp og nydelig, til og med på baksiden var den bra.