Hjelp med oppsett, 7,1 eller 5,1 + presence

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med oppsett, 7,1 eller 5,1 + presence

Hei!

Håper at noen kan komme med noen innspill på for / imot dette :-)

I min stue idag har jeg et 7,1 oppsett.
    Forrige leilighet hadde jeg ikke så stor plass, så derfor brukte jeg 5,1 + presence.

Syns faktisk at presence gav en god effekt, og begynner å lure på om det er et bedre valg enn 7,1 slik jeg har idag. Effekten av mine surround back høyttalere er minimal.

Legger ved en veldig enkel tegning av hvordan settet er satt opp nå.

I mitt trøtte hode akkurat nå virker det som en knall idè å kutte ut surround høyttalerene jeg har rett ved sofaen og bruke surround back høyttalerene som dedikert surround kilde.
    Blir det for stor avstand fra sofaen til bakhøyttalerene iforhold til sofa til front?

Relevant utstyr jeg har: Yamaha Rxv 1800 og Yamaha NS333 både surround og surround back.

Vil NS333 virke greit som presence høyttalere, eller burde jeg bruke de små høyttalerene til Yamaha i settet NSP 125 (har liggende fra tidligere)

På forhånd takk for svar!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for presence, de fleste Blu-ray filmene er jo i 5.1 uansett. Hadde valgt dette selv dersom min reciver hadde støttet det.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for input!

Noen meninger om hvilke surround høyttalere jeg skal la stå? På sidene eller bakerst?

Vil gjerne høre meninger om hvilke høyttalere jeg skal bruke til presence også. NS333 eller de i NSP125 settet som er endel mindre

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha valgt å beholdt de på sidene. Min erfaring er at det er disse som utmerker seg mest når jeg ser film (7.1)

Lykke til:wink:

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mye informasjon som kommer fra prescense, skal jo bare være et lydløft slik at bla. dialogen sitter mer i midten av bildet. Så er vel ikke så enormt med detaljer/lydtrykk så dermed burde de små være godt egnede?

Ville offret bak og beholdt sidene, om de blir litt vel pågående kan du alltids flytte de litt lenger bak sitteposisjonen:-)

Men jeg er litt usikker på hvor mye utbytte vi med flatskjermer får av prescene kontra. de med PJ og lerret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •