Merker, blader og meninger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merker, blader og meninger

Jeg er en ihuga hifientusiast, og en fast leser av de fleste blader som omhandler mitt interessefelt.
    Bladene leses litt for å finne kjøpstips, og litt for å "dobbeltsjekke" mine egne opplevelser med et gitt produkt. Prøvelytting, både hos forhandler og hjemme i egen stue, har gitt meg mange gode og ikke fullt så gode opplevelser.
    Det er vel en blanding av egne opplevelser og anbefalinger fra blader, forhandlere, bekjente osv som har gjort at jeg sitter med det utstyret jeg har i dag.
    Det som forundrer meg, er hvor lett et produkt får strålende omtale. Jeg har ikke noen tall på dette, men strofene:
    "Noe av det beste jeg har hørt"
    "I en klasse for seg"
    "referanse"
    "uforskammet vellydende"o.l
    forekommer så og si i hver eneste test jeg leser, og det er ytterst sjelden at jeg leser at et mellompriset produkt (10-30k) er direkte dårlig, og ikke verdt pengene.
    Jeg VET at det finnes mange produkter der ute som ikke er verdt kartongen de kommer i, men allikevel selger i bøtter og spann.

Fra det ene til det andre: Jeg leste en lang test av et krell-produkt i dag, og det var en god test, men den gjorde meg absolutt ikke noe klokere.. Det var strengt tatt bare noen sider med endeløs skryt, uten et eneste halvkritisk ord.
    Jeg vet at Krell har en særposisjon blant verdens hifipresse, men de superlativene som blir brukt og de overdrevne beskrivelsene av lyden gir meg ikke noe inntrykk av produktet, De samme uttrykkene brukes på produkter til en brøkdel av prisen!
    Mange av disse "high-end"-merkene leverer fantastisk gode produkter, men ALLE er ikke sendt fra himmelen, slik men kan få inntrykk av. IMHO har Krell sitt bruksområde og sine fordeler/ulemper på lik linje med alle andre. Jeg mener at høyklasseprodukter slik som Krell, Pass, Burmester, CJ, Wadia, Meridian, McIntosh, Accuphase osvosv, oppfyller flere behov enn de lydmessige. Tenker da spesielt på det udefinerte produktet og selvrealisering som er en helt klar faktor for noen ved valg av produkter fra "top shelf".

Hvor viktig er det for deg at komponentene dine har riktig navn?

Jeg er slik selv, både når det gjelder HIFI og bil, og jeg vet at jeg ikke er alene

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig Buril! Alt som blir testet får toppkarakterer til og med embalasjen, så uansett hva du handler så lenge det har vært testet i bladet er det tydeligvis et bra produkt. Dette var en av grunnene til at jeg sa opp abbonementene mine også. Nei takke meg til Pondus

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vet ikke. Jeg har investert i mine produkter fordi de funker hos meg, at ét av produktene har 20 års garanti tar jeg som en bonus.
    At mange har urimelige høye forventninger til billige produkter er vel normalt, samtidig bør der settes skyhøye forventninger til dyre produkter. Som alltid handler det om matching og personlig smak. Én jeg har kontakt med overveiet å bytte ut sin Bryston med en Accuphase og hadde den på prøve, han sendte den hurtigt retur dog.
    Har du noen highend produkter, eller har du prøvd noen hjemme?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at man skal ha skyhøye forventninger til high end produkter, og det er på sin plass.
    Det har ikke manglet godt utstyr gjennom årene, og jeg har blitt skuffet noen ganger, da produktet/forbedringen ikke stod til forventingene eller prisen. Men jeg har blitt positivt overrasket langt flere ganger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •